Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@23:30:09 GMT

مولاوردی: پرونده دانشجویان ستاره‌دار بسته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۶۷۶۸

رکنا: دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی از بسته‌شدن همیشگی پرونده دانشجویان ستاره‌دار در صورت تصویب الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش در مجلس خبر داد.

شهیندخت مولاوردی با بیان این مطلب به ایسنا، اظهار کرد: در جریان نقض حقوق دانشجویان در برخی موارد هستیم و وضعیت آنها را رصد کردیم و تمامی هدف و تلاش ما این است که موارد نقض حقوق افراد و همچنین دانشجویان را اگر نمی‌توانیم کاملاً از بین ببریم، به حداقل برسانیم و پیگیری‌هایی را داشته باشیم که به نفع دانشجویان باشد، اگر چه در این زمینه همکاری‌ها و همراهی‌های مؤثری از سوی مسئولان مربوط اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در حقوق شهروندی خاطر نشان کرد: پیگیری‌های خوبی برای بررسی وضعیت دانشجویان ستاره‌دار و همچنین افرادی که حقوق آنها نقض شده است، از سوی وزارت علوم صورت گرفته است، ما نیز در این مورد اقداماتی را انجام دادیم، اما برای این‌که بتوانیم به صورت کلی تأثیرگذار باشیم، ضوابط و آیین‌نامه‌های مقرر را تدوین خواهیم کرد که این مهم در دستور کار مسئولان قرار دارد.مولاوردی با بیان این‌که دانشجویانی که به هر دلیلی از ادامه تحصیل منع شده‌اند، امیدوار به بهبود وضعیت باشند، گفت: رئیس‌جمهوری سال گذشته در همایش حقوق شهروندی به عنوان یک مطالبه مطرح کردند که ما نباید دانشجوی ستاره‌دار داشته باشیم و لایحه‌ای که اخیراً در قالب الحاق یک تبصره به قانون Law سنجش و پذیرش اضافه شد و منتظر تصویب آن در مجلس هستیم نیز قدم خوبی برای احقاق حقوق دانشجویانی است که به دلایلی ستاره‌دار و یا برای تحصیل با مانع مواجه شدند.دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در حقوق شهروندی در پایان با تأکید بر این‌که با تصویب لایحه فوق در مجلس پرونده دانشجوی ستاره‌دار بسته می‌شود و ما این نوع عناوین را برای دانشجویان نخواهیم داشت، خاطر نشان کرد: آماری از دانشجویان ستاره‌دار یا کسانی که با مشکل منع تحصیل مواجه شدند، نداریم و این موارد معمولاً به صورت موردی مطرح و بررسی می‌شود. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز همزمان مدیر سالن زیبایی به یک مشتری و آرایشگر زن+عکس پیشنهاد کثیف افسرپلیس به دختر 13 ساله+عکس شوخی احمقانه صدام حسین با همسرش جلوی دوربین+عکس تفنگ اسرائیلی در دستان فرمانده نظامی حماس + عکس شمارش معکوس برای اعدام قاتل سلاله دختر 5 ساله گلستانی + عکس راز شلیک مرد سیاهپوش به زن باردار در ویلای تجریش راننده سرویس تهرانی با جسد زنش سرکار رفت / او به 2 گربه اش بیشتر از همه چیز توجه داشت! + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اقدام عجیب محمد رضا گلزار قبل از مسابقه برنده باش! + عکس بالاخره تولت های تهران را شمردند ! قاچاق روباه شنی ایرانی برای بازسازی محیط زیست عرب + عکس دستور نبش قبر مولانا ! مصطفی زمانی با خالکوبی و پوشش متفاوت +عکس اینجا سوییس نیست اِوَز است +عکس 200 ایرانی در زندان های تایلند اوضاع خیلی بدی دارند

منبع: رکنا

کلیدواژه: قانون Law ایران پرونده ستاره دار دانشجویان عکس فیلم ساعت فضای مجازی دختر پسر ایران مرد میانسال پدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی

سخنگوی وزارت امور خارجه د واکنش به اعتراض‌های دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین نوشت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

پیشتر نیز کنعانی در خصوص سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین نوشته بود: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت‌آمیز حق رأی، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق‌بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگزارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاسکنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگزارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور