Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@03:07:42 GMT

ثبات در بازار مسکن تا پایان پاییز

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۵۸۸۷

پول‌نیوز - حسام عقبایی‌ نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران، با بیان اینکه از تابستان امسال تا پایان آبان ماه شاهد کاهش حجم معاملات مسکن در کشور بوده‌ایم، گفت: در تیر ماه امسال 26 درصد کاهش حجم معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در مرداد ماه میزان کاهش حجم معاملات به 37 درصد و در شهریور ماه به 46 درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عقبایی افزود: در مهر ماه میزان معاملات 40 درصد بوده و بر اساس آمارهای بانک مرکز‌ی و مرکز آمار در صورتی که وضعیت حجم معاملات همچنان روند نزولی داشته باشد بازار مسکن وارد رکود می‌شود.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه آمارهای میدانی در سراسر کشور به ویژه شمال کشور نشان می‌دهد که وضعیت رکود بسیار افزایش یافته است، گفت: در برخی از مناطق کشور این بازار وارد رکود تورمی شده است به طوری که معاملات روند کاهشی داشته اما قیمت‌ها همچنان بالاست.

وی اظهار کرد: در برخی از مناطق کشور افزایش قیمت مسکن به 100 درصد رسیده و طبق اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن به 83.3 درصد رسیده و هم‌اکنون میانگین قیمت مسکن 8 میلیون و 700 هزار تومان است.

عقبایی‌ بیان کرد: هم‌اکنون قیمت یک واحد 50 متری به 450 میلیون تومان رسیده و این حجم قیمتی برای اقشار و طبقات ضعیف جامعه بسیار سنگین است.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه تا پایان پاییز امسال همچنان این روند ثابت خواهد ماند و ما شاهد رکود تورمی در این بازار هستیم، گفت: قیمت‌ها تا آذر ماه تغییری نمی‌کند و اگرچه حجم معاملات کاهش یابد اما قیمت‌ها بالا نمی‌رود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار مسکن پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ منتشر شد

امتداد - در فروردين‌ماه سال 1403، تعداد آپارتمان‌هاي مسکوني معامله شده در شهر تهران به 1508 واحد مسکوني رسيد که نسبت به ماه مشابه سال قبل 14.2 درصد کاهش نشان مي‌دهد. همچنين متوسط قيمت يک متر مربع زيربناي واحد مسکوني معامله شده 816.3  ميليون ريال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 22.9 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛ گزارش «تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی‌بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است. بر اساس این گزارش:


⦁    در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۱٫۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۷۵٫۶ و ۱۴٫۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. 

⦁    در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۸۱۶٫۳  میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۰٫۲ درصدی نسبت به ماه قبل می‌باشد. 

 حجم معاملات مسکن 
بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ حاکی از آن است که از مجموع ۱۵۰۸ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۰٫۱ درصد، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با فروردین‌ماه سال قبل حدود ۱٫۷ واحد درصد افزایش یافته است. 
               

   

تحولات قیمت واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران

در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۸۱۶٫۳ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰٫۲ و ۲۲٫۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. 
 


در میان مناطق ۲۲‌گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله‌‌شده معادل ۱۵۰۴٫۲ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۴۲۳٫۶ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.  گزارش تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ۵۷۳ KB –   برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • توقف بازار مسکن در فروردین
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • گزارش تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن ۰.۲ درصد افزایش یافت
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟