Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستارا - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش از رفع تصرف 27 هزار متر مربع اراضی تالابی منطقه حفاظت شده لیسار این شهرستان با همکاری مرجع قضایی و نیروهای انتظامی و منابع طبیعی خبر داد.

عارف شادکام روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این اراضی در ساحل قنبر محله لیسار توسط یکی از اهالی قنبر محله جوکندان از توابع بخش مرکزی تالش از سال 92 تخریب، تصرف و به شالیزار تبدیل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تصرف زمین های منطقه تالابی جوکندان لیسار با توجه به ارزش اقتصادی آن اراضی، از مشکلات اداره حفاظت محیط زیست تالش است و پرونده های تخلف متصرفان با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در حال تشکیل است.
وی همکاری دستگاه قضایی و ادارات مرتبط در آزاد سازی اراضی حفاظت شده را موثر ارزیابی و مردم را به احساس مسئولیت بیشتر در قبال صیانت از مواهب طبیعی توصیه کرد.
منطقه حفاظت شده لیسار با 32 هزار هکتار وسعت از مناطق تحت نظر سازمان حفاظت محیط زیست است.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جغرافيا رفع تصرف اراضي تالابي تالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است

دریافت 57 MB

عباس پوریانی در حاشیه بازدید از اراضی تصرف شده ساحلی در نوشهر با اظهار این که صیانت از عرصه‌های ملی و ساحلی وظیفه دستگاه‌های متولی است، افزود: برخی افراد بدون آن که سازه و مستحدثاتی در این عرصه‌ها داشته باشند، اقدام به تصرف می‌کنند در حالی متولیان امر نباید اجازه چنین کاری را دارد.

وی به متخلفان و متصرفان اراضی ملی و ساحلی هشدار کرد که برخورد دستگاه قضائی با آنان جدی و قاطع خواهد بود و همچنین کسانی که قصد تعرض به اراضی را دارند از قصد خود عدول کنند زیرا برخورد جدی با آنان به عمل خواهد آمد.

وی ساخت وساز در اراضی ملی را از دیگر مشکلات در استان مازندران بیان کرد و گفت: علی رغم آن که حکم تخریب و تخلیه برای این سازه‌ها صادر شده است ولی تاکنون برای اجرای حکم اقدام نشده است درحالی که عدم اجرای حکم سبب می‌شود که دیگر متخلفان متجری شوند و

کد خبر 6088281

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان