Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرگزاری برنا از فارس، محمد کرم الهی  در جریان نشست تجلیل از دو هنرمند پیشکسوت  در حوزه  هنری فارس بیان کرد: شهری که هفت طلوع از هفت مکتب هنری ایران را در خود دارد را نمی توانیم کم بدانیم. وی بیان کرد: یکی از این ستاره ها و  هفت مکتب هنری ، کاشی کاری هفت رنگ است. این هنر بیش از هفت هزار سال قدمت دارد که در اکتشافات  آثار دوره هخامنشیان و یا تخت جمشید قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری استان فارس با اشاره به اینکه حضورهنرمندان شریف این بعد هنری در طول تاریخ استان فارس جلوه های مختلفی داشته، عنوان کرد: مسجدنصیرالملک، نارنجستان قوام و مسجدوکیل تابلوهای شریف و عزیزی از هنرمندان کاشی کار شیرازی است. کرم الهی ادامه داد: حضوردرخشان این هنرمندان در فارس باعث شده که این هنر تکثیر شود و مردمان جهان نیز به این هنر شریف دعوت شوند. وی با اشاره به اینکه این شیراز همان شیرازی است که در تعارفات روزمره به تنبلی تعبیر می شود، گفت: چگونه تنبلی وجود دارد که مردمانی چون حافظ، سعدی ، نوربخش و...  چنین درخشان و فعال دارد. رئیس حوزه هنری فارس عنوان کرد: با این تفاسیر افرادی که  ما را با این صفت بخوانند چیزی از ما نمی دانند که اگر بدانند حاضرند طلوع و غروبشان را با ما به سر کنند. وی با اشاره به سال ها فعالیت استاد علی تعبدی بیان کرد: دیگر نمی شود نام علی تعبدی را بدون ذکر «استاد»  مطرح کرد، استادی که با فعالیت های  سالیان دراز خود قله ای جدیدی به نام استاد علی تعبدی ساخته که از هر افق و کرانه ای دیده می شود. وی با اشاره به اینکه این هنرمند امروز شناسنامه فارس به شمار می رود، عنوان کرد: استاد  تعبدی امروزه نه تنها از داشته های گذشته حفاظت کرده بلکه با نوآوری و خلاقیت های خود جلوه های جدیدی را به این هنر تزریق کرده است. کرم الهی در ادامه سخنان خود با اشاره به خصوصیت های ویژه کاشی کاری شیرازی در مقایسه با سایر شهرها نیز بیان  کرد: در شهر اصفهان به واسطه غالب شدن رنگ فیروزه ای در آثار هنرمندان، اصفهان را شهر آبی می نامند و در شیراز به واسطه استفاده از رنگ صورتی در  طول تاریخ خود، می توانیم به گونه ای شیراز را با عنوان شهر صورتی معرفی کنیم و در این خصوص شهرداری و شورای شهر می توانند فرهنگسازی های لازم را داشته باشند. وی با اشاره به اینکه نکته ویژه و خاص آثار هنری علی تعبدی زیبایی هایی است که وی در دنیا می بیند، بیان کرد: هرچه استاد تعبدی می بیند زیباست  و حتی زشتی های جهان را در کاشی کاری های خود به غایت زیبا می بیند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محمدرسول نوربخش هنرمند پیشکسوت جواهرساز نیز بیان کرد: هنر جواهرسازی بسیار اصیل است. رئیس حوزه هنری فارس بیان کرد: امروز این هنر که استاد نوربخش در آن فعالیت دارد در همه جهان مشهور و محبوب است. کرم الهی  ادامه داد: هنری که متکثر نشود متوقف شده و می میرد و امروز می بینیم که هردوی این اساتید پیشکسوت در کارگاه های خود هنرجویانی دارند که باعث زنده ماندن هنرجواهرسازی و کاشی کاری هفت رنگ می شود. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مراسم تجلیل  از این دو هنرمند گفت: گام پنجم از سلسله برنامه های تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان فارس را با نام این دو هنرمند ادامه دادیم که از دو بخش متفاوت اما در افق مشترک قرار دارند. وی با اشاره به اینکه نام استاد تعبدی و نوربخش همواره بلند است و اگر  خواهان بلندی هستیم باید نام این هنرمندان را پیوسته مرور کنیم، بیان کرد: شهرها از خودشان عزت و شرافتی ندارند و این شهروندانش هستند که به کالبد شهرها عزت می دهند که اگر جز این باشد شهرها چیزی جز خشت و گل نیستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان فارس اصفهان خلاقیت شورای شهر شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیتر اشمایکل: پوشیدن کت و شلوار شخصیت متفاوتی به تن هاخ بخشید؛ دلیلی برای تغییر سرمربی نمی‌بینم

دروازه‌بان افسانه‌ای منچستریونایتد معتقد است اریک تن هاخ باید همانند دوران حضورش در آژاکس، بیشتر سراغ استایل رسمی برود تا وجهه خود را حفظ کند. 

پیتر اشمایکل پس از برد ۴-۳ روز گذشته منچستریونایتد مقابل لیورپول در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انگلیس اعتقاد دارد که گروه Ineos باید از اریک تن هاخ حمایت کند. 

طرفداری | به گزارش MEN، یونایتد با پیروزی در بازی روز گذشته، حریف کاونتری سیتی در مرحله نیمه نهایی شد تا همچنان شانس کسب یک جام در فصل ۲۴-۲۰۲۳ را با وجود تمامی ناکامی‌ها، پیش روی خود ببیند. در شرایطی که ابهامات زیادی درباره آینده تن هاخ در اولدترافورد وجود دارد، دروازه‌بان دانمارکی پیشین شیاطین سرخ عقیده متفاوتی دارد. 

هیچ دلیلی برای تغییر (سرمربی در پایان فصل) نمی‌بینم. پست‌های زیاد دیگری در باشگاه وجود دارد که نیاز به تغییر دارند و نمی‌توان همه تغییرات را در یک حرکت اعمال کرد. باید بگویم که روز گذشته از عملکردش رضایت داشتم.

اشمایکل با اشاره به ظاهر متفاوت سرمربی هلندی یونایتد، ادامه داد:

 همه‌چیز در ارتباط با او متفاوت به نظر می‌رسید. او با کت و شلوار وارد زمین شد. تن هاخ دیروز مرد متفاوتی به نظر می‌رسید. او ظاهر یک سرمربی را داشت؛ یک شخصیت قوی. گاهی این تغییرات کوچک، تاثیر بزرگی دارند. 

از دست ندهید ????????????????????????

عاشقانه‌های توماس مولر و کره اسبش! (فیلم) مهاجم معروف بلژیکی روی هوادار، فن کشتی کچ زد! (فیلم) مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا در دام اعتیاد عادل فردوسی پور بازنشسته شد؛ خداحافظ صداوسیما ادگار داویدز به زودی در ایران؛ عیدتون مبارک!

دیگر خبرها

  • پیتر اشمایکل: پوشیدن کت و شلوار شخصیت متفاوتی به تن هاخ بخشید؛ دلیلی برای تغییر سرمربی نمی‌بینم
  • هنر ۴۲ ساله بانوی سنندجی مورد استقبال هنردوستان داخل و خارج کشور
  • نقاشی‌هایی برای پناه بردن به جنگل
  • تغییر سرعت انبساط جهان به دلیلی ناشناخته
  • زمین لرزه ای به بزرگی ۴ و ۶ دهم ریشتر خنج را لرزاند
  • مقاومت غزه، دلیلی برای مسلمان شدن
  • در مکتب قرآن | انس با قرآن
  • مرد بزرگی که در اخلاق و انسانیت «استاد» بود
  • معاونت فرهنگی هنری سپاه بقیه الله (عج) عنوان برتر کشور را کسب کرد
  • یادداشت|نگاهی نو به علم اقتصاد اسلامی