Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، یکی از ویژگی‌های امام خمینی پایبندی ایشان به قانون و مقررات کشور بود و معتقد بودند "هرکاری را که انسان عهده‌دار شد، مسئول آن کار است.

مسئول است در اینکه به راستی و امانت عمل کند... " (صحیفه امام، ج. ۱۷، ص. ۲۳۷)

مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی خاطره‌ای از پایبندی امام به قانون دارند که در کتاب "امام خمینی و رفتار سیاسی" آمده است:

آیت‌الله موسوی اردبیلی نقل می‌کند: وقتی قرار شد طبق قانون اساسی مسئولین صورت دارایی خود را بدهند اول کسی که صورت دارایی خود و متعلقان خود را داد امام بود و تمام موجودیش را نوشت و فرستاد که الحمدالله هم موجودی درست و حسابی بود و چیزی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ما اقدام نکردیم و از امام نخواستیم، ولی امام خودش اول کسی بود که اقدام کرد. از تاریخش معلوم است. الان در صندوق دیوان عالی کشور هست. درست مقابل این شیوه امام، بنی‌صدر قرار داشت که تا آخر (صورت داراییش) را نداد. هرچه گفتیم بابا این قانون است. گفت: "اگر بنای قانون باشد خیلی حرف‌ها هست" و از این جدل‌هایی که می‌کرد.

جدل کرد و بالاخره نداد؛ لذا الان صورت دارایی او با اینکه رئیس‌جمهور بود در دیوان عالی کشور نیست.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات معاون حقوقی رئیسی درباره پول های بلوکه شده ایران در عراق

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس دولت سیزدهم در پایان جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره مطالبه جهانی تحریم رژیم صهیونیستی از المپیک ورزشی گفت: ما یک فهرستی از اقدامات رژیم صهیونیستی را با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد تهیه کرده‌ایم که جلسات ما با این سازمان‌ها همچنان ادامه دارد .

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی‌ افزود: در همین زمینه روز گذشته جلسه‌ای برگزار شد و هم مستندسازی در خصوص اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی صورت گرفته و هم از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد داخلی استفاده می‌شود.

دهقان اظهار کرد: ارتباطاتی با سازمان‌های مردم نهاد خارجی و اروپایی شکل گرفته تا از ظرفیت‌های آنها نیز در این زمینه استفاده شود و ما بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای پیگیری جنایاتی که رژیم صهیونیستی را در غزه مرتکب شده است و همچنان نیز ادامه دارد در حد ممکن در کشورهای مختلف جهان استفاده شود.

وی ادامه داد: البته چون ما رژیم صهیونیستی را به عنوان دولت به رسمیت نمی‌شناسیم طبیعتا اقدامات ما به عنوان دولت خیلی وجهی ندارد و اقدامات ما از مسیرهای دیگری باید صورت گیرد.

وی درباره دارایی‌های بلوکه شده ایران در عراق گفت: دارایی بلوکه شده در عراق نداریم گاهی برخی موانعی درست می‌شود که با گفت‌وگو ها حل می‌شود. دارایی را بلوکه شده تلقی می کنیم که با حکم قضایی کشور دارایی ما بلوکه شده باشد که این اتفاق در عراق نیفتاده است، دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده، بلکه بحث‌هایی در مراودات پولی و مالی بین ایران و عراق وجود دارد که با گفت‌وگو بین بانک مرکزی دو کشور دو کشور همیشه حل شده و مشکلی در این زمینه که لاینحل باشد، نداریم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904229

دیگر خبرها

  • قشم صاحب نخستین آتشخوار تندرو کشور می‌شود‌
  • مهر وموم واحد‌های صنفی در خیابان قلمستان
  • توضیحات معاون حقوقی رئیسی درباره پول های بلوکه شده ایران در عراق
  • هراس طلافروشان از افشای اطلاعات
  • سپرده بلندمدت دارایی‌های پرسپولیس در بانک شهر
  • چرا طلافروشها از اعلام دقیق دارایی های خود نگرانند؟
  • عکس‌هایی از آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم که پربازدید شد
  • ثبت‌نام ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس