Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص طب کار در تشریح این‌که چگونه می‌توان سلامتی شاغلان جامعه را تأمین کرد، گفت: پیش از این‌که کارگر وارد بازار کار شده و در مواردی دچار مشکل شود و به ما مراجعه کند، باید او را از نظر مناسب بودن فرد برای شغل مورد نظر و مناسب بودن شغل برای این فرد مورد آزمایش و بررسی قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر «شهین زلالی» در نخستین روز از برنامه مدون پنج روزه طب کار با اشاره به مبانی طب کار، علت به وجود آمدن این رشته و اشکالات وارد در این زمینه اظهار کرد: به‌عنوان متولیان بهداشتی در زمینه حفظ سلامتی همه افراد جامعه مسئول هستیم، افرادی می‌توانند از زندگی لذت ببرند که از نظر جسمی و روحی سالم باشند، اگر شرایطی ایجاد کنیم که فرد را از استفاده از خلاقیت و قابلیت‌هایش محروم کنیم، او را زنده به گور کرده‌ایم، تناسب قابلیت‌ها و شغل فرد نیز از آن جمله هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود گروه‌های اجتماعی مختلف در جامعه، آن‌ها را به چند دسته تقسیم کرده و هر کدام تحت پوشش بخشی از وزارت بهداشت قرار گرفته‌اند که شاغلان نیز یکی از آن‌ها هستند.

این متخصص طب کار ادامه داد: حفاظت از سلامتی شاغلان به‌علت تأمین رفاه جامعه و انجام کار هدفمند، مهم بوده و برخلاف تصور همه که فکر می‌کنند این پول است که رفاه می‌آورد، پول در صورت سرمایه‌گذاری و کار، خدمات و کالاهای مورد نیاز جامعه را تأمین می‌کند.

زلالی گفت: معمولاً کارفرمایان و مدیران احساس می‌کنند نیازی به انجام معاینات ندارند و خودشان را کنار می‌کشند در حالی که این افراد هم باید به سلامتی خود در محیط کار اهمیت دهند.

وی خاطرنشان کرد: معاینات پس از بازگشت از مرخصی‌های شغلی بیش از یک هفته، معاینات دوره‌ای(هر شش ماه یک بار) و معاینات جابه‌جایی کارگر در محیط کار جدی گرفته شوند.

این متخصص طب کار یادآور شد: شناختن نیازهای هر شغل بسیار مهم بوده و این‌که چه فردی می‌تواند نیازهای این شغل را تأمین کند، باید مورد توجه قرار گیرد و کبد، کلیه و سیستم خون‌سازی و همه کارکردهای بدن او را مورد بررسی قرار گیرد، اگر فرد مشکل داشته باشد، باید محدودیت‌های شغلی‌اش تعیین شود.

برنامه مدون پنج روزه طب کار با همکاری مرکز  پزشکی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی و مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، آغاز به کار کرد و تا اول آذر ماه ادامه دارد، این برنامه با حضور متخصصان طب کار، پزشکان عمومی‌ و پزشکان شاغل در طرح پزشک خانواده در سالن کنفرانس مرکز بهداشت تبریز در حال برگزاری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، عقیل امینی در نشست کمیته فنی آبزی پروری استان بوشهر اظهار داشت: موضوع استفاده از مولدین پژوهشکده میگو در مراکز تکثیر استان، در کمیته فنی اداره کل دامپزشکی بررسی شده و پس از بررسی در صورت موافقت اداره کل دامپزشکی، پایش‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود: در صورت داشتن تاییده‌های لازم از مراجع مذکور و بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های دامپزشکی در مراکز تکثیر میگوی استان از این مولدین استفاده و وارد فاز تولید شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: رعایت دستورالعمل‌های فنی و بهداشتی در آماده سازی مزارع پرورش میگو به دقت بررسی و مجوز‌های لازم برای ذخیره سازی صادر شود.

امینی ادامه داد: اتحادیه‌های سایتی نظارت و دقت کامل در خصوص آماده سازی مزارع داشته باشند و در صورت آماده سازی مناسب مزرعه، جهت صدور مجوز ذخیره سازی به اداره کل شیلات دامپزشکی معرفی شوند.

ناپلی یکی از منابع تغذیه لارو ماهی و میگو به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد