Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-05-07@17:07:03 GMT

قاسم‌پور قهرمان جهان شد/ کشتی ایران رنگ طلا را دید

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۴۰۷۲

قاسم‌پور قهرمان جهان شد/ کشتی ایران رنگ طلا را دید



آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران مدال ارزشمند طلای جهان را در رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان بر گردن آویخت تا تنها طلایی کشتی ایران در این رقابت‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در رومانی، کامران قاسمپور به عنوان تنها فینالیست کشتی ایران در این رقابت‌ها برای کسب مدال طلای جهان برابر آرتور نایفونوف روس به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر یک مقابل این حریف قدرتمند به برتری رسید و تنها مدال طلای کشتی ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم پور در این کشتی حساس وقتی به امتیازات لازم رسید به خوبی مبارزه را اداره کرد و قهرمان جهان شد.

قاسمپور پیش از این در دور اول استراحت کرد و در دور دوم لارس چافلی از آلمان را ۱۰ بر صفر مغلوب کرد. او در دور سوم نیز مقابل عارف اوزن از ترکیه قاطعانه و با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید.وی در دیدار نیمه نهایی نیز مقابل گانباتار از مغولستان با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید.

در ادامه این رقابت‌ها ایران دو نماینده دارد که هر دو برای کسب مدال برنز به مصاف رقبایشان می‌روند. حسین شهبازی در ۹۲ و امین طاهری در ۱۲۵ کیلوگرم دو نماینده ایران هستند که برای کسب مدال برنز به روی تشک می‌روند و این رقابت‌ها به پایان خواهد رسید.

پیش از این نوید زنگنه در ۷۴ و علی شعبانی در ۹۷ کیلوگرم دو مدال برنز برای ایران بدست آوردند. ایمان صادقی در ۶۱ و مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم به عنوانی بهتر از پنجمی نرسیدند و علیرضا سرلک در ۵۷، نیما اشفاقی در۷۰ و مجتبی اصغری در ۷۹ کیلوگرم نیز سه کشتی‌گیر دیگر ایران بودند که با شکست برابر رقبایشان حذف شدند.

هدایت تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران بر عهده علیرضا رضایی است.


منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دو نفره تنیس پسران ایران قهرمان مسابقات سطح یک آسیا شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۴سال سطح یک آسیا در ریاض عربستان از هشتم تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه برگزار شد که ایران با ۴ ورزشکار پسر و یک تنیسور دختر در این رویداد به میدان رفت.

در بخش پسران و در رقابت‌های دونفره، تیم ایران متشکل از رامتین رافعی و کیارش صادقی برابر تیم تایلند و پاکستان به برتری دست یافت تا عنوان قهرمانی را از آن خود کند. در رقابت‌های انفرادی نیز کیارش صادقی با قبول شکست برابر حریفی از تایلند، در فینال به مقام دومی بسنده کرد.

در بخش انفرادی، رامتین رافعی دیگر نماینده ایران که به دیدار رده‌بندی رفته بود موفق شد حریف خود از چین‌تایپه را شکست بدهد تا با کسب مقام سومی به کار خود پایان دهد. راستین اکبری و آریا شعبان نژاد دیگر تنیسورهای ایرانی در این مسابقات به ترتیب رتبه‌های ۱۸ و ۱۹ را به خود اختصاص دادند.

در بخش دختران، رومینا رافعی در مسابقات انفرادی هفتم شد اما این تنیسور کشورمان در بخش دونفره با حریفی از ترکمنستان موفق شد با ایستادن در رده سوم به کار خود پایان دهد.
گفتنی است با این نتایج، رنکینگ تنیسورهای ایرانی ارتقا خواهد یافت و قهرمانان کشورمان موفق شدند در بین رقبای خود جایگاه به مراتب بهتری را به دست بیاورند. هدایت این تیم برعهده فرشید زیدی بود.
در این مسابقات ۷۰ تنیسور از کشورهای ایران، هند، پاکستان، تایلند، هنک‌کنگ، چین‌تایپه، رومانی، عربستان، سوریه، اردن، انگلیس، چین و قزاقستان در دو بخش دختران و پسران حضور داشتند.

کد خبر 6096802

دیگر خبرها

  • باران پاداش نقدی بر سر کشتی‌گیران؛ ۲۳ میلیارد تومان برای مدال‌آوران سال ۱۴۰۲
  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • بوکس ایران با زدن ازبک در فینال، طلا گرفت!
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • دوری قهرمان نامدار کشتی ایران از تمرینات +عکس
  • رزمی ایرانی جایگاه قهرمان پرآوازه جهان را تصاحب کرد
  • رنکینگ المپیکی تکواندو اعلام شد
  • تیم دو نفره تنیس پسران ایران قهرمان مسابقات سطح یک آسیا شد
  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز