Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:02:59 GMT

تحقق اهداف میراث فرهنگی بدون کمک تشکل ها ممکن نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۶۸۲۶

تحقق اهداف میراث فرهنگی بدون کمک تشکل ها ممکن نیست

بجنورد- ایرنا- رئیس اداره دفتر امور مجامع و دفتر تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تحقق بخش زیادی از اهداف این سازمان بدون توسعه و توجه به تشکل های مردم نهاد، میسر نمی شود.

به گزارش ایرنا حسن میرزایی روز یکشنبه در دوره آموزشی توانمندسازی تشکل های مردم نهاد خراسان شمالی اظهار داشت: بدون حضور مردم، حتی بسیاری از وظایف که بر دوش دولت است، به انجام نمی رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: دولت ناگزیر است بخشی از وظایف خود را به بخش های مردمی واگذار کند تا جامعه مسیر توسعه پایدار را بپیماید.
وی با بیان اینکه اگر جامعه از توان نهادها و تشکل ها بهره برداری نکند، به توسعه نمی رسد افزود: توسعه پایدار باید همه ابعاد را دربر بگیرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی نیز گفت: دولت با استفاده از تمامی امکانات، بدون بهره گیری از توان تشکل ها، در پیشبرد امور ناتوان خواهد بود.
محمدتقی آریان بر استفاده از الگوهای بومی تاکید کرد و افزود: استفاده از یک الگوی ثابت برای همه مناطق کشور کارساز نیست و مسائل و مشکلات باید به شکل منطقه ای چاره جویی و برطرف شود.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد روحیه نشاط در جامعه، گفت: این امر نیز می تواند توسط تشکل های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری پی گرفته شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز گفت: توسعه گردشگری، حفاظت از میراث فرهنگی و رونق صنایع دستی در سایه توجه به سمن ها محقق می شود.
حبیب یزدان پناه اظهار داشت: اگر به دنبال توسعه هستیم باید از ظرفیت های مردمی و سمن ها که در این زمینه دغدغه و علاقه دارند، استفاده کنیم.
وی افزود: در زمینه فعالیت تشکل های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مصمم به دریافت ایده ها و نقطه نظرات هستیم و برای رسیدن به نقطه مطلوب از این ظرفیت بهره خواهیم برد.
نخستین دوره استانی توانمندسازی تشکل های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی خراسان شمالی، به مدت 2 روز در عمارت مفخم بجنورد برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، در استان خراسان شمالی 11 تشکل در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت دارند.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفری 50 سازمان ثبت شده مردم نهاد دارد.
3007/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي سمن خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مجید الهی راد گفت: : ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند .
وی همچنین با بیان اینکه خرید به قیمت روز از مددجویان خریداری می شود، .افزود: ۷۰ بافنده فرش زیر پوشش این نهاد حمایتی بیمه هستند.
به گفنه الهی راد درآمد ناخالص حاصل از هر مترمربع فرش برای بافندگان بین ۳ تا 5 میلیون تومان است.
رئیس اتاق بازرگانی بجنورد در آماری اعلام کرد: در خراسان شمالی ۲۶ هزار بافنده فرش فعالیت دارند که به‌نوعی سه درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.
از این تعداد بافنده پنج هزار بافنده فرش ترکمن هستند.

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه