Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ضرورت آزادسازی باند فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز که قبلا برای پخش همگانی آنالوگ از آن استفاده می‌شد، گفت: باوجود بلااستفاده بودن این باند فرکانسی متاسفانه صداوسیما آن را آزاد نمی‌کند تا از آن برای توسعه شبکه موبایل استفاده شود که موضوع به شورای عالی فضای مجازی ارجاع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین فلاح جوشقانی - رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - درباره باند فرکانسی در اختیار صداوسیما گفت: باتوجه به دیجیتالی شدن شبکه پخش همگانی که در همه جای دنیا رخ داده است، بخشی از باند فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز که قبلا برای سرویس آنالوگ پخش همگانی استفاده می‌شد، اکنون آزاد شده است و بر اساس مقررات بین‌المللی و توافقات انجام شده در کشورهای مختلف، این باند به توسعه موبایلی و تلفن همراه اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: صداوسیما در ایران برخلاف دیجیتالی شدن و بلااستفاده بودن این باند، ادعای مالکیت بر آن را دارد، درحالی که مطابق مقررات موجود همچون سایر باندهای فرکانسی باید برای توسعه زیرساخت و شبکه‌ها از آن استفاده شود.

معاون وزیر ارتباطات این بخش از باندهای فرکانسی را از نظر اقتصادی بسیار با ارزش خواند و اظهار کرد: به‌دلیل اختلافاتی که تاکنون حل نشده استریال موضوع در دولت و شورای عالی فضای مجازی مطرح شده و فرایند آن در جریان است.

معاون وزیر ارتباطات هم‌چنین درباره باند فرکانسی مورد نیاز اینترنت اشیاء نیز اظهار کرد: در حوزه اینترنت اشیاء و نسل پنجم تلفن همراه، مطالعات خود را به‌صورت کامل انجام دادیم و در سال آینده نیز کنفرانس بین‌المللی رادیویی در این زمینه برگزار می‌شود که یکی از تصمیمات این کنفرانس درباره باند فرکانسی حوزه اینترنت اشیاء و نسل پنجم تلفن همراه است و آمادگی کامل داریم تا از حقوق فرکانسی کشور در این حوزه دفاع کنیم.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از اعزام پنجمین گروه اقتصادی و تجاری استان به خارج از کشور خبرداد و گفت: این گروه برای شرکت در نمایشگاه‌ها، بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی و انعقاد قرارداد‌های همکاری به کشور چین سفر می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، عادل شهرزاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان امروز در نشست توسعه صادرات‌غیرنفتی با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن دیپلماسی اقتصادی کشور اظهار داشت:توسعه روابط تجاری و صنعتی، ورود تکنولوژی‌های نوین مرتبط با خدمات فنی_مهندسی و تامین مواد اولیه از جمله سیاست های ویژه دولت در دیپلماسی اقتصادی است.

وی افزود: بر همین مبنا برنامه ریزی سفرهای خارجی هیئت‌های تجاری و اقتصادی به بمنظور حضور در نمایشگاه‌ها و بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی همچنین زمینه‌سازی تبادلات تجاری، انعقاد قرارداد همکاری و تفاهم نامه‌های دو یا چند جانبه در دستور کار قرار دارد.

عادل شهرزاد با اشاره به اعزام ۴تیم اقتصادی در سال جاری، ادامه داد: روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت نیز گروهی از مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی استان عازم کشور چین خواهند شد تا در کنار هم بتوانند اتفاقات مثبتی در حوزه تجارت و اقتصاد هرمزگان رقم بزنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان درخصوص کشورهای هدف سفر گروه های تجاری و اقتصادی استان نیز گفت:کشورهای منطقه، برخی از کشورها بازار هدف محصولات تولیدی استان همچنین کشورهایی که درزمینه دریافت تکنولوژی‌ و خدمات فنی_مهندسی می‌توانند اثر گذار باشند جز مقاصد سفر گروه‌های تجاری هرمزگانی بوده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته هرمزگان نیز مقصد سفر و بازدید بالغ بر 22 هیئت تجاری و اقتصادی از کشورهای مختلف بوده و نیاز است برای تداوم این روابط و توسعه همکاری ها هیئت‌های از استان هرمزگان نیز به این کشورها هم سفر کنند.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های استان، اعزام این هیئت‌های اقتصادی در سال جاری ادامه خواهد داشت تا شاهد تحقق برنامه‌‌های جذب سرمایه گذاری و توسعه صادرات استان باشیم.

 
گفتنی است، این نشست به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان و باحضور مدیرکل صمت و فعالان بخش خصوصی حوزه تولید وصادرات‌غیرنفتی برگزارشد.

دیگر خبرها

  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود 
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید