Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: درودگر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: آسیب‌های کارت‌های بازرگانی صوری و اجاره‌ی باید بررسی شود تا از فرار مالیاتی سودجویان جلوگیری شود.

حجت‌الله درودگر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  دادگستری کل استان مرکزی در جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز این استان که در سالن جلسات اداره‌کل برگزار شد، گفت: آسیب‌های کارت‌های بازرگانی صوری و اجاره‌ای باید بررسی شود تا از فرار مالیاتی سودجویان جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: قاچاق کالا، فرار مالیاتی و سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی از جمله مواردی است که باید نسبت به آن حساسیت داشت. امسال طی دو مرحله تغییراتی در صدور کارت‌های بازرگانی صورت گرفته است. بی شک صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی با شرایط خاص انجام می‌شود.

درودگر با بیان این نکته که صدور کارت‌های بازرگانی به صورت حقیقی و حقوقی است، اظهار کرد: اهلیت تجاری بودن افراد باید محرز شود. برای افرادی باید کارت بازرگانی صادر کرد که حداقل سه سال سابقه ارائه اظهارنامه مالیاتی داشته باشد.

وی ادامه‌داد: رتبه‌بندی برای صدور کارت‌های بازرگانی انجام شود، در ۶ ماهه سال جاری ۶۴۱ فقره کارت بازرگانی دارای اعتبار داریم. پایش کارت‌های بازرگانی و عملکرد صاحبان کارت‌ها بررسی شود. گاه تیم‌های بازرسی کارایی لازم را ندارند، باید راه فرار را بر منفعت طلبان ببندیم.

درودگر خاطرنشان کرد: باید همه دست به دست هم دهیم و راه فرار مالیاتی را ببندیم. یکی از راه‌های جلوگیری از قاچاق کالا سامانه‌هایی هستند که در قانون پیش بینی شده که باید همواره به روز باشند. ۵ سالی است که از تصویب تشکیل و ساماندهی سامانه می‌گذرد، اما هنوز در بحث سامانه مشکل داریم که برای آن باید فکری کرد.

وی تصریح کرد: با بازرسی کردن و راه اندازی تیم بازرسی کاری نمی‌توان کرد. هر جایی که مباحث مادی مطرح باشد احتمال فساد هم قوت می‌گیرد. گزارش بازرسان به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند. اجاره دادن کارت بازرگانی دیگران و ورود به کار‌های وارداتی درست نیست. برای هریک از دستگاه‌های عضو کارگروه وظیفه تعریف کنیم تا مشکلات این بخش به حداقل برسد، چراکه به تنهایی نمی‌توان مشکلات را رفع کرد.

درودگر گفت: بهتر است به جای اینکه بگوییم مشکلی نیست راه‌های فرار و روزنه‌ها را ببندیم. گلوگاه‌ها را بشناسیم و شناسایی کرده و راهکار ارائه دهیم. سازمان‌های گمرک، صمت (صنعت، معدن و تجارت)، اتاق بازرگانی و مالیات راه‌های فرار را شناسایی کرده و به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گزارش دهند برای حل مشکلات باید راهکار نیز توسط این دستگاه‌ها ارائه شود. کارگروه با محوریت سازمان صمت، اتاق بازرگانی، اقتصاد و دارایی و. تشکیل شود. پیشنهادات را ارسال کنید تا دقیق بررسی شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

بلای وحشتناکی که مربی مازندرانی بر سر دختر نوجوان در پارک آورد + فیلم فاجعه/ پدر و پسر 6 ساله اش از شدت گرسنگی در بندرانزلی جان دادند ! این مرد با لباس پاکبانی مشهد را به هم ریخت / تبر به جای جارو ! + عکس ازدواجی که یک شبه فرو ریخت ! / شیلا قبل از پاتختی خودش را به دادگاه رساند + عکس انتقام وحشتناک دختر جوان تهرانی از خواهر یک پسر شیطان صفت زن جوان هنگام دستشویی زایمان کرد ! + عکس 3 ساعت تجاوز به دختر آرایشگر توسط 2 جوان تهرانی داخل پژو 405 مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا مراسم شادپیمایی در سرپل ذهاب + فیلم عمل غیراخلاقی زن جوان با زن سالخورده در فروشگاه ! +فیلم سرانجام تلخ خودنمایی پسر جوان با مار سمی ! +فیلم این دختر از 12 تا 15 سالگی در عقد 3 مرد بود ! مستند جنجالی نیویورک‌تایمز از قتل خاشقجی+فیلم اتفاق عجیب هنگام معارفه یک مدیر در خراسان شمالی ! بابلسر ظرفیت برگزاری کنسرت شاد را ندارد؟

منبع: رکنا

کلیدواژه: جرم قاچاق فرار قانون اقتصاد استان مرکزی پیشگیری از وقوع جرم معاون دادگستری کل عکس فیلم مرد پسر ایران تصاویر مردان انتشار ساعت دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۱۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید

 سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اعلام اینکه سکه های طلای مرکز مبادله ایران عیار ۹۰۰ در هزار دارد، گفت: همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.

به گزارش ایرنا، «اصغر بالسینی با بیان اینکه سکه‌های ضرب‌شده و تحویل‌داده‌شده بانک مرکزی در حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، شامل تمام سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب بانک مرکزی هستند، اظهار داشت: همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.

وی ادامه داد: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶ گرم است. دارندگان توجه داشته باشند که عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا (ع) است.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به اینکه طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی(ع) و بارگاه امام رضا(ع) است، گفت: عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸ گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

بالسینی در پایان با تاکید بر اینکه عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است، بیان کرد: دارندگان این سکه‌ها مراقب افرادی باشند که با طرح مسائل واهی درباره عیار و کیفیت سکه تحویلی مرکز مبادله به دنبال سوءاستفاده هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلم/ رهبر انقلاب: فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • پورموسوی: به زودی طوفان به پا می‌کنم؛ می‌گویم چه کسانی خیریه صوری دارند
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید