Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون مدیر کل و سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت:این طرح در مدت چهارماه با افزون بر 520 میلیون ریال هزینه اجرا شد.
مهران سرمدیان افزود: شستشوی درختان با صابون ارگانیک پالیزین، کاشت درختان میوه ، ترمیم و حفاظت از درختان کهنسال آسیب دیده ، آزادسازی طوقه درختان کهنسال از زیر فشار پیاده روها ، تغذیه تمام گونه های گیاهی از طریق محلول پاشی ، دفع آفات و بیماریها و علف های هرز ، وعملیات طعمه گذاری موریانه بخشی از اقدامات صورت گرفته در این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از بارزترین و مهمترین ویژگیهای فضای سبز باغ فین، وجود همین درختان کهنسال سرو و چنار با قدمت تاریخی و سازگار با منطقه آب و هوایی کاشان است.
باغ فین کاشان نمونه کامل باغ سازی ایرانی جزء 9 باغ ایرانی است که خرداد سال 90  در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
باغ تاریخی فین کاشان در مجاور چشمه سلیمانیه با مساحت 23 هزار و 700 مترمربع سال 1314 در فهرست آثار ملی کشور و در سال 1390 نیز به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو ثبت شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان کاشان باغ فین حفاظت فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاویدبخت افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی حین گشت و کنترل در شهرستان بویراحمد و مناطق گنجه ای بزرگ، پریکدان و سریز سودجویان را شناسایی کردند.

وی بیان کرد:سودجویان متخلف با کاشت نهال هایی از گونه های انگور، بادام، گردو، آلو، سیب قصد استفاده غیرقانونی از عرصه های ملی را داشتند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: در یک قطعه از این اراضی ملی تصرف شده، عرصه ای به مساحت سه هزار متر مربع فرد متخلف با حفر گودال، اقدام به انتقال و کاشت درختان گردو و سیب با قدمت ۱۰ ساله کرده بودند.

سرهنگ ابراهیم جانی نسب تاکید کرد: این اقدام به منظور قدیمی جلوه دادن درختان، فریب و انحراف ماموران انجام شده بود که با هوشیاری تیم عملیاتی یگان حفاظت منابع طبیعی، نقشه مرموزانه متخلفان بی اثر شد.

وی با اشاره به اینکه براساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل ها هر نوع کاشت درختان مثمر در این عرصه ها جرم است تاکید کرد: سودجویانی که اقدام به قطع درختان جنگلی کنند براساس میزان قطر درختان جریمه می شوند.

جانی نسب ضمن دعوت از شهروندان به مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از مردم خواست تا گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت جنگل و مرتع گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان