Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-07@22:05:39 GMT

◄ تدوین نقشه مدیریت بحران راه‌های اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۸۰۳۹

◄ تدوین نقشه مدیریت بحران راه‌های اصفهان

تین‌نیوز | 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان، در کارگروه تخصصی مدیریت بحران اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد:‌ آمادگی در بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان دومقوله استراتژیک وحساس کشور ضروری است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان، مهدی خضری با اشاره به این‌که اصفهان جانشین و معین استان تهران در مواقع بروز بحران است، ادامه داد: اولین گام برای مدیریت بحران، داشتن شناخت دقیق و کامل از ظرفیت‌ها، نقاط ضعف و قوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خضری خاطرنشان کرد: حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در همه بحران‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند، اخلال در عبور مرور مردم و ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای علاوه بر ایجاد مشکلات برای مردم استان، خدمت‌رسانی به مردم را دچار مشکل می‌کند.

رئیس کارگروه تخصصی مدیریت بحران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تاکید کرد: برگزاری مانورهای متعدد، ایجاد آمادگی در مجتمع‌های خدماتی-رفاهی برای مقابله با بحران، تدوین بسته‌های آموزشی مدیریت بحران برای راهداران و سایر کارشناسان از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تشکیل اتاق بحران در مواقع بروز بلایای طبیعی یا انسانی را ضروری دانست وافزود: مدیریت صحنه یکی از کلیدی‌ترین موضوعات در مدیریت بحران به شمار می‌آید که نیازمند توجه بیش‌تر است و نقشه راه‌های جایگزین راه‌های شریانی در حال تدوین است.

جانشین رئیس کارگروه مدیریت بحران حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان نیز در این جلسه خواستار توجه ویژه به مقوله مدیریت صحنه بحران شد و افزود: هماهنگ‌سازی دستگاه‌های حاضر در صحنه برای کاهش تلفات و جلوگیری از بروز بحران‌های احتمالی دیگر ضروری است.

فرزاد دادخواه بزرگ‌ترین مشکل در هنگام وقوع بحران را عدم دسترسی به اطلاعات دانست و گفت: اطلاعات در سازمان‌ها نباید قائم به شخص باشد زیرا در نبود آن شخص تصمیم‌گیری برای مدیران بدون اطلاعات کافی سخت خواهد بود.

 دادخواه اضافه کرد: اطلاعات در کارگروه مدیریت بحران نباید قائم به فرد باشد تا در مواقع لزوم همه افراد عضو امکان تصمیم‌گیری صحیح بر اساس اطلاعات کامل را داشته باشند.

 وی اظهار کرد: نقشه راه‌های جایگزین راه‌های شریانی استان اصفهان در آینده نزدیک تدوین و در اختیار مسئولین ذی‌ربط قرار خواهد گرفت.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مديريت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند آمایش و نقشه راه معادن مازندران تدوین شود

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با تاکید براینکه لازم است، معادن مازندران در حکمرانی اقتصادی کشور نقش واقعی داشته باشند، گفت: صورت جلسات شورای معادن می‌بایست مبتنی بر تحرک بخشی در معادن استان و ایجاد زنجیره ارزش، پایش نظارت منطقی و عدالت محوری باشد.

یوسف نوری ۱۸ اردیبهشت در جلسه شورای معادن استان مازندران با عنوان اینکه معدن بیشترین ارزش افزوده را در بخش‌های اقتصادی دارد و فاصله‌اش با سایر بخش‌ها بسیار زیاد است، اظهار کرد: جهش تولید توام با مشارکت مردم هدف اصلی ما در مدیریت معادن است لذا بخشی از  درآمدی که از معادن بدست می‌آید می‌بایست صرف امورات مناطق شود.

وی ادامه داد: حدود ۱۱ هزار معدن در استان داریم که تنها از حدود ۶۰ درصد این معادن توانستیم استفاده کنیم و سیاست جذب بخش خصوصی در معادن موفق نبوده است.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه،‌ برای حکمرانی شایسته نیازمند هستیم در حوزه معادن سند نقشه راهی ترسیم کنیم که پیوست فرهنگی و زیست محیطی داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های اقتصادی همچون پتروشیمی کمربند سبز زیست محیطی دارد لذا بطور کل آلاینده‌ها قابلیت کنترل و مدیریت دارد و باید با توانمند سازی مردم و ایجاد زنجیره در مناطق مختلف روستایی نسبت به بهره‌گیری از ظرفیت معادن  اقدام کنیم.

این مسئول تصریح کرد: می‌بایست زنجیره تامین به زنجیره ارزش آفرینی تبدیل شود که این مهم در وزارت کشور هدف گذاری شده است، معدن‌داران باید دسترسی را برای محیط زیست ایجاد کنند؛ بطوریکه محیط زیست رقیب معدن داران نیست.

نوری افزود: اکتشاف معادن نباید حقی برای اشخاص عادی ایجاد کند لذا می‌بایست اکتشاف معادن به شرکت‌های دارای اهلیت قانونی واگذار شود تا شاهد بهره‌وری و فرآوری معدن باشیم.

وی با اشاره به اینکه اهلیت معدن‌داران باید از ملاک‌های اصلی ما باشد و ایجاد شرکت‌های معدنی با ممیزی بالا باید در دستور کار شورای معادن قرار گیرد، خاطرنشان کرد: احساس شراکت در انجام کارها منجر به نتیجه‌گیری می‌شود و وضعیت برداشت از معادن باید مورد بررسی دقیق صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سند آمایش و نقشه راه معادن مازندران تدوین شود
  • لزوم ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اصفهان/ فریدون‌شهر رکورددار بارش‌ها
  • نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در سنگاپور
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در تهران / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر
  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • رگبار و رعدوبرق تهران را دربرمی‌گیرد / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود