Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه اگر برای کنترل قیمت‌ها در حوزه تجهیزات پزشکی و ارائه خدمات به سرعت تدبیری اندیشیده نشود، به اقتصاد سلامت آسیب خواهد رساند، گفت: برخی تصمیمات حوزه درمان متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی کنونی نیست. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، همایون یوسفی در مورد انتشار خبری مبنی بر تصویب سند درمان کشور که به نقل از وزیر بهداشت برای جلوگیری از پارتی بازی‌ها ایجاد شده است، اظهارداشت: تصویب سند در هر برنامه کشوری می‌تواند راهبرد‌های نیل به اهداف تعیین شده را بهتر مشخص کند و یکی از موضوعات مهمی که در حوزه درمان هم وجود دارد، این است که، بسیاری از تصمیماتی که اتخاذ می‌شود، متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی کنونی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بی‌توجهی به ساماندهی نظام تعرفه‌گذاری اقتصاد سلامت را دچار مشکل می‌کند

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از این تصمیمات در مورد نظام تعرفه‌گذاری صورت گرفته که اگر به این موضوع توجه نکنیم، مطمئنا اقتصاد سلامت دچار مشکل می‌شود و در پی آن هم میزان خدمات‌دهی در این حوزه کاهش پیدا می‌کند و هم مشاغلی که در این حوزه وجود را به شدت تهدید می‌کند.

یوسفی یادآور شد: به نظر می‌رسد تهیه سند درمان کشور منوط بر اینکه به طور دقیق و کارشناسانه صورت گرفته باشد، می‌تواند به استحکام بیشتر حوزه‌های مختلف سلامت کمک کند.

نظام تعرفه‌گذاری باید به طور اساسی مورد بازنگری قرار گیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، در رابطه با تاثیر ایجاد سند درمان کشور در ایجاد ثبات در بازار دارو و تجهیزات پزشکی، تصریح کرد: ایجاد سند درمان کشور ممکن است باعث شود که نظام تعرفه‌گذاری به طور اساسی مورد بازنگری قرار گیرد، از سوی دیگر باید به این نکته هم توجه کنیم که صنعت پزشکی و سلامت وابسته به تامین تجهیزات است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر برای کنترل قیمت‌ها در حوزه تجهیزات پزشکی و ارائه خدمات به سرعت تدبیری اندیشیده نشود، قطعا به اقتصاد سلامت به طور جدی آسیب خواهد رساند و می‌تواند مشکلات مهمی را برای سلامت مردم ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حوزه درمان تعرفه سلامت اقتصاد سلامت ساماندهی نظام بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)

به گزارش همشهری آنلاین، این عوامل شامل شرایطی می‌شوند که در آنها افراد به دنیا می‌آیند، رشد می‌کنند، کار می‌کنند، زندگی می‌کنند، و پیر می‌شوند و نیز مجموعه گسترده‌تر از نیروها و نظام‌ها که شرایط زندگی روزمره را شکل می‌دهند. این نیروها و نظام‌ها شامل سیاست‌ها و نظام‌های اقتصادی، برنامه‌های توسعه، هنجارهای اجتماعی، سیاست‌های اجتماعی و نظام‌های سیاسی می‌شوند.

این عوامل تأثیر مهمی بر نابرابری‌های بهداشتی دارند - یعنی تفاوت‌های ناعادلانه و قابل پرهیز در وضعیت سلامت که در داخل و در میان کشورها دیده می‌شوند. در کشورها همه سطوح درآمد، سلامت و بیماری از یک شیب اجتماعی پیروی می‌کنند: هر چه موقعیت اجتماعی-اقتصادی افراد پایین‌تر باشد، وضعیت سلامت آنها بدتر است.

فهرست زیر نمونه‌هایی از عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت را ارائه می‌کند که می‌توانند بر عدالت سلامت به صورت مثبت یا منفی تأثیر بگذارند:

درآمد و حمایت اجتماعی تحصیلات بیکاری و عدم امنیت شغلی شرایط زندگی کاری ناامنی غذایی مسکن، امکانات اولیه و محیط‌زیست رشد اولیه دوران کودکی شمول اجتماعی و عدم تبعیض تعارض ساختاری دسترسی به خدمات بهداشتی مقرون‌به‌صرفه باکیفیت مناسب.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت یا SDH می‌توانند در تأثیرگذاری بر سلامت حتی مهم‌تر از مراقبت‌های بهداشتی یا انتخاب سبک زندگی در تأثیرگذاری بر سلامت باشند. به عنوان مثال، مطالعات متعدد نشان می‌دهد که SDH مسئول بیش از ۳۰ تا ۵۵ درصد از پیامدهای سلامتی است. علاوه بر این، برآوردها نشان می‌دهد که سهم بخش‌های خارج از سلامت در پیامدهای سلامت جمعیت از سهم بخش سلامت بیشتر است.

پرداختن مناسب به عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت (SDH) برای بهبود سلامت و کاهش نابرابری‌های درازمدت در سلامت، که مستلزم اقدام همه بخش‌ها و جامعه مدنی است، اساسی است.

منبع: وب‌سایت سازمان جهانی بهداشت

کد خبر 849816 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مجله مفاهیم پزشکی پزشکی

دیگر خبرها

  • توجه به تولید دانش بنیان کلید حل مشکل اقتصادی کشور است
  • ضرورت راه‌اندازی نظام سنجش تاثیر پژوهش/ اقتصاد تحت تاثیر پژوهش
  • ایجاد داروخانه دولتی ویژه بیماران خاص در کرمانشاه
  • معین وزارت اقتصاد طالبان: در دوران جمهوریت «فساد» به فرهنگ تبدیل شده بود/ به عنوان فردی «شیعه» با صلاحیت کامل در ساختار امارت اسلامی مشغول هستم
  • ضروری شدن اخذ‌ شناسه یکتا منجر به شفافیت اقتصادی می‌شود
  • انتقاد تند بادامچیان از وزرای اقتصاد و سمت /پشت درهای بسته برای اصناف تصمیم نگیرید /تصمیمات درباره صنف طلافروش اشتباه است
  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین