Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@20:57:43 GMT

فعالیت ۳۵ خانه هلال در روستاهای استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۹۵۰۸

فعالیت ۳۵ خانه هلال در روستاهای استان اردبیل

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: ۳۵ خانه هلال در روستاهای استان فعالیت می کنند و این خانه ها تجهیز و در مواقع ضروری و خاص فعالیت ویژه خواهند داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از سبلان‌ما،عزت اله ضربی ظهر امروز در مراسم افتتاح و تجهیز خانه هلال روستای معصوم آباد در بخش ثمرین اردبیل با اعلام این خبر افزود: تاکنون در شهرستان اردبیل ۹ خانه هلال راه اندازی و تجهیز شده و بقیه خانه های هلال در شهرستان های دیگر استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهداف راه اندازی خانه های هلال تصریح کرد: این خانه ها در روستاها تجهیز می شوند تا در مواقع ضروری و خاص قبل از رسیدن تیم های عملیاتی، خود اهالی روستا عملیات امدادرسانی را شروع کنند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: این کار با هدف کاهش خسارات حوادث طبیعی و غیرطبیعی، آموزش اهالی روستاها با برگزاری دوره های امداد و کمک های اولیه و تشکیل تیم های امداد و نجات انجام می گیرد.

وی با اشاره به شعار «هر خانواده یک امدادگر» تنها با آموزش به اقشار مختلف جامعه محقق شدنی است، افزود: آموزش دوره های مختلف توسط جمعیت هلال احمر استان اردبیل برنامه ریزی شده و در طول سال برگزار می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز آموزش و به روز رسانی تکنیک ها و مهارت های امدادرسانی یک ضرورت انکارناپذیر است، اضافه کرد: انتظار داریم اقشار مختلف جامعه با حضور در دوره های آموزشی در این زمینه فعال تر از قبل باشند چرا که حادثه هیچوقت خبر نمی کند.

ضربی با اشاره به اینکه در حوادث زمان بسیار مهم می ­باشد اضافه کرد: انتظار داریم اقشار مختلف در خانه های هلال ثبت نام کرده و فعالیت داشته باشند تا در زمان حادثه قبل از رسیدن نیروهای امدادی و در زمان طلایی اولیه به امدادگری و نجات همدیگر بپردازند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف وانت نیسان و پژو ۴۰۵، جان چهار نفر را گرفت

مجید فتاح زاده گفت : شب گذشته برابر با دریافت گزارش حادثه برخورد یک دستگاه وانت نیسان و پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۳۵ جاده پارس آباد_ مشگین شهر(حوالی قشلاق حاج فتحعلی) نجاتگران شهرستان پارس آباد با هماهنگی مرکز کنترل عملیات به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: نجاتگران هلال احمر در قالب دو تیم عملیاتی متشکل از چهار نفر با خودروی آمبولانس امدادی و ست نجات در محل حادثه حاضر شدند.

فتاح زاده اضافه کرد: نیروهای عملیاتی هلال احمر در این حادثه چهار فوتی را رهاسازی کرده و تحویل عوامل ذیربط دادند.

به گفته وی یک مصدوم حادثه نیز توسط عوامل اورژانس حاضر در صحنه انتقال یافت.

سرپرست معاونت امدادونجات استان اردبیل با اشاره به اینکه نجاتگران هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند، گفت: سامانه پاسخگویی به حوادث ۱۱۲ همواره آماده دریافت گزارش های مردمی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • استاندار اردبیل: سند بنیادین آموزش و پرورش را متحول کرد
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • خانه های هلال کشور توسعه می یابند
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • تصادف وانت نیسان و پژو ۴۰۵، جان چهار نفر را گرفت
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان