Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش فتح چهاردهمین سالگرد درگذشت یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین را در اردوگاه یرموک واقع در سوریه برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، محمود الخالدی، سفیر فلسطین در سوریه در مراسم چهاردهمین سالگرد درگذشت یاسر عرفات گفت: یاسر عرفات ایجاد کننده یک حماسه و الگویی در زندگی و مرگ بود، شهادت انتخاب او بود و امنیت را تحقق ساخت، به طوری که مرگ وی تصویر دیگری از کرامت و عزت را پس از درگذشتش ترسیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حامل رسالت و پیام یاسر عرفات است و امروز در سایه سخت‌ترین شرایط عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی وارد شدیدترین درگیری‌ها شده و با طرح آمریکایی موسوم به "معامله قرن" و طرح‌های ضد پرونده فلسطینی رو به رو شده است.

براساس گزارش روسیا الیوم، الخالدی در سخنرانی خود تصمیم بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه درخصوص مامور کردن استاندار دمشق به بازسازی زیرساخت‌های اردوگاه "یرموک" به عنوان مقدمه‌ای برای بازگرداندن ساکنانش به آنجا را ستود.

سمیر الرفاعی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز تاکید کرد: یرموک خاستگاه فلسطینی‌های دور از وطن و نماد اردوگاه‌های سوریه است و دوباره احیا می‌شود.

الرفاعی اقدامات اسرائیلی‌ها علیه ملت فلسطین و قانون نژادپرستانه "کشور یهود" را محکوم و تاکید کرد: این توطئه‌چینی‌ها پرونده فلسطینی را نابود می‌کنند و باید خانه فلسطینی را زیر سقف نهادهای قانونی خود ساخت و  این مرحله خطرناک نیاز به همکاری ملی و واقعی سازنده در چارچوب سازمان آزادی‌بخش فلسطین به عنوان تنها نماینده قانونی دارد.

جنبش آزادیبخش ملی فلسطین (فتح) سالگرد مرگ یاسر عرفات را بعد از بیش از هفت سال عدم برگزاری در "باشگاه عربی فلسطینی" در اردوگاه یرموک برگزار کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه ياسر عرفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۳۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر تصمیم خود برای ادامه گفت وگو و تلاش برای وحدت نیروهای فلسطینی تاکید کردند.

وی دراین‌باره گفت: به دعوت چین، نمایندگان حماس و فتح اخیراً به پکن آمدند تا گفت‌وگوی عمیق و صریح داشته باشندو برای آشتی نیروهای فلسطین فلسطینی به گفتگوی عمیق و صریح تلاش ادامه دهند.

به گفته سخنگوی وزارت چین «دو طرف بر ادامه روند گفتگو و تلاش برای دستیابی به وحدت فلسطین در اسرع وقت توافق کردند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین همچین گفت که دو طرف تمایل سیاسی خود را برای دستیابی به آشتی از طریق گفتگو ابراز کردند و هر دو طرف قدردانی عمیق خود را از حمایت چین از مردم فلسطین اعلام کردند.

کد خبر 6092968

دیگر خبرها

  • آزادی بیان به سبک غرب؛ از سانسور خبری تا سرکوب دانشجویان ضد صهیونیست+ فیلم
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 568 شهید رسید
  • شمار شهدای خبرنگار غزه به 142 شهید رسید
  • وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق