Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:22:08 GMT

پایان 15 سال حصر برای زنان ژیمناستیک ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۷۱۴۹

پایان 15 سال حصر برای زنان ژیمناستیک ایران

تهران - ایرنا - حدود 15 سال از آخرین حضور تیم ملی ژیمناستیک زنان ایران در رقابت های بین المللی می گذرد اما قرار است این تیم پس از این سال ها دوری و حصر، در رقابت ها زنان کشورهای مسلمان به میدان برود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تیم ملی ژیمناستیک زنان ایران قرار است بهمن امسال در رقابت های زنان کشورهای مسلمان در جزیره کیش شرکت کند تا پس از سالها طعم حضور در یک مسابقه رسمی را بچشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ژیمناستیک رشته ای مهجور مانده در کشور است و با وجود تلاش مسئولان فدارسیون این رشته در گذشته و حال، همچنان نتوانسته جایگاه واقعی خود را در رقابت های آسیایی و جهانی بدست آورد. زنان ژیمناست به دلیل نوع پوشش این رشته، در این سالها ورزش را فقط برای دل خود دنبال کردند و نتوانستند این هنر را در رقابت های بین المللی ارائه دهند.
«زهرا اینچه درگاهی» رئیس فدراسیون ژیمناستیک درباره نخستین حضور ملی پوشان زن ایران پس از انقلاب در این رشته به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران، در سال 1371 برای نخستین بار رقابت های دوستانه ای که پیش درآمد مسابقات زنان کشورهای مسلمان بود برگزار شد که اتفاقا مربیگری آن تیم را بر عهده داشتم ولی در سال 72 این مسابقات به دلیل بدی آب و هوای شهر تبریز میزبان مسابقات، برگزار نشد.
وی گفت: هشت سال برگزاری مسابقات زنان کشورهای مسلمان بی نتیجه ماند تا اینکه در سال 1380 تیم ملی ژیمناستیک زنان بار دیگر تشکیل شد و اردوی ها نیز تا سال 83 ادامه پیدا کرد ولی پس از آن بار دیگر حضور زنان ژیمناست ایران در رقابت های بین المللی کنار گذاشته شد تا امروز که دوباره برای این کار برنامه ریزی شده است.
رئیس فدراسیون ژیمناستیک تاکید کرد: این دوره از رقابت ها با مقررات اسلامی و بدون حضور مردان در همه بخش ها برگزار می شود. البته تنها دغدغه من حضور همه کشورهای اسلامی در مسابقات است. به دلیل برگزار نشدن مدت طولانی آن، ذهنیت کافی برای حضور وجود ندارند و جذب دوباره کشورهای اسلامی کمی سخت است.
اینچه درگاهی به موضوع لباس برای تیم های شرکت کننده اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مسابقات در محیطی بدون حضور مردان و تصویربردار برگزار می شود، مسابقات طبق قوانین رقابت های جهانی و بین المللی برگزار شده و تغییری در پوشش زنان ورزشکار انجام نخواهد شد.
وی ادامه داد: قرار است «نیلی کین» نایب رئیس فدراسیون جهانی ژیمناستیک (FIG) در تاریخ 14 آذر و با هدف حمایت از ژیمناستیک زنان به ایران بیاید و برای کمک به طراحی و اجرای خوب این مسابقات به ما کمک کند.
رئیس فدراسیون ژیمناستیک در خصوص تعیین جریمه برای کسب حد نصاب ورودی ژیمناست ها برای این مسابقات گفت: بعضی از ژیمناست های کشورمان به هر دلیلی موفق نشدند در رقابت های قهرمانی کشور یا انتخابی تیم ملی شرکت کنند اما با توجه به درپیش بودن رقابت های کشورهای مسلمان در خواست انجام تست کردند.
وی افزود: این تست قرار است با حضور نایب رئیس فدراسیون جهانی برگزار شود که قطعا او سطح ژیمناست های ایران را رصد می کند. رکورد ورودی در نظر گرفتیم و برای جلوگیری از ورود ورزشکارانی با توانایی و رکورد کمتر، جریمه 300 هزار تومانی تعریف کردیم تا فقط ژیمناست های که از رسیدن به حد نصاب رکورد ورودی خود مطئمن هستند در این تست حاضر شوند. مطمئن باشید با جریمه 3 یا 4 نفر، بدهی میلیاردی فدراسیون بر طرف نمی شود.
«سهیلا بهرامی» سرمربی تیم ژیمناستیک زنان ایران نیز در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا در این خصوص گفت: نزدیک به 15 سال منتظر این مسابقات هستیم و امیدواریم با کمک و تلاش های مسئولان و فدراسیون این رقابت ها برگزار شود.
وی گفت: 10 بازیکن از لیگ زنان و رقابت های کشوری و انتخابی در اردوی نخست بودند که به پایان رسید و قرار است دومین اردو نیمه آذر برگزار شود.
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک زنان افزود: اگر مربیان بین المللی در اردوها، تیم را همراهی کند، قطعا ژیمناستیک زنان ایران موفق می شود ولی برای این مهم حمایت وهمکاری وزارت آموزش و پرورش و فعال شدن مدارس ژیمناستیک بسیار مهم است.
بهرامی ادامه داد: در مدارس ژیمناستیک باید بچه ها از نظر تغدیه، روانشناسی و آموزش فنی، 6 ماه و حتی بیشتر دور از خانواده باشند که در ایران ایجاد چنین شرایطی امکان پذیر نیست. درحالی که برای اینکه یک ژیمناستیک به اوج برسد باید زمان زیادی را همراه با مربیان خوب خود صرف کند.
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک زنان ایران در خصوص شرایط سنی بازیکنان تیم ملی گفت: بازیکنان متولد سال 2003 به بعد هستند. البته چند نفر از آنها پس از برگزاری اردوی دوم کاسته خط می خورند تا در نهایت 4 نفر که 3 نفر اصلی و یک نفر ذخیره است، در حرکات زمینی، خرک، پارالل و چوب موازنه انتخاب شوند.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان ورزش به ژیمناستیک زنان توجه کنند زیرا ورزش زنان نسبت به مردان مظلوم‌تر است و این رشته مظلوم‌ترین؛
ورزشی**9029**2024

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ژيمناستيك زنان تيم ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا

رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا ادامه یافت و ۵ نماینده بوکس ایران با شکست مقابل رقبای خود از دور مسابقات کنار رفتند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز پنجم رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امیدهای آسیا، امروز (چهارشنبه - 13اردیبهشت) با برگزاری رقابت‌های رده سنی جوانان پیگیری شد و پنج  نماینده کشورمان با شکست مقابل رقبای خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

در وزن 51 کیلوگرم، مهدی کاظمی مقابل ظفربیک‌ کمیل‌اوف‌ از قرقیزستان شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. رضا فضلی در وزن 57 کیلوگرم با شکست مقابل نماینده اردن از دور مسابقات کنار رفت.

سیدعلی‌ اکبرمیراحمدی‌ در وزن 63.5 کیلوگرم مغلوب حریف هندی شد و سام استکی در وزن 80 کیلوگرم مقابل نماینده ازبکستان شکست خورد. عباس گرشاسبی نیز در وزن 92 کیلوگرم مغلوب نماینده هند شد تا هر 5 نماینده کشورمان در رقابت‌های امروز از دور مسابقات کنار بروند.

همچنین فردا (پنجشنبه) مسابقات رده امید برگزار می‌شود که سه نماینده ایران به مصاف حریفان می‌روند.

در وزن 57 کیلوگرم، نیما بیاتی که پیش از این نماینده فیلیپین را شکست داده است با گانبولد از مغلوستان مبارزه می‌کند. در وزن 63.5 کیلوگرم، امیرحسین پیشرو که حریفی از سریلانکا را برده است با مادامینوف ازبکستانی روبه‌رو می‌شود.

در وزن 71 کیلوگرم، عیسی فردین که ابتدا نماینده عرق را از پیش‌رو برداشته با آکالیکوف قزاق مبارزه دارد.

 رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از  روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) آغاز ‌شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با 18 بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • پیروزی نوشاد عالمیان در مسابقات تنیس روی میز عربستان
  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد
  •  میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های مردان آسیا قطعی شد
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا