Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-09@00:20:09 GMT

«بهار مهربانی» در پائیز آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۸۵۳۰

«بهار مهربانی» در پائیز آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز، 27 آبان‌ماه در نشست ستاد برگزاری جشن‌های بهار مهربانی در توضیح برگزاری جشن‌های گسترده بهار مهربانی در تبریز و شهرستان‌ها گفت: پس از دستور ریاست جمهوری و طرح موضوع در هیات دولت ستادی با عنوان «جشن‌های بهار مهربانی» در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر نظر وزیر ارشاد تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف این ستاد برگزاری جشن ولادت حضرت محمد(ص) در فضایی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته است. جلسه‌هایی با اعضا این ستاد برگزار شد و در نهایت مصوبات آن به تصویب شورای فرهنگی عمومی کشور رسید و کلیات طرح به صورت یک شیوه‌نامه به استان‌ها ابلاغ شد . در این مصوبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان دبیر و استاندار، ریاست ستاد را بر عهده دارد.

محمدپور افزود: هدف آن است که در ماه ربیع‌الاول با برگزاری جشن‌های متنوع نشاط و امید را در جامعه بیشتر نماییم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمن در راستای تضعیف امید و القای یاس و ناامیدی در کشور تلاش می‌کند و وظیفه ما این است تا با برنامه‌ریزی مناسب نگذاریم دشمن به اهداف و برنامه های خود دست یابد.

وی با اشاره به اینکه این جشن‌ها به مناسبت آغاز ماه ربیع‌الاول و مقارن با میلاد پیامبر گرامی اسلام از ٢٩ آبان ماه تا ٤ آذرماه امسال مصادف با ١٢ تا ١٧ ربیع الاول اجرا می شود، گفت: این جشن‌ها با رویکردهای بهره‌گیری از مناسبت‌های دینی برای ترویج شادی در جامعه، توسعه نشاط در جامعه با مشارکت خانواده‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و تحکیم وحدت میان جامعه با مشارکت اقشار و گروه‌های گوناگون مردمی اجرا می‌شود.

محمدپور‌ افزود: تأکید بر مردمی برگزار شدن این جشن‌ها به این دلیل است که در واقع ستاد برگزار کننده بیشتر نقش پشتیبان و هماهنگ کننده را دارد و قرار بر برگزاری برنامه‌های جشن توسط مردم‌ است.

وی در ادامه گفت: در این طرح سعی شده تا از ظرفیت‌های محلی، آئینی، سینمای سیار، نمایش‌های خیابانی، موسیقی اقوام، هنرهای تجسمی، برنامه‌های مذهبی، جشنواره غذا و ... با هدف ایجاد فضای نشاط در جامعه بهره کافی، برده شود.

دبیر ستاد جشن‌های بهار مهربانی در آذربایجان شرقی‌ ادامه داد: در کنار برنامه‌های فرهنگی و هنری بر عرضه محصولات فرهنگی مانند کتاب، صنایع دستی، برگزاری مسابقات قرآنی و دینی برای کودکان ‌و نوجوانان و ... در غرفه‌های فرهنگی نیز تأکید شده است.

وی ادامه داد: محل برپایی این جشن‌ها گذرهای مردمی مانند پیاده‌راه‌ها و گذرگاه‌های تفریحی و تاریخی که حالت عمومی و تجمع و تردد بیشتری از مردم را همراه دارد در نظر گرفته شده است.

محمدپور با اشاره به این که در این ستاد از همه دستگاه‌ها برای همکاری دعوت می‌کنیم، گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، شهرداری، نیروی انتظامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و صدا و سیما بخشی از دستگاه‌هایی هستند که به طور مستقیم در این ستاد نقش آفرینی خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی ارشاد آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۸۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ظهر امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در کوشک کتاب واقع در شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب و علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات و قائم مقام و سخنگوی این دوره از نمایشگاه کتاب حضور داشتند.

این مراسم پس از پخش سرود ملی و قطعات دیگری از جمله ای ایران و ایران سربلند و همراهی مخاطبان با آن آغاز شد.

یاسر احمدوند رییس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تشکر می کنم از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمایندگان شورای اسلامی، مدیران و کارشناسان که در ابن رویداد حضور پیدا کردند.

وی افزود: سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تلاش کرده است به همت دست اندرکاران در همه سطوح پیشرفت داشته باشد.نمایشگاه نمونه ای از تجلی همگرایی و تجمع همه نگاه‌ها و سلایق مختلف زیر سقف نظام جمهوری اسلامی است.

احمدوند گفت: استقبال مردم در روز اول نشان دهنده اشتیاق و استقبال مردم از این نمایشگاه است.

وی افزود: مجموعاً ۲ هزار و ۷۰۰ ناشر در بخش مجازی و حضوری نمایشگاه هستند. همچنین آثار ۱۰۰ ناشر در خارجی در این دوره از نمایشگاه عرضه می شود.

احمدوند با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی متعددی در نقاط مختلف مصلی برگزار می شود که خانواده ها می توانند از آن بهره‌مند شوند گفت: نمایشگاه کتاب با وسعت ۱۵۰ هزار متر مربع برگزار شده است.

رییس نمایشگاه کتاب افزود: نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است. شعار بخوانیم و بسازیم در این دوره نشان دهنده دو رکن شناخت و عمل و خواندن و ساختن است؛ این شعار نشان می دهد که مسیر آینده کشور از خواندن می گذرد وامیدواریم این شعار موجب افزایش سطح دانش مردم شود.

وی گفت: به طور ویژه از همکاران مصلی تشکر می‌کنم که شرایط میزبانی از مردم را فراهم کردند همچنین بخش هایی از جمله شهرداری، شرکت پست، هلال احمر، سازمان اورژانس و مجموعه فراجا نیز برای برگزاری این رویداد تلاش کردند.

این گزارش تکمیل می شود...

کد خبر 6100713 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است
  • ۷۶.۸ میلی متر بارش در بهار در آذربایجان شرقی ثبت شده است
  • ماجرای دیدار وزیر ارشاد و رضا رویگری
  • ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در آذربایجان غربی اجرا شده است
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی