Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه در بخش کشاورزی سخت نگران تامین نقدینگی واحدهای تولیدی هستیم گفت: واحدهای تولیدی نیاز به سرمایه در گردش دارند. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عبدالرضا بازدار ظهر امروز در جلسه شورای بانک‌های استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهارداشت: در بحث رونق تولید اگر بخواهیم وضع موجود را حفاظت کنیم باید با حساسیت خاصی پروژه‌های ویژه‌ای را در راستای توسعه دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی سخت نگران تامین نقدینگی واحدهای تولیدی هستیم افزود: اکنون ظرفیت تولید  گوشت طیور و مرغ در استان، نزدیک 95 هزار تن است ولی عملا 64 هزار تن تولید می‌شود چون عمدتا این واحدهای تولیدی مشکل سرمایه در گردش دارند.

رئیس جهاد کشاورزی استان لرستان عنوان کرد: عمده واحدهای تولیدی‌ استان اعم از  پرواربندی‌ها، گاوداری‌های شیری، صنایع تبدیلی تکمیلی و صنایع روستایی استان با کمبود نقدینگی مواجه‌اند و برای رونق تولید استقبال زیادی ندارد.

وی بیان کرد: در صورت امکان بخشی از برنامه مرحله دوم توسعه پایدار روستایی را برای سرمیاه در گردش واحدهای فعال قرار دهیم تا واحدهایی که فعال اند بتوانند تولید بیشتری داشته باشند.

بازدار گفت: اگر بخواهیم حجم تولید را با توجه به مشکلات ناشی از فضای بازار و کمبود تقاضا افزایش دهیم بهتر است مقداری با حساسیت عمل کنیم.

وی تصریح کرد: واحدهای حوزه کشاورزی استان تقریبا سالانه 200 میلیارد تومان نیاز به سرمایه گردش دارند اما شاید کمتر از 20 درصد آن تامین نمی‌شود بنابراین  پیشنهاد می‌شود بخشی از توسعه پایدار روستایی به سمت سرمایه در گردش برای واحدهای موجود برود.

انتهای پیام/م

R41450/P1486/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان

ایسنا/لرستان معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

سیروس ابراهیمی در حاشیه جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروههای مهم عنوان کرد و افزود: در این کارگروه معمولا مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آن‌ها قطع می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل