Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - نایب‌‌ رئیس هیات تکواندو استان زنجان گفت: 2 بانوی پومسه کار این استان در مسابقات جهانی که در چین تایپه برگزار شد، توانستند 2 مدال برنز و یک مدال طلا کسب کنند.

ماهرخ پرویزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این 2 بانوی ورزشکار زنجانی که در کارنامه فعالیتی خود عنوان های مختلف جهانی و آسیایی را کسب کرده اند، در یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی پومسه جهان عملکرد خیره کننده ای را به ثبت رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بر این اساس در این دوره از رقابت ها پرستو زینالی 2 مدال برنز در پومسه تیمی نونهالان و سونا رزاقی نیز در بخش پومسه تیمی بزرگسالان مدال طلا بدست آوردند و در مجموع تیم پومسه بانوان ایران در جایگاه قهرمانی قرار گرفت.
پرویزی افزود: این در حالی است بانوان زنجانی در رشته کیوروگی مسابقات آسیایی نیز مدال آور بوده و در این ارتباط سال گذشته نگار عزیزی توانست به مدال نقره دست یابد.
وی بیان کرد: بانوان تکواندو کار زنجانی در پومسه تکواندو در سطح کشور سرآمد بوده و با فعالیت های درخشان و خیره کننده خود عملکرد قابل توجهی را به ثبت رسانده اند.
نایب‌‌ رئیس هیات تکواندو استان زنجان ادامه داد: کارهای انجام گرفته در این استان موجب شده اقبال عموم مردم به ویژه دختران حتی در سنین پایین برای فعالیت در رشته تکواندو بیش از گذشته باشد.
وی اضافه کرد: 80 درصد ورزشکاران دختر علاقه مند به رشته تکواندو که در کلاس های تابستانی شرکت می کنند، پس از گذشت این فصل، بطور مستمر ماندگار شده و این رشته را ادامه می دهند.
پرویزی افزود: این استان در کیوروگی تکواندو آنگونه که باید و شاید نتوانسته جایگاه خوبی در سطح کشور داشته باشد، هر چند طی ماه های گذشته روزنه های امیدی در این بخش حاصل شده است.
وی خاطرنشان کرد: نبود حامی مالی در این رشته ورزشی و دیگر رشته ها موجب شده ورزشکاران علاقه مند نتوانند در لیگ های کشوری حضور داشته باشد و این موضوع یک خلاء اساسی بشمار می رود.
به گفته این مسئول ورزشی، هم اکنون یکهزار نفر از بانوان علاقه مند زنجانی در رشته تکواندو فعالیت می کنند که هر روز نیز بر شمار آنان افزوده می شود.
به گزارش ایرنا، باتوجه به سرشماری سال 95، از مجموع 518 هزار و 155 نفری بانوان در این استان 18 هزار و 224 نفر ورزشکار سازمان یافته هستند که در 48 رشته ورزشی فعالیت می کنند.
یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی پومسه جهانی در رده سنی نونهالان و بزرگسالان از 24 آبان با حضور یک هزار و 274پومسه رو از 54 کشور در ورزشگاه 'تیان مو'چین آغاز و به مدت چهار روز ادامه داشت.
9646/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش پومسه مسابقات جهاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: طرح بانوی توانا با هدف کیفی سازی زندگی بانوان سالمند و مشارکت بانوان بالای ۶۰ سال و سالمند در ورزش اجرا می‌شود.
دهقان با اشاره به اینکه درمرحله اول این طرح ۳۰ بانوی بالای ۶۰ سال حضور دارند، افزود: این طرح در دو رشته آب درمانی و ورزش در آب به صورت ۱۶ ساعت رایگان برای بانوان یزدی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش
  • جام جهانی پاارتیراندازی| مدال طلای تپانچه بادی به نسرین شاهی رسید/ جوانمردی سوم شد
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی/ ساره جوانمردی برنز گرفت
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!