Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@11:44:07 GMT

گردن درد نشانه چه بیماری است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۵۱۸۰

گردن درد نشانه چه بیماری است؟

رکنا: اگر وقت و بی وقت دچار گردن درد می شوید مستعد ابتلا به این بیماری ها هستید.

یک فیزیوتراپ درباره تفاوت علائم راه‌های مقابله با دو بیماری آرتروز گردن و بیون زدگی دیسک گردن توضیح داد

 پرهام پارسا نژاد فیزیوتراپیست و عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران درباره تفاوت دیسک و آرتروز گردن اظهار کرد: ساختار ستون مهره های گردنی، مجموعه‌ای از هفت مهره است که قسمت جلویی تنه آن ها به وسیله بخشی غضروفی به نام دیسک و قسمت پشتی به وسیله مفاصل فاست به هم متصل شده اند؛ این مفاصل گردن را در هنگام خم و راست شدن و یا چرخیدن همراهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دیسک یا یک هسته یک بخش مرکزی به حالت مایع و بخشی خارجی به حالت غضروفی دارد؛ فشارهایی که به گردن وارد می شود، در ابتدا بر عضلات گردن سوار می‌شود اما بعد از حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه عضلات خسته شده و تحمل فشار بر دوش مهره‌های گردن می‌افتد، ادامه پیدا کردن این وزن و فشار منجر به پاره شدن، آسیب دیدن بخش غضروفی و بیرون زدگی هسته می شود، در این بین گاهی بروز این اختلال با فشار به لیگامان‌ و رباط طولی پشت کمر، منجر به ایجاد درد گردن خواهد شد.

پارسا نژاد بیان کرد: گاهی اوقات این آسیب دیدگی منجر به خروج قسمت مایع از مرکز این غشا و فشار آن به نخاع و ریشه‌های عصبی گردن می شود که باعث بروز درد تیر کشنده، خواب رفتن و گزگز کردن دست‌ها و بازوها را به همراه دارد؛ این اختلال در سنین پایین ومیان سالی و به علت استفاده بیش از حد از تلفن همراه، کامپیوتر، تصادفات و ضربات، پایین نگه داشتن سر به دلیل شرایط شغلی و جابه‌جا کردن وسایل سنگین به دفعات بالا بروز میکند.

علت بروز درد‌های گردنی در مبتلایان به آرتروز

وی افزود: آرتروز گردن و در کل آرتروز نوعی از بیماری تحلیل رونده است که منجر به ساییده شدن و از بین رفتن بافت غضروفی مفاصل می‌شود؛ در مبتلایان به این اختلال، با شروع تخریب بافت غضروفی، رسوب‌های کلسیمی به نام استئوفیت در لبه مفصل تشکیل می‌شود و در نهایت درد ناحیه گردن، خشکی مفاصل و محدودیت حرکت را برای بیمار به همراه خواهد داشت.

این فیزیوتراپیست با اشاره به کم شدن فاصله بین مهره‌ها در هر دو این اختلالات گفت: در برخی موارد شرایط شغلی، عادات روزمره نامناسب و بالا رفتن سن باعث همراه شدن این دو اختلال یعنی بیرون زدگی دیسک و تخریب مفصل می‌شود، که در بیشتر افراد بالای ۵۰ سال شاهد آن هستیم.

عضلات قوی پشت مهره‌هاتان خواهند ایستاد

پارسا نژاد تصریح کرد: اگر عضلات گردن قوی باشند فشار وارده به این ناحیه را تحمل می‌کنند ودر غیر این صورت بدن وارد مرحله گارد عضلانی شده و عضلات دچار اسپاسم می‌شوند. اتفاقی که باعث می‌شود فشاری بیشتر بر نخاع و ریشه های اعصاب اطراف گردن وارد شود؛ بنابراین در فیزیوتراپی اولویت درمان این اختلال، آزاد کردن این عضلات به کمک تمرینات کششی و تکنیکهای دستی است تا بعد از بازگشت به حالت عادی، بتوانند فشار وارد شده را کم کنند، بعد از تمرینات کششی با استفاده از تجهیزات فراصوت و لیزر التهاب مفاصل را کاهش می‌دهیم و در نهایت تمرینات تقویتی عضلات این ناحیه به فرد آموزش داده می شود تا به زندگی عادی باز گردد.

وی یاد آوی کرد: در مجموع بیرون زدن دیسک به خصوص با خروج مایع درون دیسک به دلیل آسیب رسانی به سیستم اعصاب و ایجاد اختلال در عملکرد دست‌ها شده و مشکلات روزمره زیادی برای افراد ایجاد می‌کند. آرتروز شدید هم به دلیل وجود گیرنده‌های عصبی درد در زیر غضروف مفاصل معمولا حس درد موضعی بیشتری برای بیمار به همراه دارد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

قتل فجیع /مردی زنش را سر به نیست کرد و به میهمانی پدرزنش رفت+ عکس بلای وحشتناکی که مربی مازندرانی بر سر دختر نوجوان در پارک آورد + فیلم فاجعه/ پدر و پسر 6 ساله اش از شدت گرسنگی در بندرانزلی جان دادند ! این مرد با لباس پاکبانی مشهد را به هم ریخت / تبر به جای جارو ! + عکس ازدواجی که یک شبه فرو ریخت ! / شیلا قبل از پاتختی خودش را به دادگاه رساند + عکس انتقام وحشتناک دختر جوان تهرانی از خواهر یک پسر شیطان صفت زن جوان هنگام دستشویی زایمان کرد ! + عکس 3 ساعت تجاوز به دختر آرایشگر توسط 2 جوان تهرانی داخل پژو 405 مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا عمل غیراخلاقی زن جوان با زن سالخورده در فروشگاه ! +فیلم این دختر از 12 تا 15 سالگی در عقد 3 مرد بود ! آیا ده ونکی ها اشرار هستند ؟! / فیلم تکان دهنده مستند جنجالی نیویورک‌تایمز از قتل خاشقجی+فیلم انفجار زن جوان قبل از عملیات انتحاری در روسیه مجرم گردن کلفت سوژه رسانه ها در فضای مجازی شد+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: آسیب دیدگی تلفن همراه کاهش بیماری تصادفات گردن درد عکس فیلم پسر مرد ایران تصاویر مردان انتشار پدر ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!

سید رضا اکرمی در گفتگو با رویداد ۲۴، تاکید می‌کند نباید از دولت توقع گره گشایی داشته باشیم. او همچنین معتقد است، تک‌تک اعضای خانواده باید به فکر کسب درآمد باشند.

بخش‌های مهم این گفتگو را در زیر می‌خوانید:

*همه می‌دانیم که گرانی وجود دارد و مردم مشکلات زیادی برای تامین هزینه‌های‌شان دارند. به همین دلیل در خانه و خانواده همه افراد باید کار کنند تا همه‌شان درآمدزا باشند. یعنی یک نفر نمی‌تواند مخارج خانواده را اداره کند.

*مساله مشکل‌ساز دیگر این است که امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است. خرج‌مان فقط صبحانه، نهار، شام، لباس و مسکن است. اما برج‌مان زیاد است که شامل موبایل، سفر و ... می‌شود. چون معیار‌ها و شرایط زندگی تغییر کرده است، مرد خانواده به تنهایی نمی‌تواند یک خانواده را اداره کند. اگر همه افراد خانواده به اندازه خودشان تلاش کنند، قطعاً می‌توانند خانه را اداره کنند.

*اینکه می‌گویند، کار نیست را قبول ندارم. کار را که از آسمان یا خارج نمی‌آورند و باید ایجاد کرد. هر کس که غیرت کاری دارد، امروز برای او کار هست. بیش از ۵ ملیون افغانی در این مملکت کار ساختمانی، کار سنگ‌بری، کار سرای‌داری می‌کنند؟ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای خودمان ایرانی کار نیست؟ کار هست و ما باید دنبالش برویم.

*ما از قدیم‌الایام مربایی را که می‌خوریم، بسته‌بندی و آماده نمی‌خریدیم. خانم‌های خانه دوزندگی بلدند، خیاطی بلدند، آرایشگاهی بلدند و اوقات فراوان هم دارد. پس اگر بتواند وقتش را خوب تنظیم کند، می‌تواند در کنار بچه‌داری به کار‌های دیگر هم برسد. خانم من هم ۷ بچه را بزرگ کرده است. هم درس داده و هم سخنرانی کرده و هم کار می‌کند.

*اینکه می‌گویند مستاجرین گرفتار هستند، باید همه ایران را در نظر بگیرید و فقط تهران را نبینید. همچنین سه‌چهارم مردم تهران خانه دارند و یک چهارم مستاجراند. پس برای یک چهارم قیصریه را آتش نزنید.

*درباره اینکه همه از دولت توقع دارند، می‌گویم دولت مسئول همه چیز نیست. اولا هر کسی مسئول کار خودش است و حق ندارد همه کار‌ها را گردن دولت بیاندازد. دولت باید حمایت و نظارت کند. بنا نیست همه کار‌ها را به دوش دولت بگذاریم و از او بخواهیم، سیر و پیاز ما را تهیه کند. ما در اقتصاد هم بخش خصوصی داریم و هم تعاونی داریم و آخرین بخش دولت است.

*اینکه می‌گویند، رفت و آمد در تهران مشکل است، دلیلی برای کار نکردن نیست. بنا نیست همه برای شاغل بودن از خانه بیرون بیایند. الان بسیاری از کار‌ها هستند که در درون خانه می‌توان انجام داد. در واقع حمل و نقل دو ساعته و سه ساعته روزانه برای موارد خاص است.

دیگر خبرها

  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • کمیته انضباطی جریمه ۲ میلیاردی عبدالله ویسی را گردن نمی‌گیرد!+ عکس
  • برگزاری ماراتون اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری ماراتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • مدال برنز مسابقات آزاد دارت کارگران کشور بر گردن بانوی یزدی
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!