Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت:دولت جدید عراق به دنبال ارتقا روابط صمیمانه و بستن راه نفوذ برای دشمنان تهران و بغداد است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور عراق صبح شنبه در چهارمین سفر منطقه ای خود وارد تهران شد و ضمن ملاقات با مقامات کشورمان سندهای مختلف همکاری بین دو کشور  امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در راستای اهمیت این سفر گفت‌وگویی با سید جلال ساداتیان کارشناس مسائل خاورمیانه انجام گرفته که در ادامه آمده است.

سیدجلال ساداتیان در گفت وگو با خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به روابط تاریخی تهران و بغداد درباره اهمیت سفر اخیر برهم صالح رئیس جمهور عراق به ایران اظهار کرد:روابط دوکشور همواره روابط بسیار عمیق و صمیمانه با رفت و آمدهای فراوان بین دو کشور بوده که همواره موجب هجمه دشمنان قرار گرفته است.

وی با اشاره به تحولات این کشور پس از سرنگونی صدام، روابط عرق با ایران را بسیار دوستانه دانست و تشریح کرد: بعد از فروپاشی رژیم بعث صدام گروه‌های شیعه یعنی اکثریت مردم عراق قدرت را در این کشور به دست گرفتند، اما متاسفانه شیطنت برخی تنش ها در بغداد در نهایت به اشغال بخش اعظمی از مناطق این کشور  توسط داعش منجر شد،اشغالگری هایی که در نهایت با حضور گسترده ایرانی ها و بسیاری از رزمندگان جبهه مقاوت وهمچنین ائتلاف این کشور با روسیه به آزادی عراق و حتی سوریه از لوث تروریست‌ها منجر شد و توطئه‌ استکبارهم برای جدایی اقلیم کردستان هم خنثی شد

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد:ایران نقش مهمی در آزاد سازی عراق داشت و  استقبال گسترده از اربعین هم نشانه خوبی است در روابط تهران_بغداد است و همچنین در آینده شاهد بهبود روز افزون روابط تجاری ،اقتصادی با عراق است. در نتیجه دو طرف در راستای مسائل اعتقادی و منافع ملی خواهان گسترش روابط دو طرف در منطقه هستند.

ساداتیان در ادامه با تاکید مجدد بر اهمیت ارتباط عراق و ایران صالح افزود: باتوجه به حضور ایران در بازسازی عراق، پروژه‌های اقتصادی عراق و دیگر روابط تجاری دو کشور، به طور طبیعی دولتی که در عراق سرکار آمده تمام تلاش خود را برای حفظ روابط صمیمانه با همسایه شرقی یعنی ایران مصروف خواهد کرد. برهم صالح هم به عنوان رئیس جمهور جدید عراق در سوابق گذشته خود نشان داده که فردی معتدل و میانه رو بوده و در کنار او  عادل المهدی به عنوان نخست وزیر وی درتلاش برای ارتقا روابط صمیمانه و بستن راه نفوذ برای دشمنان دو کشور هستند، در نتیجه به نظر می‌رسد که برهم صالح در راستای توسعه همکاری های دو کشور و ارسال پیام های دوستی کشورش به تهران آمده است.

کارشناس مسائل سیاسی درپایان با اشاره به موضع گیری های "عبادی" نخست وزیر پیشین عراق بر ضد ایران این سفر را راهی برای خروج دوکشور از سو تفاهمات دانست و ادامه داد: پس از اظهارات نخست وزیر سابق ایران مبنی بر همکاری کشورش از تحریم های آمریکا و تحرکاتی که در جنوب عراق بر ضد کشورمان اتفاق افتاد، برهم صالح با سفر به ایران پیش از هرچیز بر علاقه مندی کشورش به حفظ رابطه صمیمان با ایران تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیاسی سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود

به گزارش جماران؛ علی ربیعی، وزیر اسبق کار نوشت:

آینه، چون نقش تو بنمود راست/ خود شکن، آیینه شکستن خطاست

امروز، رسانه دولت و تعدادی از نمایندگان، هجمه سنگینی به همراه موجی از اتهامات، به مرکز پژوهش‌های مجلس اصولگرا وارد کردند.

فارغ از نزاع‌های بر سر قدرت بین رؤسای دو قوه یک‌دست شده، یکی از مصایبی که نتایج آن، این‌روزها به طور ملموس در جامعه مشاهده می‌شود، از بحران آب و خاک تا تغییرات ارزشی، فضای مجازی  و... بی‌اعتنایی به علوم اجتماعی خصوصا جامعه‌شناسی بوده است.

ستیز با اندیشمندان ساحت علوم انسانی، اخراج‌ اساتید و بورسیه سازی‌ها برای ندیدن و نشنیدن حقایق، بی‌تردید نتایج تلخی در پی خواهد داشت. 

با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود.

نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان باید بدانند چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند