Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@01:29:05 GMT

قدرت آمریکا در جهان به ویژه خاورمیانه رو به افول است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۰۹۶۴

قدرت آمریکا در جهان به ویژه خاورمیانه رو به افول است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن پاک آیین صبح امروز در چهارمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی که به میزبانی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از گفتمان های مقام معظم رهبری بحث افول آمریکا است اما این به معنای سقوط نیست بلکه منظور  از این افول تضعیف شاخص هایی است که امریکا را به عنوان یک ابر قدرت در دنیا شناخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر چند امروز آمریکا همچنان از نظر قدرت نظامی و مالی قدرتمندترین کشور دنیا است اما شاخص هایی مانند مقبولیت و قدرت را در بین کشورهای جهان از دست داده و رو به افول می رود.

معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری ادامه داد: آمریکا زمانی ابرقدرت بود که در کنار قدرت های بزرگ اروپایی بود اما امروز این شاخص ها وجود ندارد و در ۵۰ سال گذشته این کار به پایین ترین حد خود رسیده است.

پاک آیین یاداور شد: خروج امریکا از نهادهای بین المللی مختلف مانند حقوق بشر و یا محیط زیست و تحقیر کشورهای اروپایی باعث شده امروز اروپاییان در مقابل انها بایستند و امروز کشورهای قدرمندی مانند چین و روسیه نیز آمریکا را با چالش مواجه کرده اند.

وی بیان کرد: قدرت اقتصادی امریکا نیز که به طور یکجانبه تعرفه های بسیار سنگینی بر کالاهای کشورهای دیگر وارد کرده اقتصاد این کشور را از اقتصاد ازاد دور کرده و همین باعث شده قدرت اقتصادی امریکا نیز رو به افول برود.

معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: حضور آمریکا در نقاط مختلف جهان نیز یکی از مولفه های قدرت آمریکا در دنیا بود که امروز به دلیل قدرت نمایی ایران در کشورهای منطقه دیگر شاهد انزوا و تنها ماندن آمریکا در خاورمیانه شده است.

پاک آیین افزود: مقبولیت آمریکا نیز در سال های گذشته با چالش مواجه شده و دیگر افکار عمومی جهان را با خود ندارد و جنایات ضد حقوق بشری انان مقبولیت انها را با چالش مواجه کرد.

وی اظهارداشت: وقتی برای اولین بار جنایات و شکنجه های انها در زندان هایی مانند ابوغریب و گوانتانامو به مردم دنیا نسان داده شد مقبولیت انها از بین رفت.

معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری یادآور شد: باید همه به دنبال افشای کارهای ضد حقوق بشری آمریکا بوده و هر چه این کار بیشتر در دنیا اشاعه شود آمریکا با چالش و افول بیشتری رو به رو می شود.

کد خبر 4461214

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره حقوق بشر آمریکایی سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

یک حساب توئیتری امنیت دولتی آمریکا که به زبان فارسی منتشر می‌شود از تعیین جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای اطلاعاتی در مورد ۳ مرد ایرانی به عنوان هکر خبر داد.
 
به گزارش یورو نیوز؛ برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر. ک»، «ک. ب. س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.
 
به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

tags # آمریکا ، هکر سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • سردار فدوی: اسرائیل را مضحکه دنیا کردیم
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • فال حافظ امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز