Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:11:56 GMT

جشنواره ملی حرکت در مشهد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۶۱۹۷

جشنواره ملی حرکت در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- ششمین جشنواره ملی دانشگاه جامع علمی کاربردی با عنوان 'حرکت' همزمان با چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی خراسان رضوی روز یکشنبه طی مراسمی در مشهد آغاز شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در این مراسم گفت: هدف 'جشنواره ملی درون دانشگاهی حرکت' تجلیل از برگزیدگان خالق آثار و دستاوردهای علمی جشنواره و رونق بخشی به خلاقیتهای دانشجویان در انجمنهای علمی دانشگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعید تشکری اظهار داشت: 20 واحد علمی کاربردی استانی از سراسر کشور در جشنواره حرکت شرکت کردند. 946 اثر از دانشجویان این واحدها به دبیرخانه جشنواره ارائه شد، 876 اثر مورد داوری قرار گرفت و 81 اثر برگزیده شد.
وی موضوع آثار ارائه شده به این جشنواره را 'انجمنهای علمی برتر، فعالیتهای علمی خلاقانه، نشریه، محتوای دیجیتال، کتاب، اختراع، کارآفرینی و بخش ویژه با موضوع آب و محیط زیست' در قالب پنج گروه علمی علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاوزی و هنر و معماری ذکر و بیان کرد: بیشترین آثار برگزیده مربوط به واحدهای استانهای تهران، البرز، اصفهان، خوزستان و مرکزی است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی ادامه داد: همزمان با جشنواره حرکت، نمایشگاه استانی اشتغال و توسعه کارآفرینی نیز با حضور 22 واحد علمی کاربردی و 25 موسسه و بنگاه اقتصادی خراسان رضوی با هدف زمینه سازی برای اشتغال و کارآفرینی دانشجویان و پیوند بین صنعت و دانشگاه برپا شده است.
وی گفت: در حاشیه این نمایشگاه نیز شش کارگاه آموزشی با موضوع 'کارگاههای کشاورزی نوین، تهیه و تدوین طرح کسب و کار، ایده یابی برای خلق محصول جدید، شناسایی فرصتهای جدید کسب و کار، نحوه ارائه طرح به سرمایه گذار و ایده یابی و کارآفرینی موفق در بازار دارای نوسان' توسط مراکز علمی کاربردی و شرکت مهددانش پارسیان در حال برگزاری است.
تشکری افزود: غرفه های این نمایشگاه ارائه دهنده محصولات در حوزه مشاغل خانگی، فضای کسب و کار، رشته شغلهای دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی و کارآفرینان برتر و دستاوردهای علمی و پژوهشی است. کارآفرینان برتر این نمایشگاه نیز معرفی می شوند و کلینیک مشاوره اشتغال و کارآفرینی در حاشیه نمایشگاه به صورت رایگان خدمات ارائه می دهد.
ششمین جشنواره ملی درون دانشگاهی حرکت دانشگاه جامع علمی کاربردی به همراه چهارمین نمایشگاه استانی اشتغال و توسعه کارآفرینی تا 29 آبان در مشهد ادامه دارد.
7489/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره ملي حركت دانشگاه جامع مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر دهقانی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه جدی دولت برای توسعه فناوری هوش مصنوعی افزود:با حمایت و پیگیری جدی شخص رئیس‌جمهوری، معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی امسال شاهد ارتقای جایگاه، کاربرد‌ها و رتبه ایران در هوش مصنوعی خواهیم بود و سرعت این توسعه افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای کاربردی‌سازی مقالات علمی و مقاله‌های این حوزه افزود: رتبه تولید علم عموماً به تعداد مقالات علمی و ضریب تأثیر آنها ارجاع داده می‌شود. برای آن‌که بتوانیم تولیدات علمی و پژوهش‌ها را کاربردی کنیم به زیرساخت‌ها و سخت‌افزار‌های پیشرفته، قانون‌گذاری یا تنظیم‌گری و حمایت‌های عملی و اجرایی نیاز داریم.

دکتر دهقانی با اشاره به راه اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی و نقش آفرینی شورای راهبری فناوری هوش مصنوعی با هدف توسعه کاربرد‌های این فناوری به دست مردم عنوان کرد: ایجاد بستر و زمینه توسعه زیرساخت‌ها و امکانات کاربری هوش مصنوعی از اهداف اصلی این مرکز ملی است، به طوری که بخش خصوصی بتواند با استفاده از امکانات و کاربری سخت‌افزارها، توسعه ابزار‌ها و کاربرد‌های هوش مصنوعی را محقق کند. بخش خصوصی در این امر نقش آفرینی خواهد کرد و زیرساخت‌های پردازشی و پایگاه‌های داده‌ای بزرگ را فراهم می‌کند. داده از مهم‌ترین ابزار‌هایی است که کمک می‌کند جریان کاربردی‌سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، ارتباطات و مالی و دیگر حوزه‌ها شکل گیرد.

وی با اشاره به تمرکز جدی شخص رئیس‌جمهوری، معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی بر توسعه و کاربردی سازی این فناوری گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کار‌های کاربردی سال پرباری باشد تا کشور هم از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی سریع‌تر ارتقای پیدا کند.

دیگر خبرها

  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه