Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 230 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی و اشتغال روستایی و عشایری در استان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، حفیظ الله فاضلی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: سهم استان در حوزه مشاغل خانگی 225 میلیارد ریال است که سال گذشته 135 میلیارد ریال آن جذب و منجر به ایجاد اشتغال برای 2 هزار نفر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در امسال نیز باید 150 میلیارد ریال از این اعتبار جذب شود که تاکنون یک هزار و 711 پرونده در قالب 12 میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شده و از این میزان در حدود 30 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
فاضلی همچنین سهمیه استان در حوزه مشاغل روستایی و عشایری را 3 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از یک هزار و 600 میلیارد ریال پرونده معرفی شده به بانک تاکنون یک هزار و 200 ریال تسهیلات به افراد متقاضی پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات برای 2 هزار و 600 نفر در استان فرصت شغلی ایجاد شده است.
فاضلی با اشاره به شناسایی در حدود 63 هزار بیکار در استان، اظهار داشت: بیشترین تعداد این بیکاران فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که برای رفع آن طرح کارورزی ایجاد شده است.
وی افزود: این در حالی است که طرح کارورزی در استان با استقبال فارغ التحصیلان دانشگاهی روبرو نشده است و در کاهش تعداد بیکاران این حوزه موفق عمل نکرده است.
فاضلی با اشاره به کاهش 4 درصدی نرخ بیکاری استان در تابستان 97، تصریح کرد: در آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان 13.9 درصد اعلام شده که نشان می دهد فرهنگ کارآفرینی و اشتغال در استان در حال شکل گیری است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر بهره گیری بیش از پیش از ظرفیت های گردشگری استان در راستای اشتغالزایی، افزود: نسبت به این موضوع در استان غفلت شده است.
فاضلی با اشاره به بروز برخی مشکلات در یکی از شرکت های تولید لوازم خانگی و برخی واحدهای صنعتی استان، اظهار داشت: در پی بروز این مشکل هم اینک 2 هزار کارگر مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند.
وی در بخش دیگری از نشست به اهمیت تعاونی ها در رشد و رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته تعاونی های فعال استان 19.5 میلیون دلار کالا به خارج کشور صادر کردند.
فاضلی با انتقاد از برخی اشکالات قانونی در ساختار تعاونی ها خاطرنشان کرد: همین موضوع سبب بروز برخی تخلفات در تعاونی ها مسکن شده که با عوامل این تخلفات برخورد قانونی صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با جمعیت 947هزار نفر است.
7363/2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اشتغال تسهیلات چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری

دریافت 36 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دومین نمایشگاه کار امروز یک شنبه در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

کد خبر 6097653

دیگر خبرها

  • تأمین برق طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۱۹ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی خواف
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری