Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ، محرابی مدیر کل دامپزشکی استان گلستان از صید کامل مزارع پرورش میگوی سایت گمیشان گفت: امسال از سایت میگوی گمیشان با سطح مساحت ۸۳۰ هکتار و حدود ۵۰ مزرعه پرورش میگو، حدود ۲  هزار و ۹۰۰ تن میگو برداشت و به مراکز فرآوری استان منتقل شد.   وی گفت:کنترل ورود پست لارو به مزارع، بکارگیری مسئول فنی و بهداشتی در مراکز مذکور، نظارت بر آماده سازی استخر‌ها، ذخیره سازی مناسب پست لارو‌ها در سایت نمونه برداری در طول دوره پرورش، اقداماتی بود که در طول دوره پرورش انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  محرابی افزود: تاکنون موردی از بروز بیماری‌های شایع میگو در سایت گمیشان دیده نشده است و تمام تلاش های صورت گرفته از جانب اداره کل شیلات و دامپزشکی استان بر اینست که شرایطی ایجاد شود تا از حداکثر توان سایت برای پرورش استفاده مفید شود.
سایت میگوی گمیشان با مساحت ۴ هزار هکتار در فاصله ۱۷ کیلومتری شمال شهرستان گمیشان و جنوب شرقی دریای خزر در استان گلستان واقع شده است.
انتهای پیام/م   فصل صید میگو از مزارع پرورش میگوی گلستان پایان یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۱۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، عقیل امینی در نشست کمیته فنی آبزی پروری استان بوشهر اظهار داشت: موضوع استفاده از مولدین پژوهشکده میگو در مراکز تکثیر استان، در کمیته فنی اداره کل دامپزشکی بررسی شده و پس از بررسی در صورت موافقت اداره کل دامپزشکی، پایش‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود: در صورت داشتن تاییده‌های لازم از مراجع مذکور و بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های دامپزشکی در مراکز تکثیر میگوی استان از این مولدین استفاده و وارد فاز تولید شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: رعایت دستورالعمل‌های فنی و بهداشتی در آماده سازی مزارع پرورش میگو به دقت بررسی و مجوز‌های لازم برای ذخیره سازی صادر شود.

امینی ادامه داد: اتحادیه‌های سایتی نظارت و دقت کامل در خصوص آماده سازی مزارع داشته باشند و در صورت آماده سازی مناسب مزرعه، جهت صدور مجوز ذخیره سازی به اداره کل شیلات دامپزشکی معرفی شوند.

ناپلی یکی از منابع تغذیه لارو ماهی و میگو به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • پایان نوبت اول کنکور سراسری در گلستان
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو