Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدجواد استادی امروز 27 آبان ماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های دومین چله نمایش مردم انقلاب (ما) که در محل حوزه هنری خراسان رضوی اظهار کرد: وقتی از جمهوری اسلامی سخن می‌گوییم باید فرهنگ و هنر آن نیز ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد که آن را از دیگر بخش‌ها متمایز کند زیرا انقلاب وقتی زنده می‌ماند که ما بتوانیم از امکانات و ظرفیت‌های خودمان برای انتقال آرمان‌های انقلاب به نسل بعد استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره ارشاد مشهد خاطرنشان کرد: ما با بحران مدنیت رویرو هستیم و برای حل این بحران باید نهادهای مدنی را تقویت کنیم و مثلا مسجد یک نهاد مدنی است که از آن غفلت شده است؛ اینکه ما در این طرح توجه ویژه‌ای به ساحت‌هایی مانند مسجد، محله و مدرسه داشته باشیم یعنی به کارکردهای قدیمی و اصیل این نهادها نزدیک شده‌ایم که باید قدر آن را بدانیم.

استادی عنوان کرد: ما باید نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنیم و به سمتی برویم که از قسمتی که آن‌ها می‌خواهند به ما ضربه بزنند به عنوان نقطه قوت بهره ببریم و از همین جهت می‌توان گفت که عنوان حماسه اقتصادی عنوان مناسبی برای این حرکت است.

در ادامه این نشست غلامرضا سالم دبیر علمی این جشنواره با بیان اینکه در دهه گذشته تئاتر به سمت مصرف‌گرایی حرکت کرده است؛ گفت: باید بکوشیم تا تئاتر را به نزد مردم برگردانیم و به جایگاه اصلی آن برگردانیم.

وی اظهار کرد: هنرمندان تئاتر باید بکوشند تا رابطه هنری خود را با جامعه تقویت کنند و این جشنواره بستر مناسبی برای این اتفاق است.
سالم ادامه داد: باید یاد شهید مسعود سهیلی را گرامی بداریم که همیشه با وضو به روی صحنه می‌رفت و بدانیم که این عزیزان برای تئاتر تلاش زیادی کردند و ما باید قدردان آن‌ها باشیم.

در بخش دیگری از این نشست مصطفی‌زاده پیش‌کسوت تئاتر مشهد طی سخنانی تصریح کرد: آرزویی که ما برای تئاتر داشته‌ایم این بوده است که این هنر به جایگاه اصلی خود برسد و من معتقد بوده‌ام که تئاتر نیازمند حمایت دستگاه‌های قدرتمند است تا بتواند به جایگاه اصلی خود برسد.
وی خاطرنشان کرد: نمایش پر هزینه است و برای تامین امکانات خود نیاز به حمایت دارد که این مساله قابل حل است اما مشکل بعدی ما این است که گاهی با فقدان اخلاق‌گرایی روبرو هستیم که باید بکوشیم تا بتوانیم این مساله را حل کنیم.

این پیشکسوت تئاتر افزود: چله از نظر عرفانی و اسلامی نمادی از مسیر کمال است و هنگامی که برای این جشنواره از عنوان چله استفاده می‌شود یعنی این جشنواره فرصتی است برای حل مشکلات و معضلات اخلاقی حوزه تئاتر است و در واقع زمانی است برای رشد و ارتقای شخصی اهالی تئاتر.

در ادامه همچنین راه‌چمنی معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع) طی سخنانی عنوان کرد: امیدوارم این قدمی که برداشته شده است باز هم به خوبی پیش برود و نقایص کوچک سال قبل هم مرتفع شود و ما بتوانیم به عنوان خدمت‌گزاران فرهنگ و هنر بتوانیم آنچه‌ که هنر به عنوان فضیلت و پاکی و نیکی به همراه دارد برای مردم به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه رفتن تئاتر بین مردم اتفاق خوبی است؛ اضافه کرد: تئاتر حرفه‌ای در جای خود بسیار ارزشمند است اما تئاتر خیابانی و تئاتر مردمی نیز می‌تواند آثار خاص خود را داشته باشد که در همین راستا ما امیدواریم این چله نمایش بتواند به خوبی در حوزه خود نقش آفرینی کند.
در بخش دیگری از این نشست محمد ملتجی دبیر علمی سابق این جشنواره طی سخنانی اضافه کرد: سال گذشته ما در راستای این جشنواره متوجه شدیم که این حرکت به اصل هنر تئاتر در شهر مشهد کمک می‌کند و ما باید بکوشیم تا هنر را به جایگاه اصلی آن که بین مردم است برگردانیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خراسان رضوی ایکنا تئاتر انقلاب اسلامی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است

به گزارش قدس آنلاین، سرلشکر پاسدار حسین سلامی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی نوشت: ۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیات‌بخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

وی تاکید کرد: اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • تردد در گردنه ژالانه سروآباد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست
  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد