Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا- روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین اعلام کرد: به منظور تشخیص سریع و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دریک واحد پرورش طیور، عوامل دامپزشکی در حال بررسی موضوع هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا این روابط عمومی افزوده است: با عنایت به گزارش تلفات غیر متعارف در یک واحد پرورش طیوربومی در یکی از روستاهای استان قزوین ، یک گروه از کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان قزوین از واحد مذکور بازدید به عمل آورده و متعاقب آن با توجه به حساسیت موضوع، «حمید زینالی» مدیر کل دامپزشکی استان قزوین با حضور در محل، از نزدیک در جریان مراحل انجام کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به گزارش مواردی از وقوع بیماری آنفلوآنزا در سطح کشور، گروههای رصد و پایش این بیماری در تمام ساعات شبانه روز مر اقبت از واحدها پرورش طیور را در دستور کار دارند.
زینالی تصریح کرد: در حال حاضر نمونه های اخذ شده از 2 واحد پرورش طیور بومی (خانه روستایی)، برای آزمایشات تخصصی PCR به آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان قزوین ارسال شده تا نتایج قطعی مشخص شود.
این مقام مسئول به عموم روستائیان و مدیران واحدهای پرورش طیور توصیه کرد: ضمن رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه ای در صورت مشاهده تلفات غیر متعارف مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع رسانی کنند و یا در سطح استان با شماره 4 رقمی 1512 تماس حاصل نمایند.
9925/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سلامت آنفولانزاي فوق حاد پرندگان قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند

حمزه‌ای رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: با دقت و هوشیاری مسئول بهداشتی یکی از کشتارگاه‌های طیور شهرستان بیرجند ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار شده ضبط و قبل از ورود به چرخه مصرف انسانی خارج و به واحد تبدیل ضایعات کشتارگاه منتقل شد.

او افزود: علت این موضوع سپتی سمی حاد بوده است.

بیشتر بخوانید

توزیع ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در درمیان

حمزه‌ای ضمن تشکر از احساس مسئولیت و وظیفه شناسی مسئول بهداشتی کشتارگاه از همکاری و همراهی مدیریت و عوامل کشتارگاه طیور نیز قدردانی کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند بیان کرد: همشهریان می‌توانند هرگونه گزارش تخلف از طریق سامانه تلفنی ۰۵۶ - ۳۲۲۱۴۳۶۱ در میان بگذارند تا در اسرع وقت از سوی کارشناسان مربوطه پیگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان