Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید نعیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 29 درصد دیگر ارزش افزوده بخش کشاورزی استان در زیر بخشهای دیگر از قبیل دامداری، مرغداری، پرورش کرم ابریشم و زنبور عسل، شیلات و آبزیان قرار دارد.
وی اظهار داشت: محصولات زراعی از مهمترین منابع تأمین غذای انسانها هستند که نقش بسیار مهم در امنیت غذایی جامعه ایفا می کنند علاوه بر این کشت و کار محصولات زراعی منبع درآمد بسیاری از خانوارها به ویژه در نقاط روستایی است و اشتغال و امرار معاش بسیاری از افراد شاغل در بخش خدمات نظیر بازرگانان، خرده فروشان و شاغلان بخش حمل و نقل محصولات کشاورزی به این فعالیت وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: نظر به اهمیت این بخش و باهدف پیش بینی میزان تولید انواع محصولات زراعی در سال زراعی پیش رو طرح آمارگیری زراعت در استان اجرا می شود.
نعیمی افزود: آمارگیری زراعت 1397 یکی از طرحهای نمونه گیری بسیار مهم و پیچیده در بخش کشاورزی است که در آن اطلاعات مهمی از این فعالیت نظیر تعداد بهره برداریهای دارای فعالیت زراعت، مساحت اراضی زراعی، سطح زیرکشت محصولات زراعی و میزان تولید محصولات زراعی از طریق مصاحبه با تعدادی از خانوارهای بهره بردار ساکن، بهره برداران غیرساکن و شرکتهای رسمی یا موسسات عمومی دارای این فعالیتها جمع آوری و نتایج به دست آمده با روش علمی به کل جامعه تعمیم داده می شود.
وی اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف در اجرای این طرح، پیش بینی میزان تولید انواع محصولات زراعی در سال زراعی پیش روست که در کمک به برنامه ریزی بخش کشاورزی و امر واردات و صادرات بسیار حائز اهمیت می باشد.
وی گفت: طرح آمارگیری زراعت اولین بار در سال 1371 و با استفاده از چهارچوب سرشماری عمومی کشاورزی 1367 اجرا شد و برای دومین بار با استفاده از چهارچوب سرشماری کشاورزی 1393 از یکم تا 27 آذر ماه امسال با مراجعه به سه هزار و 634 بهره بردار نمونه هدف در خراسان رضوی اجرا خواهد شد.
1922/6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اشتغال بخش حمل و نقل خراسان رضوی درآمد کشاورزی 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است

ایسنا/لرستان رئیس شورای شهر خرم‌آباد گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر ناچیز است.

حجت‌الله احمدی پور هشتم اردیبهشت در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی شهر که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای داشتن شهری زیبا همکاری و همدلی نیاز است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر بین مردم هستند و مشکلات را می‌بینند، بیان کرد: این در حالیست که دستگاه‌های خدماتی مانند آب، برق، گاز و مخابرات با شورای شهر همکاری ندارند.

احمدی‌پور گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهایی نظیر استان مرکزی  ناچیز است و نیاز است این قانون بازنگری شود و ارزش افزوده به سرانه جمعیت تعلق گیرد.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد اظهار کرد: برنامه داریم برای روان‌سازی ترافیک چندین پل در شهر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: قبلا حقوق پرسنل فضای سبز و تنظیف شهرداری خرم‌آباد با تاخیر پرداخت می‌شد و در حال حاضر پرداخت حقوق آنان به روز شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور