Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-05@23:58:15 GMT

هفت واحد آلاینده در مشهد تعطیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۸۵۷۱

هفت واحد آلاینده در مشهد تعطیل شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هفت واحد تولید ایزوگام در مشهد که فعالیت آنها سبب ایجاد آلودگی زیست محیطی بود مهر و موم و تعطیل شدند.

به گزارش قدس آنلاین ، اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از تورج همتی گزارش داد: بر اساس پایشها به منظور جلوگیری از آلودگی هوا از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی این هفت واحد به دلیل عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی در مشهد پلمب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شرایط خاص جوی در طول نیمه دوم سال و تبدیل شدن موضوع آلودگی هوا به یکی از معضلات اصلی شهر مشهد کارشناسان اداره نظارت و پایش و آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی طی چندین نوبت بازدید و بررسی وضعیت آلودگی صنایع، واحدهای ایزوگامی را بررسی کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: با وجود صدور اخطاریه برای شماری از واحدهای ایزوگامی، این واحدها به قوانین و ضوابط محیط زیست بی توجه بوده و کماکان عامل ایجاد آلایندگی بوده اند بنابراین به مرجع قضایی معرفی شدند و پس از هماهنگی با حوزه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مشهد اقدام قانونی به منظور پلمب آنها صورت گرفت.
وی گفت: بر اساس ماده 11 'قانون حفاظت بهسازی' مهلت 72 ساعته طی اخطاریه های جداگانه به واحدهای آلاینده داده شد اما به دلیل عدم انجام اقدام موثر از سوی آنها، با اعمال ماده 19 آیین نامه جلوگیری از آلودگی آب و ناظر بر ماده 11 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، تاسیسات هفت واحد ایزوگامی مهر و موم شد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آلاینده آلاینده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان از دستگیری متخلفان شکار و چرای غیر مجاز و زودتر از موعد در منطقه حفاظت شده هلن خبر داد.
بختیار طاهری گفت: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان‌های کیار و اردل؛ متخلفان شکار غیرمجاز در حین ارتکاب به جرم و در اقدامی دیگر متخلفان چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام در منطقه حفاظت شده هلن، شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: از این متخلفان دو قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و ضبط شد، همچنین سه فقره پرونده چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام هم برای متخلفان تشکیل شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: این متخلفان بریا گذراندن مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا تخریب محیط‌زیست با سامانه تلفنی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد