Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:51:57 GMT

روزانه 23 تن گوشت مرغ در ایلام تولید می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۶۳۱۷

روزانه 23 تن گوشت مرغ در ایلام تولید می شود

ایلام - ایرنا - رییس هیات مدیره اتحایه مرغداران ایلام گفت: روزانه 23 تن مرغ در کشتارگاه مانشت ایلام کشتار و روانه بازارهای مصرف می شود.

عزیز قیصوری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان مصرف استاندارد روزانه مرغ در استان ایلام 16 تن و حداکثر مقدار مصرف 20 تن است.
وی از راه اندازی مجدد کشتارگاه مرغ ایلام به عنوان عاملی برای تعدیل قیمت آن خبر داد و افزود: با شروع به کار این واحد تولیدی قیمت مرغ برای مصرف کننده از 120 هزار ریال به 105 هزار ریال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس هیات مدیره اتحایه مرغداران ایلام تاکید کرد: وقفه هشت ماهه در کشتار مرغ در ایلام باعث شد که قیمت این ماده خوراکی پرمصرف برای مصرف کننده و تولیدکننده بسیار بالا رود و حتی در پاره ای از مواقع نایاب می شد.
قیصوری تاکید کرد: با راه اندازی دوباره کشتارگاه آرامش نسبی بر بازار تولید، عرضه و تقاضا مرغ حاکم شده است و احتمال کاهش قیمت مرغ برای مصرف کننده وجود دارد
وی با بیان اینکه باید به نوعی زیان های تحمیل شده به تولیدکنندگان مرغ نیز جبران شود، افزود: با توجه به کیفیت و مرغوبیت مرغ کشتارگاه مانشت تقاضا برای مرغ کشتار شده به کشور عراق وجود دارد که در حال بررسی این پیشنهاد و سنجش بازار عراق و سوددهی آن هستیم.
قیصوری در مورد نصب تجهیزات جدید در کشتارگاه نیز گفت: نصب تجهیزات برای ایجاد خط پرس و فشرده سازی موجب می شود خونابه،‌ فضولات، پر، امحاء و ضایعات دور ریختنی مرغ به صورت فشرده بسته بندی شود.
به گفته وی برای نصب این تجهیزات اعتباری معادل 70 میلیارد ریال نیاز است که در شرایط فعلی تامین این مقدار اعتبار مقدر نیست اما ایجاد خط ویژه پرس و فشرده سازی (واکیومی) در دستور کار کشتارگاه وجود دارد.
به گزارش ایرنا، کشتارگاه سپید مرغ مانشت از اواخر سال گذشته به علت ضرردهی از سوی مالک قبلی تعطیل شد و در این مدت مرغ مورد نیاز استان ایلام از استان های همجوار چون کرمانشاه تامین می شد.
استان ایلام دارای 400 واحد مرغداری است که در هر دوره تولید (بین 45 تا 50 روز) هفت میلیون تن مرغ را تولید می کنند و حدود 2 هزار نفر به صورت مستقیم و هشت هزار نفر هم غیر مستقیم در صنعت مرغداری ایلام فعال هستند.
7172/6034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اتحاديه مرغداران كشتارگاه تعديل قيمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟

تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایتنا، تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.

تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم
تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

 سوپر غذای تقویت کننده مغز
یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن
تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه