Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به اهمیت راه‌اندازی پایگاه‌های اطفای حریق در روستاهای استان، گفت: تجهیزات انفرادی اطفای حریق و پشتیبانی هوایی نیاز اساسی منابع طبیعی گلستان برای اطفای حریق است. ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ابوطالب قزلسفلو شامگاه دوشنبه در گردهمایی فرمانده‌های یگان حفاظت از عرصه‌های جنگلی شمال کشور اظهارداشت: با توجه به آتش‌سوزی‌‌های متعدد در فصول سال در استان گلستان به تجهیزات انفرادی اطفاء و پشتیبان هوایی برای اطفاء در مناطق صعب‌العبور نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در فصل خزان جنگل‌های پهن برگ استان گلستان قرار داریم، تاکید کرد: مهیا شدن شرایط مانند کاهش رطوبت و افزایش دما و بادهای پاییزه، شرایط برای آتش‌سوزی‌های عرصه‌های منابع طبیعی فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: در عرصه‌های منابع طبیعی در آتش‌سوزی‌های پاییزه معمولا جنگل‌های شمالی درگیر می‌شوند که در همایشی با حضور فرماندهان یگان حفاظت استان‌های شمالی چالش‌ها و کمبودها در اطفای حریق بررسی شد.

سطح آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی در استان سمنان کاهش یافتآتش‌سوزی در اراضی جنگلی استان گلستان مهار شد

قزلسفلو اظهارداشت: در چند سال اخیر با همکاری استانداری و سازمان منابع طبیعی کشور وضعیت استان  گلستان در بحث تجهیزات بهتره شده اما همچنان با کمبود تجهیزات انفرادی مواجه هستیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان کرد: در تجهیزات انفرادی و تجهیز پایگاه‌های اطفای حریق در روستاها که در قانون هم پیش‌بینی شده برعهده دهیاری‌هاست که با کمبود تجهیزات مواجهه هستیم.

وی تاکید کرد: در استان گلستان باید کمک شود تا روستاها به پایگاه‌های اطفای و کانکس‌های اطفاء مجهز شوند و ما نیز نیاز داریم به پشتیبانی هوایی مجهز شویم چرا که برخی از مناطق گلستان صعب‌العبور هستند.

وی گفت: یکی از بزرگترین چالش‌های ما کمبود هزینه است که در برنامه پیشگیرانه، تعمیر خودروها، هزینه‌های پرسنلی و کمبود منابع غذایی که در زمان اطفای حریق به مشکل می‌خوریم که امیدواریم این مشکل در سطح استانی و ملی بررسی و حل شود.

انتهای پیام/ ت

R41471/P1336/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۱۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، داریوش مرادی اظهار کرد: با تشکیل کارگروه علت‌یابی، تمامی جوانب آتش‌سوزی و انفجار انبار مواد دخانی در خیابان شهید انصاری قزوین به‌صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: مرکز پیام سازمان آتش‌نشانی قزوین زمان اعلام آتش‌سوزی را در ساعت ۱۵:۳۰ ثبت کرده که بلافاصله و در ابتدا نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه ۳ مولوی و یک باغ‌دبیر در فاصله زمانی ۴ دقیقه در محل حاضر دند و با توجه به وسعت حریق و موقعیت ساختمان، تعداد ۷ گروه دیگر شامل ۲۰ دستگاه خودرو ویژه اطفایی و ۴۰ نفر آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین بیان کرد: بنا بر اظهارات مالک حوالی ظهر چهارشنبه، ۲۲ فروردین ماه، پیام کوتاهی از سیستم دزدگیر مغازه، مبنی بر به صدا درآمدن آژیر در طبقه زیرزمین برای او ارسال شده است.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های به‌عمل آمده دقایقی قبل از ورود آتش‌نشانان، چندین کپ انفجاری در محل حادثه اتفاق افتاده که منجر به دفرمه شدن درب آهنی اصلی مجموعه شده و با حضور آتش‌نشانان بلافاصله نسبت به بررسی اولیه محل اقدام شده و با توجه به عدم حضور مالک در محل و عدم اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع در خصوص ماهیت محصولات دپو شده و خطرات آن، در ابتدای عملیات، اطفای حریق و تخلیه دود طی حدود ۱۵ دقیقه انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرادی تصریح کرد: در ادامه و حین عملیات تهویه و اطفای حریق قسمت‌های داخلی محل، به یک باره انفجار مهیبی رخ داده که منجر به شهادت آتش‌نشان محمدجواد چگینی و مصدومیت ۶ نفر از پرسنل شد.

وی در خصوص علت آتش‌سوزی با رد عواملی چون اتصالی در سیستم برقی و انشعاب گاز محل به‌عنوان دلایل اولیه، کانون آتش‌سوزی را در نزدیکی راه‌پله عنوان کرده و گفت: تمامی جزئیات و مستندات پرونده به منظور پیگیری تحویل مسئولین حقوقی و دستگاه قضایی شده است.

این مسئول در پایان اظهار کرد:امیدواریم با پیگیری مسئولان امر نسبت به خارج شدن انبارهای متعدد و خطرناک از سطح شهر اقدام جدی و فوری صورت گیرد تا با رعایت ایمنی و اجرای استانداردها و اصول انبارداری توسط مالکین، شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

دیگر خبرها

  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق