Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@15:31:28 GMT

تشکیل جلسه مشورتی با موضوع CFT در این هفته

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۴۱۹۴

صراط:

حشمت الله فلاحت پیشه پس از پایان جلسه عصر امروز این کمیسیون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون کاملا به بررسی ایرادات شورای نگهبان به کنوانسیون تامین مالی تروریسم CFT اختصاص داشت برای اینکه نظرات همه دستگاه ها اعم از موافق و مخالف را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما وی افزود: امروز میزبان نمایندگانی از دولت شامل آقایان علوی و ظریف وزیران اطلاعات و امور خارجه و خانم جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور، کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و دو نفر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاحت پیشه گفت: در این جلسه همچنین کارشناسانی از مرکز پژوهش های مجلس حاضر بودند و کل بحث ایرادات به اولین ایراد شورای نگهبان از CFT بود یعنی بخشی که مربوط به نتیجه گیری کلی و مخالف دانستن متن CFT با منافع ملی کشور است.

وی ادامه داد: درباره اینکه آیا ما می توانیم با توجه به ایراد اول گرفته شده، برای CFT شرط بگذاریم یا نه مباحث بسیاری مطرح شد و اعضای کمیسیون، نمایندگان دولت و شورای نگهبان در این زمینه به بحث و تبادل نظر پرداختند و در نهایت پیشنهاد شد در مورد متنی که به بحث گذاشته می شود رای گیری و در نهایت یک کارگروه مشترک مشورتی تشکیل شود.

فلاحت پیشه گفت: بعد از جلسه مشترک مشورتی که این هفته تشکیل خواهد شد در نهایت این کمیسیون جلسه ای را فقط با حضور اعضا و نماینده شورای نگهبان با هدف بررسی 22 ایراد گرفته شده به CFT تشکیل خواهد داد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: فلاحت پیشه سی اف تی شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900951

دیگر خبرها

  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری