Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:23:12 GMT

250 میلیون تومان به روستای چنشت سربیشه اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۰۸۵۹

250 میلیون تومان به روستای چنشت سربیشه اختصاص یافت

بیرجند - ایرنا - مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سربیشه گفت: امسال 250 میلیون تومان برای بهسازی بافت با ارزش روستای « چنشت» این شهرستان که یکی از روستاهای شگفت انگیز ایران است اختصاص یافت.

حمید حاجی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این اعتبار جداره سنگی، کاهگل، بن ملات، اجرای سافترک پشت بام، اجرای رخ بام، قاب گچی و رنگ آمیزی درب و پنجره ها این روستا انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: هفت روستای شگفت انگیز در ایران وجود دارد که 2 تا از این روستاها به نام چنشت و ماخونیک در سربیشه واقع شده است.
وی بیان کرد: تاکنون 550 میلیون تومان برای بهسازی روستای چنشت هزینه شده و 75 درصد عملیات جداره سازی بافت با ارزش روستا بر اساس نقشه مصوب انجام شده است.
حاجی زاده اضافه کرد: احیای بافت با ارزش روستای چنشت توسط بنیاد مسکن در سال 94 تهیه طرح و در سال 95 فاز اجرایی آن توسط بنیاد مسکن از محل اعتبارات ملی آغاز شد.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سربیشه گفت: تهیه طرح و احیا بافت با ارزش روستای « استانست» این شهرستان نیز در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: همچنین با بیان اینکه امسال تهیه طرح تعیین محدوده 22 روستای فاقد دهیاری شهرستان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده با اعتبار 95 میلیون تومان انجام خواهد شد.
حاجی زاده ادامه داد: تهیه طرح هادی روستایی برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت شهرستان انجام شده و روستاهایی که براساس سرشماری سال 95 جمعیت آن به بیش از 20 خانوار افزایش یافته برخی تهیه طرح آن انجام شده و تعدای دیگر در دستور کار قرار دارد.
شهر سربیشه مرکز شهرستان سربیشه با هشت هزار و 251 کیلومتر مربع وسعت در فاصله 66 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7556* 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اختصاص اعتبار شهرستان سربيشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت

استاندار گیلان از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان دیگر به رفع مشکلات پسماند گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار استان ها خبرگزاری دانشجو، اسدالله عباسی در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت در سالن اجتماعات شهرداری رشت از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان دیگر به مشکلات پسماند گیلان خبر داد و اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب رشت در دست انجام و عملیات اجرایی در منطقه فخب و‌ سیاه اسطلخ با سرعت خوبی در دست احداث است.

 وی با بیان اینکه آرامش خوبی در شهر رشت در ۲ سال گذشته حاکم است، گفت: همدلی و وحدت بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند و چند سالی آرامش خوبی در سطح شهر رشت حاکم است لذا انتظار دارم این همدلی و وحدت ادامه‌دار باشد.

 استاندار گیلان با تأکید بر تسریع در روند احداث تقاطع غیر همسطح در ۵ نقطه شهر رشت گفت: احداث تقاطع غیر همسطح در پنج نقطه رشت یک اقدام جهادی و خوب بود که بخش اعظمی از مشکلات ترافیک در رشت را برطرف کرده و‌ دولت هم در کنار شهرداری است.

 عباسی با بیان اینکه در خصوص معضل ترافیک در برخی دیگر نقاط رشت باید اقدامی عاجل اتخاذ شود، افزود: در خصوص ترافیک در منطقه مصلی و چند نقطه دیگر باید اقداماتی انجام شود زیرا مردم لایق ارایه بهترین خدمات هستند.

 وی با بیان اینکه دولت در کنار شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر رشت است و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند، تصریح کرد: در خصوص کنار گذرهای شهر رشت و خصوصاً مسکن مهر رشت باید کارهای کارشناسی انجام شود

 استاندار گیلان با تأکید بر اجرای درست طرح تفضیلی شهر رشت بیان کرد: طرح تفضیلی رشت نقش مهمی در توسعه شهری دارد که اگر درست تحقق پیدا کند می‌تواند بخش قابل توجه‌ای از مشکلات را برطرف کند.

 عباسی با ابراز خرسندی از الکترونیکی بودن خدمات شهری افزود: الکترونیکی کردن خدمات شهروندی در رشت بسیار به کاهش ازدحام در ادارات و در نتیجه کاهش ترافیک کمک می‌کند.

 وی با اشاره به انجام لایروبی رودخانه‌ها در شهر رشت گفت: بخشی از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت مربوط به آب‌های سطحی و فاضلاب خانگی بوده که طرح‌ها در این ارتباط نیز آغاز شده ضمن اینکه لایروبی در پنج نقطه این رودخانه‌ها از سوی شهرداری رشت در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار
  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • بافت قالی برای امور عام المنفعه در همت آباد
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود