Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@14:21:49 GMT

حذف اساتید انقلابی در دانشگاه شریف ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۸۷۲۹

حذف اساتید انقلابی در دانشگاه شریف ادامه دارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حذف استاد فلسفه دانشگاه شریف گفت: چاووشی بسیار مقید به ایران و اسلام است و به دلیل اینکه می‌خواست در ایران بماند با همسری فرانسوی‌اش به فرانسه نرفت.

به گزارش مشرق، بعد از انتقادات مهدی گلشنی استاد انقلابی و برجسته دانشگاه صنعتی شریف به روند پژوهشی و آموزشی کشور و حذف سیاسی وی از طریق بازنشستگی اجباری، متاسفانه شاهد یک جانبه‌گرایی افراطی بالاخص در امور فکری و فلسفی در شریف هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد بسیاری از اساتید و دانشجویان انقلابی دانشگاه شریف تغییر مدیریت در گروه فلسفه علم شریف موجب تغییر رویکرد فکری و فلسفی در آنجا، هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ افراد شده است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای عجیب اخراج ۳ استاد نخبه و انقلابی از دانشگاه

بارزترین تقابل را می‌توان در حذف درس‌های جعفر آقایانی چاوشی عضو هیات علمی گروه فلسفه علم و مخالفت با ارتقاء وی و زمینه‌سازی برای حذف این استاد دانشگاه دانست.

چاووشی متخصص تاریخ و فلسفه در دوره درخشان تمدن اسلامی بوده و تالیفات گسترده‌ وی پیرامون دستاوردهای دانشمندان مسلمان و ابداعات آن‌ها برای هر متخصصی در این حوزه قابل تحسین بوده است، وی استادی است که برای پیشرفت ایران اسلامی و برای اینکه در ایران بماند و به کشورش خدمت کند حتی حاضر شد از همسر فرانسوی‌اش جدا شود!

* چاووشی برای اینکه می‌خواست به ایران خدمت کند با همسرش به  فرانسه نرفت

مهدی گلشنی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد برجسته و اجباری بازنشسته شده دانشگاه شریف گفت: از نظر من آقای چاووشی از بهترین اساتید کشور در حوزه تمدن اسلام و فلسفه است.

وی ادامه داد: دکتر چاووشی بسیار مقید به ایران و اسلام است. وی همسری فرانسوی داشت که مسلمان شده بود همسر آقای چاووشی اصرار داشت که به فرانسه بروند ولی به دلیل اینکه آقای چاووشی می‌خواست در ایران بماند و به کشورش خدمت کند با همسرش به فرانسه نرفت.

گلشنی افزود: متاسفانه الان با چنین استادی بسیار خصمانه برخورد می‌کنند و برای او هم درس نگذاشته‌اند! و افراد دیگری را دارند می آورند که کلا جریان را تغییر دهند و چنین اقدامی هم برای آینده کشور خسارت خواهد داشت. اینها می‌خواهند فلسفه تحلیلی آقای وحید دستجردی را جایگزین کاری کنند که ما انجام می‌دهیم.

این استاد دانشگاه در خصوص وضعیت خودش هم تاکید کرد: الان دارند فرم‌های بازنشستگی را می آورند تا کارهایش انجام شود تا از این پس حقوقم از طریق سازمان بازنشستگی پرداخت شود. متاسفانه از ابتدا تبانی در تمام سطوح انجام شده بود و مقید به قانون هم نبودند.

وی گفت: قانون اجازه می‌داد از اساتید ممتاز در هیات امنا استفاده کنند، در دانشگاه تهران برای آقای نیلی چنین وضعیتی ایجاد کردند ولی در دانشگاه شریف این کار را نکردند در صورتی که اصلا سراغ برخی اساتید ضدانقلاب 86 ساله هم نرفتند!

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اخراج اساتید اساتید انقلابی دانشگاه شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس انجمن روابط عمومی ایران اظهار کرد: روابط عمومی برای تصمیم‌گیرندگان تصمیم‌ساز است و پایه‌ی اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است.

خسرو رفیعی، پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ماه، در سمینار تخصصی هوش مصنوعی مولد روابط عمومی که توسط انجمن روابط عمومی آذربایجان‌شرقی و اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، گفت: یکی از وظایف روابط عمومی ارتباط دوستی است چرا که باید سعی کنیم با دوست داشتن همدیگر زندگی آرامی ایجاد کنیم .

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه برای زندگی و دوستی به روابط عمومی نیاز داریم، افزود: روابط عمومی در ایران علم ناشناخته‌ای است و بسیاری از مردم فکر می‌کنند کار آن، تشریفات و تبلیغات است اما روابط عمومی‌ها مسئولیت سنگینی دارند و باید دائم افکار سنجی و تولید محتوا کرده و برای مدیران برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: روابط عمومی علم پیچیده‌ای است و مانند تبلیغات به زودی دیده نمی‌شود و برای شناخته شدن و انجام کار مثمر ثمر نیاز به زمان دارد.

رفیعی گفت: روابط عمومی‌ها در بخش خصوصی بسیار مهم هستند چراکه یک مجموعه بدون شناخت مسائل روز و نبود روابط عمومی شکست می‌خورد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین ابزارهای روابط عمومی، هوش مصنوعی است که اگر آن را یاد نگیریم ناگهان صد سال از دنیای پیشرفته عقب می‌مانیم، تاکید کرد: امیدواریم با راه‌اندازی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی بسیاری از مشکلات آسان شود اما جای سوال است که آیا هوش مصنوعی می‌تواند احساسات را بومی سازی کند؟

جعفر محرم پور، دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز در این سمینار گفت: مجموعه‌های ما چیزی جز روابط عمومی نیستند تلاش و تقلا در تمام ارگان‌ها بدون روابط عمومی و رسانه خروجی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: گردش اطلاعات و محتواها در جامعه‌ی امروزی به همت روابط‌عمومی‌ها است و ما برای تقویت نقش آن و رساندن روابط عمومی به جایگاه درست مبتنی بر فرهنگ خودمان تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فعل و انفعالات صورت گرفته در تمام دستگاه‌ها جز با تلاش روابط عمومی‌ها معنا و مفهوم پیدا نمی‌کند، افزود: تا زمانی که حوزه تولید محتوا به ابزاری مثل هوش مصنوعی و ابزارهای مشابه مجهز نشود کارکرد ما از دست می‌رود. 

محرم‌پور اذعان کرد: اگر یک روزی می‌گفتند بازاریابی فلسفه جاری در مجموعه است به نظر من اکنون روابط عمومی هم یک فلسفه جاری در کسب و کارها است که اگر ما به این فلسفه اعتقاد نداشته باشیم به کسب و کار نیز نگاه صحیحی نداریم.

عادل میرشاهی، مدرس دانشگاه نیز در ادامه‌ی این سمینار گفت: روابط عمومی‌ها باید در تولید محتوا یک سری قوانین و تکنیک‌ها را رعایت کنند، برای توسعه سایت نیاز به دانشی به نام هوش مصنوعی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تولید محتوا هوشمندانه و خلاقانه داشته باشید.

وی ادامه داد: پرامپت درخواستی است که شما برای هوش مصنوعی ارسال می‌کنید و آن سرویس هوش مصنوعی با بررسی درخواست شما، چیزی که می‌خواهید را می‌سازد و به شما تحویل می‌دهد. اگرچه کار بسیار راحت و آسانی است اما برای کار اصولی نیاز به تخصص و دستورالعمل‌هایی دارد.

وی با بیان اینکه در پرامپت نویسی چند تکنیک وجود دارد، گفت: اولین تکنیک آزمون و خطا است زمانی که دستوری می‌دهید ممکن است اشتباه کند در این زمان باید با دستور مجدد به آن اجازه‌ی اصلاح بدهید. 

وی افزود: هوش مصنوعی با الگو، دستور العمل و استفاده از داده‌ها کار می‌کند که ساده نویسی باید در آن رعایت شود چرا که با کار پیچیده درست عمل نمی‌کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب
  • پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است
  • قرآن همه چیز ماست
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد
  • علامه جعفری از شایستگی تفکر به صورت بالفعل برخوردار بود