Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:18:34 GMT

ویژه برنامه های «بهار مهربانی» پایتخت تشریح شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۹۱۱۷

ویژه برنامه های «بهار مهربانی» پایتخت تشریح شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید اوحدی روز یکشنبه در نشست خبری اظهارداشت: از جمله این برنامه ها نورافشانی 12 میدان اصلی شهر تهران است که در سه نوبت در تاریخ های 29 آبان ماه مصادف با 12 ربیع الاول آغاز هفته وحدت، 2 آذر مصادف با 15ربیع الاول و سوم آذرماه مصادف با 16 ربیع الاول شب میلاد حضرت رسول اکرم(ص) در نقاط 10 گانه و میادین اصلی دیگری که مناسب سازی شدند، اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: همچنین در این آیین 440 فانوس همراه با دلنوشته های مردم در 2 ایستگاه به آسمان فرستاده می شود.
اوحدی با اشاره به برگزاری 15عنوان برنامه در قالب 400 اجرا به مناسبت هفته وحدت افزود: این برنامه ها از 29 آبان تا چهارم آذرماه بعد از اذاب مغرب میزبان شهروندان است.
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، رویکرد برگزاری جشن بهار مهربانی را مردم محور، خانواده محور و با مشارکت انجمن های مردم نهاد عنوان کرد.
وی با اشاره به برپایی 10 ایستگاه مهربانی در میدان آیینی امام حسین(ع)، دریاچه شهدای خلیج فارس، منطقه گردشگری و فرهنگی عباس آباد، ایوان انتظار، باغ موزه قصر، میدان آزادی، فرهنگسراهای ولا، قرآن، شفق و ملل افزود: غرفه های هنری کودک و نوجوان، ورزشی، کتاب، جشنواره غذا، رادیو مهربانی و برنامه های صحنه ای فرهنگی و هنری از بخش های این ایستگاه هاست.
اوحدی با بیان اینکه جشن مهربانی به صورت مردمی و بدون اختصاص ردیف بودجه برگزار می شود گفت: وزارت ورزش و جوانان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیروی انتظامی نیز در برگزاری جشن مهربانی مشارکت دارند.
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به حرکت کاروان گل در 6 پهنه پایتخت گفت: اجرای برنامه های فرهنگی هنری همراه با موسیقی اقوام و اجرای آیین پهلوانی در دو بخش مرشدخوانی و تواشیح طی سه شب در نظر گرفته شده است.
وی اجرای برنامه گذر مهربانی در 10 نقطه از شهر و نیز میدان های اصلی برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری را از دیگر بخش های این جشن عنوان و بیان کرد: با همکاری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد و سازمان دانش آموزی، گروه های سرود دانش آموزی طی 6 روز هر روز چهار اجرا در ایستگاه های مترو و دوم آذرماه در نماز جمعه خواهند داشت.
اوحدی برگزاری ویژه برنامه «1000 دف» به مناسبت شب میلاد حضرت رسول(ص) در منطقه گردشگری و فرهنگی عباس آباد و جشنواره موسیقی بین المللی پیامبر مهربانی در نقاط 10 گانه جشن مهربانی و فرهنگسراهای منتخب را از دیگر برنامه های جشن مهربانی عنوان کرد.
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران افزود: در این جشنواره، گروه های موسیقی از استان های کردستان، سیستان و بلوچستان، لرستان، خراسان، بوشهر، گیلان، گلستان و خوزستان و نیز کشورهایی از جمله ترکیه و جمهوری آذربایجان به مدح حضرت محمد(ص) می پردازند.
به گفته وی با همکاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، میهمانان کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی نیز در جشنواره موسیقی بین المللی پیامبر مهربانی حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به ویژه برنامه «تلاوت باران» اظهارداشت: در قالب این ویژه برنامه مراسم شب شعر به مناسبت میلاد حضرت رسول(ص) در فرهنگسرای اندیشه، ویژه برنامه شعر نبوی با تجلیل از استاد علی موسوی گرمارودی در منطقه گردشگری و فرهنگی عباس آباد و ارائه هفت فایل تصویری شامل شعرخوانی شاعران پیشکسوت در نظر گرفته شده است.
اوحدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ها و کارگاه های هنری در قالب جشن مهربانی گفت: به دلیل همزمانی با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاه مشق صلوات با 40 اثر در 10 نقطه برگزاری جشن، نمایشگاه پوستر ادیان توحیدی با 40 اثر در نگارخانه برج آزادی و نمایشگاه تصویرسازی ادیان توحیدی با 40 اثر در نگارخانه فرهنگسرای ملل برپا می شود.
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همچنین از برپایی 14 مرکز سینمای سیار در جنوب پایتخت و اکران فیلم محمد(ص) به کارگردانی مجید مجیدی در هفته وحدت خبرداد و افزود: با همکاری مسئولان بلیت موزه ها و سینما طی سه روز رایگان خواهد بود.
وی گفت: پویش های مردمی همچون «من محمد را دوست دارم»، «من عاشق محمدم» و «بهار مهربانی» در فضای مجازی راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا سیدمحمدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر بهره مندی از زبان هنر برای اظهار ارادت به ائمه اظهارداشت: ایرانیان در طول تاریخ همان طور که سوگواره ها را تکریم می کردند شادمانی ها را هم گرامی می داشتند و ما در سال های اخیر با اجرای برنامه های فرهنگی و مناسبتی سعی کرده ایم علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی به همبستگی ملی هم توجه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه با پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جشن های مهربانی با هدف گرامیداشت هفته وحدت در تمامی استان های کشور ذیل اداره کل ارشاد استان ها برگزار می شود افزود: با توجه به ظرفیت ها و امکانات سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران این برنامه در پایتخت با همکاری این سازمان برگزار می شود.
همچنین در این نشست علی شیرازی استاد پیشکسوت خوشنویسی، مصطفی محدثی خراسانی شاعر پیشکسوت و رضا مهدوی نوازنده سنتور و پژوهشگر موسیقی درباره بهره مندی از زبان ادبیات، هنرهای خوشنویسی و موسیقی برای بیان ارزش های والای حضرت محمد(ص) صحبت کردند.
تهرام/7245/ 1008
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی ادبیات پایتخت خوشنویسی کانون های فرهنگی هنری مساجد معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت

به گزارش صدای ایران از ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت کردم شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

وی اضافه کرد: اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می‌نمایم.

استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

دیگر خبرها

  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت
  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم