Web Analytics Made Easy - Statcounter

غریب آبادی در نشست کنوانسیون مقابله با فساد بر ضرورت همکاری های بین المللی در تعقیب و استرداد فوری مجرمان مالی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، در سخنانی در دومین اجلاس کارگروه بررسی اجرای کنوانسیون مقابله با فساد، ضمن اشاره به اهمیتی که جمهوری اسلامی ایران برای کنوانسیون و مکانیسم بررسی اجرای آن قائل است، تاکید کرد: هر کشور عضوی باید خود شیوه های تقویت اجرای تعهدات خود در زمینه مبارزه با فساد را تعیین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دائم کشورمان با تشریح آخرین اقدامات ایران در حوزه جرم انگاری و همکاری های بین المللی در حوزه فساد و پیشرفت های حاصله در این زمینه، از تبادل تجربیات، بهترین رویه ها، معاضدت های حقوقی و قضایی متقابل، و ایجاد نهادهای تحقیقات مشترک با سایر کشورها استقبال کرد.

غریب آبادی در این نشست با انتقاد شدید از اینکه برخی مجرمان مالی که سرمایه های عمومی را به سرقت برده و در بهشت های امنی در برخی کشورهای عضو کنوانسیون به سر می برند، بر ضرورت همکاری های بین المللی برای ردیابی، کشف، مصادره، تعقیب قضائی و استرداد این قبیل مجرمان تاکید و از کشورها خواست تا به تعهدات خود تحت کنوانسیون مقابله با فساد پایبند باشند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمانهای بین المللی در وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی در فهرست «مجرمان تحت تعقیب» روسیه قرار گرفت

رسانه‌ها امروز (شنبه) گزارش دادند که پس از جست‌وجو در پایگاه داده‌های آنلاین وزارت کشور روسیه، می‌توان نام ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را در فهرست «مجرمان تحت تعقیب» پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در صفحه مربوطه نوشته شده است که زلنسکی بر اساس یک ماده از قانون کیفری روسیه تحت تعقیب است؛ اما جزئیات بیشتر آن مشخص نشده است.

گفتنی است، روسیه پیش از این نیز برخی سیاستمداران و شخصیت‌های مشهور خارجی را در فهرست تحت تعقیب خود قرار داده است.

به طور مثال در ماه فوریه، مسکو اعلام کرد که به دنبال «کاجا کالاس» نخست وزیر استونی است. به گفته روسیه، این مقام بنا‌های تاریخی دوره شوروی را تخریب و در نتیجه به حافظه تاریخی روسیه هتک حرمت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • زلنسکی در فهرست «مجرمان تحت تعقیب» روسیه قرار گرفت
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • شرکت در انتخابات هم حق است هم وظیفه
  • مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید