Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه سفر رئیس جمهور عراق به ایران را مفید و سازنده ارزیابی کرد و گفت: این سفر در بردارنده تفاهمات زیادی به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی بود. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در خصوص اینکه با توجه به سفر رئیس جمهور عراق به ایران و عزامت مستقیم او از تهران به ریاض ضمن تشریح دستاورد‌های سفر آیا آقای برهم صالح حامل پیامی از دید مقامات ایران برای مقامات سعودی بود یا خیر گفت: پیام خاصی از جانب دولت ایران برای دولت سعودی ارسال نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر رئیس جمهور عراق به ایران گفت: این سفر، سفری بسیار مفید، سازنده و کارآمد بود و در زمان درستی نیز انجام شد.

قاسمی افزود: در این سفر امکان مذاکره مفصل بین برهم صالح، ریاست جمهوری جدید عراق و مقامات عالی جمهوری اسلامی ایجاد شد و مذاکرات و گفتگو‌ها در همه موضوعات مورد علاقه فی مابین انجام گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه در سفر اخیر در تفاهماتی پیرامون موضوعات مهمی صورت گرفت، یادآور شد: براین اساس بنا شد هیئت‌هایی میان دو کشور در حوزه‌های فنی اعم از راه آهن، اتوبان و دیگر موضوعاتی که می‌تواند در اقتصاد و همگرایی منطقه کمک شایانی داشته باشد مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

قاسمی شخصیت برهم صالح را شخصیتی برجسته ارزیابی کرد و گفت: با وجود او که شخصیتی با ذکاوت و هوش و با درایت است در پست ریاست جمهوری عراق به نظر می‌رسد دو کشور می‌توانند به عنوان یک شریک و متحد و همسایه بسیار خوب روی یکدیگر حساب باز کنند و همکاری‌های خود را با شدت و جدیت بیشتر ادامه دهند.

سخنگوی وزارت خارجه ضمن نویدبخش خواندن این سفر ابراز امیدواری کرد که با توجه به اشرافی که رئیس جمهور جدید عراق بر مسائل و روابط دو جانبه داشته باشد همکاری بین دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

وی با اشاره به سفر برهم صالح بلافاصله پس از ایران به عربستان گفت: امیدواریم در این دوران بتوانیم جایگاه روابط ایران و عربستان را گسترده‌تر کنیم و در کنار یکدیگر و با همکاری دو کشور برای یک منطقه با ثبات‌تر و یک همگرایی افزون‌تر تلاش کنیم.

قاسمی در پایان ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها به ایجاد یک منطقه امن برای توسعه اقتصادی که برای مردم عراق و ایران و سایر کشور‌ها نقش حیاتی و بسزایی دارد، بیانجامد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قاسمی برهم صالح مقامات سعودی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز کارگر» را تبریک گفت

امتداد - مدیرعامل بانک ملی ایران در پیامی ضمن گرامیداشت مقام کارگران، روز جهانی «کار و کارگر» را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری نقدنیه ، در متن پیام تبریک ابوالفضل نجارزاده به مناسبت روز جهانی «کار و کارگر» آمده است:

کارگران سرمایه‌های ارزشمندی هستند که شکوفایی، اقتدار و پیشبرد اهداف کشور به دستان توانمند آنان رقم می‌خورد و بی‌شک تلاش آنان برای سربلندی این سرزمین بزرگ، مایه مباهات است. 

بی‌تردید کارگران، سربازان خط مقدم جبهه سازندگی کشور و سنگربانان رشد و توسعه اقتصادی کشور هستند. رمز پیشرفت و توسعه پایدار یک کشور در تجلی استعدادها و سرمایه انسانی ساعی و کارآمد، اندیشه خلاق و نبوغ سرشار است و کارگران به‌عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد نقش برجسته و ویژه‌‏ای در این عرصه دارند.

دوازدهم اردیبهشت «روز جهانی کار و کارگر» فرصتی‌ست تا از تلاش بی‌شائبه و زحمات این سرمایه‌ ارزشمند قدردانی نمایم. بی‌شک بخش اعظمی از تحولات و توفیقات روز افزون کشور مدیون زحمات و تلاش‌های این کارکنان پر توان است. 

تلاش می‌کنیم، امسال که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظلّه العالی) سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده است، بیش از پیش قدردان تلاش‌های ارزشمند این عزیزان که با بازوی توانا و اندیشه خلاقشان چرخ‌های اقتصادی کشور را به گردش در می‌آورند، باشیم.

توفیقات روزافزون این فرزندان خدوم ایران اسلامی را از درگاه لایزال خداوند متعال خواستارم و امیدوارم در سایه توجهات حضرت صاحب الزمان(عج) همواره سرفراز بمانند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز کارگر» را تبریک گفت
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است