Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@20:57:17 GMT

عرضه بیش از ۵۳ هزار کتاب خارجی در هفته کتاب

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۶۲۱۰

عرضه بیش از ۵۳ هزار کتاب خارجی در هفته کتاب

معاون اجرایی انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان از برگزاری شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب کاربردی و دانشگاهی خبر داد و افزود: در این نمایشگاه بیش از ۵۳ هزار عنوان کتاب خارجی در دسترس علاقه‌مندان کتاب قرار گرفته است. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا‌، مجید میرمحمدعلی، معاون اجرائی انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان گفت: امسال شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب کاربردی و دانشگاهی با شعار #کتاب را دریابیم در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرمحمدعلی ادامه داد: در این دوره بیش از53 هزار عنوان کتاب با بیش از 380 موضوع مختلف از 700 ناشر بین‌المللی توسط 15 توزیع‌کننده داخلی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 وی در پایان با بیان اینکه تمامی کتاب‌های عرضه شده چاپ 2016 و به بعد هستند، یادآور شد: شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب کاربردی و دانشگاهی از 27 الی 30 آبانماه همه روزه از ساعت 8:30 الی17 در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار می‌‎شود.

رونمایی از کارنامه نشر 96 در 8 جلد

معاون فناوری و اطلاع‌رسانی خانه کتاب از رونمایی کارنامه نشر 1396 در 8 جلد همزمان با برگزاری هفته کتاب خبر داد. آزاده نظربلند اعلام کرد: روز سه‌شنبه (29 آبان ماه) که به نام «کتاب دانایی و توانایی در تولید ملی» نامگذاری شده است، کارنامه نشر 1396 در 8 جلد و با 94995 رکورد رونمایی خواهد شد.

معاون فناوری و اطلاع‌رسانی خانه کتاب درباره شیوه گردآوری اطلاعات کارنامه نشر گفت: این اطلاعات از طریق دریافت یک نسخه از کتاب‌های اعلام وصول شده، ارتباط با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و مراجعه به ناشران و چاپ فراخوان سالانه جمع‌آوری شده‌اند.

معاون فناوری و اطلاع‌رسانی خانه کتاب درباره بخش‌های کتاب کارنامه نشر 1396 توضیح داد: این کارنامه در سه سرفصل بزرگسالان، کودک و نوجوان و کمک درسی و آموزشی تنظیم شده است. در فصل اول و دوم دو زیر مجموعه «چاپ اول» و «بازتاب» و در فصل سوم کتاب‌های کمک درسی و آموزشی در دو رده بزرگسال و کودک نوجوان ارائه شده است.

وی در توضیح اطلاعات کتاب‌شناختی کارنامه نشر گفت: هر مدخل کتابشناختی شامل عنوان، پدیدآورنده، وضعیت نشر، مشخصات اثر و موضوعات است. کتاب کارنامه نشر دربردارنده اطلاعات کتاب‌هایی است که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می‌شوند. این مجموعه علاوه بر کتاب‌های ناشران خصوصی، انتشارات، مؤسسه‌های دولتی، کتاب‌هایی با شمارگان محدود و در دسترس اعضای سازمان‌های خاص، چاپ‌کرده‌های به روش افست را در برمی‌گیرد.

نظربلند تصریح کرد: به دلیل استقرار نمایندگی جهانی شابک ISBN در خانه کتاب، امکان برقراری ارتباط مستقیم با ناشران و پدیدآورندگان کتاب در سراسرکشور فراهم و روش دیگری برای دستیابی به کتاب‌های منتشرشده در کشور مهیا شده است.

عرضه بیش از 53 هزار کتاب خارجی در هفته کتاب

معاون اجرایی انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان از برگزاری شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب کاربردی و دانشگاهی خبر داد و افزود: در این نمایشگاه بیش از 53 هزار عنوان کتاب خارجی در دسترس علاقه‌مندان کتاب قرار گرفته است.

مجید میرمحمدعلی، معاون اجرائی انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان گفت: امسال شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب کاربردی و دانشگاهی با شعار #کتاب را دریابیم در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
 
میرمحمدعلی ادامه داد: در این دوره بیش از53 هزار عنوان کتاب با بیش از 380 موضوع مختلف از 700 ناشر بین‌المللی توسط 15توزیع‌کننده داخلی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 وی در پایان با بیان اینکه تمامی کتاب‌های عرضه شده چاپ 2016 و به بعد هستند، یادآور شد: شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب کاربردی و دانشگاهی از 27 الی 30 آبانماه همه روزه از ساعت 8:30 الی17 در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار می‌‎شود.

انتهای پیام/

R1013198/P1013197/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط هفته کتاب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هفته کتاب هفته کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

آفتاب‌‌نیوز :

 ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، اما به‌دلیل درجریان بودن هماهنگی‌های نهایی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه، زمان آغاز ثبت سفارش به تعویق افتاد.

هم‌اکنون ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد و تا پایان خرداد ادامه دارد. 

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از ۱۰ تیرماه آغاز می‌شود و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم نیز از ۱۰ تیرماه باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید