Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اتباطات و امور بین‌الملل جامعة المصطفی در کنفرانس گفت‌وگوی دینی میان شیعه و کلیسای ارتدکس گفت: انتشار پیام صلح به جهانیان، زمینه ظهور امام زمان(عج) و حضرت مسیح را میسر می‌سازد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبری، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعه المصطفی امروز ۲۷ آبان ماه در پنجمین دوره "گفت‌وگوی ادیان، شیعه و ارتدوکس رومانی" در مجتمع عالی امام خمینی (ره) در مورد اهمیت گفت‌وگوی ادیانی بیان کرد: یکی از جهادهای بزرگ اسلامی کنترل بر نفس و خواهش‌های نفسانی خود همچنین مخالفت با شیطان و خواسته‌های او است که در اسلام از آن به جهاد اکبر یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جهاد دومی که بر انسان اشراف پیدا می‌کند و نسبت به جهاد اول سبک و آسان‌تر است و اگر در توان کسی است باید آن را در عالم به عنوان مرجع، اعلام کند نشر پیام صلح وآرامش است، پس در درجه اول باید بتوانیم در ذات درونی خود به آرامش و شکر الهی برسیم و بعد مبلغ صلح در جهان باشیم.

قنبری افزود: شکر ظاهری این است که کسی ما را خلق کرده و اگر او را سپاس می‌گوئیم این درواقع لازمه آرامش و صلح در درون خود ماست اما درجه دوم این است که صلح و آرامش را بین مردم منتشر کنیم تا بتوانند به دایره ایمان به خدا وارد شوند لذا ما همه افرادی را که ایمان دارند به ایمان به خدا و توحید و یگانگی خدا دعوت می‌کنیم و این عمل صلح و آرامش ایجاد می کند.

قنبری با بیان حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه «ای کسانی که به خدا ایمان دارید باید همه انسان‌ها از دست و زبان و عملکرد و رفتار تو در امن و آرامش باشند» ادامه داد: بنابراین اگر کسی در همین زمان به محتوای این حدیث عمل نکند نمی‌توانیم او را مسلمان بخوانیم چون فقط عنوان مسلمان را انتخاب کرده است و اگر اسلام واقعی را قبول کند باید آرامش واقعی را به ارمغان بیاورد.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعه المصطفی عنوان کرد: ما  مسلمانان و مسیحیان اگر کنارهمدیگر باشیم می‌توانیم پیام صلح را به دنیا بدهیم؛ این هدف مشترک همه ما هست که به تمام دنیا پیام صلح را منتشر و به ظیفه خود عمل کنیم.

قنبری در خاتمه گفت: انتشار پیام صلح به جهانیان پیش‌زمینه‌ای است که ظهور امام زمان(عج) و حضرت مسیح را میسر سازد و اگر چنین کاری انجام دهیم ما پیروان واقعی آنان هستیم و به آن‌ها خوشامد می‌گوئیم و این صلح و آرامش در حقیقت روشی است که به کمک آن می‌توانیم نماینده امام زمان(عج) و حضرت مسیح باشیم و پیام آن‌ها را به جهانیان برسانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جوان نوشت: دین برای زمان اهمیت ویژه قائل است. اسلام به برخی زمان‌ها نگاه ارزشی دارد . عناوینی، چون «شب قدر، روز مبعث، عید غدیر، روز عاشورا، عید فطر، شب جمعه و روز جمعه» نشان از نگاه خاص اسلام به برخی از زمان‌ها و جانمایی خاص آن در زندگی انسان مسلمان دارد.

اساساً اسلام یکی از عناصر تنظیم‌گر در سبک زندگی اسلامی را زمان می‌داند. توجه به ساعات خاص، روزهای هفته، روزهای خاص در ماه، روزهای خاص در سال همه گویای نوع نگرش اسلام به مقوله زمان است.

تجربه نشان می‌دهد هنگامی که دو روز تعطیل است، به طور طبیعی روز دوم به عنوان روز اصلی تعطیل قلمداد می‌شود. چه اینکه امروزه در تهران روزهای پنج‌شنبه تعطیل است و مردم از آن به‌عنوان روز کارهای عقب‌مانده استفاده می‌کنند و جمعه را تعطیل به‌معنای استراحت و تفریح به شمار می‌آورند. چهره عمومی شهر نیز جمعه را به عنوان روز تعطیل نشان می‌دهد.

تحولات فرهنگی هیچ‌گاه یک‌شبه رخ نمی‌دهد. ذهنیت اجتماعی آرام‌آرام شکل می‌گیرد. به امروز که ذهنیت عمومی جمعه را روز تعطیل می‌داند نگاه نکنید. تعطیلی شنبه به‌مرور زمان و طی یک دهه آینده موجب خواهد شد ذهنیت اجتماعی جمعه را از مدار و محور بودن تعطیلات خارج کند و جمعه نقشی را در زندگی بیابد که امروز پنج‌شنبه به‌عنوان روز نیمه‌کاری و کم‌کار هفته انجام می‌دهد.

جایگاه جمعه در فرهنگ اسلامی، اما جایگاه خطیری است. در اسلام جمعه محور بخشی از اعمال عبادی فردی و اجتماعی، رسیدگی‌های فردی و دینی به شمار آمده‌است. از صبح جمعه که با دعای ندبه و انتظار ظهور آغاز می‌شود تا ظهر جمعه که محل اجتماع مسلمین در نماز جمعه است. تا ده‌ها آداب فردی که برای جمعه تصویر شده‌است.

جمعه روز خاص و نماد اسلام است و به نوعی از شعائر اسلامی شناخته می‌شود. در برابر شنبه که نماد یهود است و یک‌شنبه که نماد مسیحیت است. ما نسبت به بعد نمادین روزها غفلت داریم.

بعد نمادین دین یکی از عناصر هویت‌سازی دینی است. عنصر هویت‌ساز مرز شما با غیر شما و دیگری شما را تعیین می‌کند، اما غفلت از آن موجب درهم آمیختگی فرهنگی، هویت‌زدایی و عدم تشخص آن جامعه می‌گردد. ظاهر استدلال برای تعطیلی شنبه‌ها خیلی روشن و در نگاه ابتدایی مقبول است. باید برای تجارت خارجی خود را با ایامی که جهان در حال کار است، هماهنگ باشیم، اما نکته این است که مسئله را نباید سطحی دید.

مسئله فقط تعطیلی یک روز نیست، مسئله تغییر نظم اجتماعی است. نظم اجتماعی باید بر اساس یک منطق روشن تنظیم شود. تعطیلی شنبه‌ها یعنی محوریت نظم اجتماعی بر اساس منطق اقتصادی، اما تعطیلی جنبه تنظیم نظم اجتماعی براساس منطق فرهنگی است. اسلام برای حیات انسانی ارزش ویژه بر مدار حیات طیبه قائل است و نظم اجتماعی را نیز براین مدار سامان می‌دهد. (این بخش نیازمند توضیح و تبیین فنی و براساس روح شریعت است.)

در نامه اخیر اتاق بازرگانی ایران خطاب به مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تعطیلی شنبه‌ها این است:

«اثربخشی اقدامات دولت برای افزایش ارتباط با سایر کشورهای بلوک شرق و غرب و توسعه روابط تجاری و اقتصادی، در گرو پذیرش هر چه بیشتر استانداردهای اقتصاد جهانی است.»

این استدلال که باید خودمان را با نظم جهانی در حوزه اقتصاد تطبیق دهیم، آشناست. سال‌ها قبل طیفی سخن از جامعه جهانی می‌زدند، اما این جهان، جهانی است که امریکا و غرب محور آن هستند. حرکت به‌سمت استانداردهای مثلاً جهانی یعنی پذیرش گام‌به‌گام نظم غربی در حالی‌که امروز دنیا در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد در حال عبور از نظم فعلی و تک قطبی است.

تشکیل پیمان‌های مالی و اقتصادی بزرگ، چون پیمان شانگ‌های و بریکس، پیمان‌های مالی دو یا چندجانبه و دلارزدایی همه به‌معنای عبور از نظم موجود است. در چنین دوران عبور از نظم امریکایی سوق دادن کشور به سمت آن نوعی ارتجاع تمدنی است.

تأکید می‌کنم مسائل کلان را نباید اتمیک و نقطه‌ای دید، تعطیلی شنبه‌ها را باید در یک اتمسفر کلان فرهنگی، اجتماعی، ملی و بین‌المللی تحلیل کرد. پیامدها، روندها، آسیب‌ها و دیگر جوانب باید در این بستر تحلیل و بررسی شود. پس مسئله تنها تعطیلی یک روز نیست، مسئله تحول در رویکرد کلان جامعه، وجهه اجتماعی، پیام پنهان این تصمیم به ناخودآگاه جامعه است.

دیگر خبرها

  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • حمله عجیب روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه: پیـام پنهان دارد | از بعد نمادین روزها غفلت نکنید!
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه
  • حمله روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور