Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:50:17 GMT

روزانه 23 تن گوشت مرغ در ایلام تولید می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۶۳۱۷

روزانه 23 تن گوشت مرغ در ایلام تولید می شود

ایلام - ایرنا - رییس هیات مدیره اتحایه مرغداران ایلام گفت: روزانه 23 تن مرغ در کشتارگاه مانشت ایلام کشتار و روانه بازارهای مصرف می شود.

عزیز قیصوری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان مصرف استاندارد روزانه مرغ در استان ایلام 16 تن و حداکثر مقدار مصرف 20 تن است.
وی از راه اندازی مجدد کشتارگاه مرغ ایلام به عنوان عاملی برای تعدیل قیمت آن خبر داد و افزود: با شروع به کار این واحد تولیدی قیمت مرغ برای مصرف کننده از 120 هزار ریال به 105 هزار ریال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس هیات مدیره اتحایه مرغداران ایلام تاکید کرد: وقفه هشت ماهه در کشتار مرغ در ایلام باعث شد که قیمت این ماده خوراکی پرمصرف برای مصرف کننده و تولیدکننده بسیار بالا رود و حتی در پاره ای از مواقع نایاب می شد.
قیصوری تاکید کرد: با راه اندازی دوباره کشتارگاه آرامش نسبی بر بازار تولید، عرضه و تقاضا مرغ حاکم شده است و احتمال کاهش قیمت مرغ برای مصرف کننده وجود دارد
وی با بیان اینکه باید به نوعی زیان های تحمیل شده به تولیدکنندگان مرغ نیز جبران شود، افزود: با توجه به کیفیت و مرغوبیت مرغ کشتارگاه مانشت تقاضا برای مرغ کشتار شده به کشور عراق وجود دارد که در حال بررسی این پیشنهاد و سنجش بازار عراق و سوددهی آن هستیم.
قیصوری در مورد نصب تجهیزات جدید در کشتارگاه نیز گفت: نصب تجهیزات برای ایجاد خط پرس و فشرده سازی موجب می شود خونابه،‌ فضولات، پر، امحاء و ضایعات دور ریختنی مرغ به صورت فشرده بسته بندی شود.
به گفته وی برای نصب این تجهیزات اعتباری معادل 70 میلیارد ریال نیاز است که در شرایط فعلی تامین این مقدار اعتبار مقدر نیست اما ایجاد خط ویژه پرس و فشرده سازی (واکیومی) در دستور کار کشتارگاه وجود دارد.
به گزارش ایرنا، کشتارگاه سپید مرغ مانشت از اواخر سال گذشته به علت ضرردهی از سوی مالک قبلی تعطیل شد و در این مدت مرغ مورد نیاز استان ایلام از استان های همجوار چون کرمانشاه تامین می شد.
استان ایلام دارای 400 واحد مرغداری است که در هر دوره تولید (بین 45 تا 50 روز) هفت میلیون تن مرغ را تولید می کنند و حدود 2 هزار نفر به صورت مستقیم و هشت هزار نفر هم غیر مستقیم در صنعت مرغداری ایلام فعال هستند.
7172/6034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اتحاديه مرغداران كشتارگاه تعديل قيمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین قیمت گوشت و دام زنده اعلام شد

 

به گزارش تابناک، قیمت گوشت گوساله در بازار امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ثبات داشت اما قیمت مرغ کشتار نسبت به روز گذشته افزایش پیدا کرد و ۷۷ هزار و ۹۴۰ تومان در بازار رسید. 

همچنین قیمت انواع گوشت و دام زنده در بازار امروز به شرح زیر است:

دام زنده هر کیلو ۳۲۰ هزار تومان 

دام کشتار هر کیلو ۶۰۰ هزار تومان 

مرغ زنده هر کیلو ۵۴ هزار و ۹۲۸ تومان 

گوشت منجمد گوساله هر کیلو ۳۱۵ هزار تومان 

بوقلمون کشتار  هر کیلو ۹۲ هزار تومان 

شترمرغ کشتار هر کیلو ۳۴۱ هزار تومان 

دیگر خبرها

  • آخرین قیمت گوشت و دام زنده اعلام شد
  • مصرف روزانه پیاز چه خواصی دارد؟
  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو