Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: با توجه به بارندگی های خوب چند هفته گذشته بیش از 70درصد اراضی کشاورزی دیم زیر کشت پائیزه رفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حکمت الله همتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار  خبرلنده، از زیر کشت رفتن بیش از 70درصد اراضی کشاورزی در شهرستان لنده خبرداد.

وی افزود: یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین اقداماتی که مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لنده در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی کشاورزی به خصوص کشت گندم و جو انجام داده است توزیع بذور اصلاح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لنده تصریح کرد: در کشت پاییزه امسال چهار هزار هکتار زیر کشت گندم دیم، دو هزار هکتار جو دیم، پانصد هکتار گندم آبی و 30هکتار نیز جو دیم خواهد رفت که تمام ظرفیت این شهرستان دو محصول استراتژیک گندم و جو زیر کشت خواهند رفت.

وی تاکیدکرد:باتوجه به کوهستانی بودن منطقه کشت( شخم) به صورت سنتی با چهارپایان و با تراکتور صورت می گیرد.

مدیرجهاد کشاورزی خاطرنشان کرد:با برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی امسال بیش از پنجاه هکتار از مزارع کشاورزان به دانه های روغنی یا همان کلزا اختصاص یافته است.

همتی نژاد اظهارکرد: در پی بارندگی های چند روز گذشته در سطح شهرستان لنده خسارت های نیز به کشاورزان وارد شده است که منتظر ارزیابی دقیق میزان خسارت ها هستیم.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لنده خاطرنشان کرد: انتظار داریم کشاورزان به منظور پیشگیری از خسارت های احتمالی از هم اکنون به فکر بیمه نمودن محصولات کشاورزی و دامی خود باشند چرا که بیمه بخشی از میزان خسارات آنان را پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گندم و جو از مزارع دشت دژگاه بخش دهرم آغاز شده است و تا اوایل خرداد  در بخش مرکزی ادامه دارد.
سید حسن موسوی افزود: در سال زراعی جاری در شهرستان فراشبند ، ۱۰ هزار و ۳۱۰ هکتار گندم دیم، پنج هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هکتار جو آبی و هزار هکتار جو دیم کشت شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم و ۴۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سه مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند