Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@13:06:27 GMT

«پرنس هری» تست HIV داد +عکس

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۰۴۴۵

«پرنس هری» تست HIV داد +عکس

رکنا: پرنس هری، خواستار تست HIV شد تا این آزمایش به عنوان امری کاملا طبیعی قلمداد شود.

به گزارش رکنا، شاهزاده هری، با تشویق مردم به انجام این تست مانند تست پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا، هفته آزمایش HIV را نامگذاری و برجسته کرد، به گونه ای که پرنس هری، تقاضای تست HIV داد تا ضمن اینکه این کار را امری کاملا طبیعی و در دسترس جلوه دهد، هفته جهانی تست HIV را نیز در بین عموم مردم تبلیغ و ترویج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهزاده هری گفت: مردم نباید از انجام چنین آزمایشی شرمنده یا خجالت زده شوند. آنها باید این آزمایش را همچون دیگر آزمایش هایی که موجب حفظ آنها از خطر گسترش این ویروس در میان آنها می شود، بدانند.

در ویدیویی که از شاهزاده هری منتشر شده است، وی ضمن انجام آزمایش HIV اشاره کرد: تست HIV باید چیزی باشد که ما به آن افتخار کنیم، نه چیزی که موجب شرمندگی یا خجالت زدگی ما شود. همانطور که شما در سال از بیماری ها و ویروس هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا پیشگیری می کنید، می توانید از طریق تست اچ آی وی نیز از سلامت خود با خبر شوید.

هری می گوید: کاهش 28 درصدی تشخیص های جدید HIV در دو سال گذشته، ارزش جشن گرفتن را دارد؛ اما این به معنای آرامش مطلق و آسایش خاطر ما از این مسأله نیست.

او ضمن پوشیدن یک روبان قرمز در همبستگی با همه افرادی که مبتلا به ویروس ایدز HIV هستند، گفت: «ما به ویروس نقص ایمنی بدن انسان پایان نخواهیم داد، مگر اینکه این آزمایش کاملا طبیعی و قابل دسترس برای همه باشد».

«ایان گرین»، مدیر اجرایی Trustنیز گفت: ما بسیار امیدواریم با حمایت مداوم پرنس هری برای مقابله با آلودگی HIV و نرمال سازی آزمایش ها، موفق ترین هفته آزمون ملی HIV را بیش از آنچه انتظار داشتیم پیش روی داشته باشیم.

وی افزود: این یک هدف بلندپروازانه است، اما ما فرصتی واقعی برای رساندن آمار عفونت HIV به عدد صفر در انگلستان را داریم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دختر 9 ساله در فروشگاه + عکس قتل فجیع /مردی زنش را سر به نیست کرد و به میهمانی پدرزنش رفت+ عکس فاجعه/ پدر و پسر 6 ساله اش از شدت گرسنگی در بندرانزلی جان دادند ! این مرد با لباس پاکبانی مشهد را به هم ریخت / تبر به جای جارو ! + عکس ازدواجی که یک شبه فرو ریخت ! / شیلا قبل از پاتختی خودش را به دادگاه رساند + عکس انتقام وحشتناک دختر جوان تهرانی از خواهر یک پسر شیطان صفت زن جوان هنگام دستشویی زایمان کرد ! + عکس 3 ساعت تجاوز به دختر آرایشگر توسط 2 جوان تهرانی داخل پژو 405 مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا عمل غیراخلاقی زن جوان با زن سالخورده در فروشگاه ! +فیلم این دختر از 12 تا 15 سالگی در عقد 3 مرد بود ! آیا اسکورت مدیران تأمین اجتماعی مقصر حادثه مرگبار مرحوم نوربخش بودند !؟ کاهش عجیب زمان مسابقه برنده باش ! / گلزار عجله داشت! این مرد در انباری خانه اش خشک شد / مرگ تلخ مرد تهرانی ! +تصاویر راز تابوت های آویزان مردگان از کوه ها چیست؟

منبع: رکنا

کلیدواژه: سرماخوردگی سلامت ایدز HIV بدن انسان طبیعی عکس جشن ساعت عکس فیلم ایران مرد پسر ساعت تصاویر پدر انتشار دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۰۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود

ایتنا - به‌زودی‌ روزی فرا خواهد رسید که آزمایشی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بتواند تنها با بررسی یک قطره خون خشک‌شده، سه نوع سرطان مهم را با سرعت و دقت بالا تشخیص دهد.
این ابزار آزمایشگاهی در آزمایش‌های اولیه موفق شد با تجزیه و تحلیلی که تنها چند دقیقه طول ‌کشید، بیماران مبتلا به سرطان پانکراس (لوزالمعده)، معده  و روده بزرگ را تشخیص ‌دهد. محققان می‌گویند این آزمایش با تشخیص برخی مواد شیمیایی خاص در خون، ابتلا به سرطان در افراد را در ۸۲ درصد تا ۱۰۰ درصد موارد، تشخیص می‌دهد.

این ابزار جدید برای تجزیه و تحلیل محصولات جانبی سوخت‌وساز یا متابولیت‌ها در نمونه‌های خون از یادگیری ماشینی، روشی مبتنی بر هوش مصنوعی، استفاده می‌کند. این متابولیت‌ها که در بخش مایع خون به نام سرم یافت می‌شوند، همچون یک نشانگر زیستی (بیومارکر) عمل می‌کنند که احتمال وجود سرطان در بدن را نشان می‌دهد.

در حال حاضر برای سرطان‌های پانکراس، کولورکتال و معده، با وجود آنکه از کشنده‌ترین سرطان‌ها در جهان به شمار می‌روند، هیچ آزمایش خون مستقلی وجود ندارد که به اندازه کافی دقیق باشد و به‌تنهایی بتواند این بیماری‌ها را تشخیص دهد. بنابراین پزشکان برای تشخیص بافت‌های سرطانی معمولا از روش‌هایی چون تصویربرداری یا نمونه‌برداری از طریق جراحی استفاده می‌کنند.

دکتر چائویوان کوانگ، استادیار کالج پزشکی آلبرت انیشتین که در این پژوهش شرکت نداشت، می‌گوید: «‌در مقایسه با خون مایع، سرم خشک‌شده را می‌توان با هزینه بسیار کمتر و با تجهیزات بسیار ساده‌تر جمع، ذخیره و حمل کرد.» کوانگ در ایمیلی به لایوساینس گفت که سهولت نگهداری خون خشک دسترسی به آزمایش‌های تشخیص زودهنگام سرطان را در اختیار همگان در سراسر جهان قرار می‌‌دهد.

دانشمندان متولی این پژوهش جدید می‌گویند که این آزمایش می‌تواند در برنامه‌های غربالگری‌ سرطان هم تفاوت بزرگی ایجاد کند. به گفته آن‌ها، طبق مدلسازی که انجام داده‌اند، در صورت اجرای غربالگری سرطان در جمعیت روستایی چین با این ابزار جدید، می‌توان موارد ابتلا به سرطان‌های پانکراس، معده و روده بزرگ را (که تشخیص داده نشده‌اند) حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش داد.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • چمبر تست دما و رطوبت چیست؟