Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@14:29:35 GMT

اماکن مسکونی 83 درصد روستاهای سروآباد صاحب سند شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۳۵۴۷

اماکن مسکونی 83 درصد روستاهای سروآباد صاحب سند شدند

سنندج - ایرنا - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سروآباد گفت: 11 هزار و 400 واحد مسکن روستایی در این شهرستان وجود دارد که تاکنون 83 درصد این اماکن صاحب سند مالکیت شده اند.

محمد راست کردار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سروآباد 65 روستای بالای 20 خانوار جمعیت داریم که با همکاری ثبت اسناد و املاک شهرستان مریوان تاکنون طرح سند دار کردن اماکن خصوصی و دولتی در 83 درصد این روستاها اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تعداد هشت هزار و 400 سند مالکیت برای اماکن خصوصی و دولتی در روستاهای سروآباد صادر شده و صدور سند برای مابقی اماکن روستایی در این شهرستان همچنان ادامه دارد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سروآباد اضافه کرد: در این شهرستان 2 شهر زیر 20 هزار نفر جمعیت نیز وجود دارد که برای بیش از 88 درصد از اماکن خصوصی و دولتی این 2 شهر نیز سند مالکیت صادر شده است.
وی یادآور شد: در 2 شهر سروآباد و هورامان در مجموع یک هزار و 224 ملک خصوصی و دولتی وجود دارد که در شهر سروآباد 540 سند مالکیت و در شهر هورامان 420 سند مالکیت برای این املاک صادر شد.
راست کردار تاکید کرد: در راستای کاهش هزینه های تردد روستاییان به مرکز شهرستان برای صدور اسناد مالکیت اماکن روستایی، متقاضیان می توانند مدارک خود را تحویل دهیاری روستای دهند تا امور مربوطه از این طریق انجام شود.
وی گفت: هزینه صدور هر سند روستایی کمتر از 2 میلیون ریال است و روستاییان می توانند با استفاده از مزایای این طرح برای سند دار کردن واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، طرح سنددار کردن اماکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در شهرستان سروآباد از سال 1384 با همکاری مشترک بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک مریوان آغاز شده است.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر اساس قانون به صورت مشترک موظف هستند برای همه روستاها، مراکز دهستان ها و بخش های روستایی سند مالکیت صادر کنند.
سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است و روستاییان با این سند می توانند تسهیلات دریافت کرده و اختلافات ملکی نیز با این امر رفع می شود.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان، 73 روستا و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بنياد مسكن صدور سند اماكن روستايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سید اسماعیل علوی در جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی شهرستان ساری گفت: برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به برخی اراضی، با حضور مسوولین ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و آبخیزداری و اعضای کارگروه تاکنون ۲۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان رفع تداخلات شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری به رفع تداخلات ۱۰۳ هزارمتر مربع اراضی کشاورزی این شهرستان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: پرونده‌های مورد پیگیری سال گذشته برای ۷۲ روستای این شهرستان است.

علوی با بیان اینکه این کارگروه برای رفع همپوشانی قوانین و مقررات موازی و اصلاح سوابق، نقشه ها، تمامی دفاتر و اسناد از جمله اسناد مالکیت در عرصه‌های مورد تداخل برگزار می‌شود، افزود: این جلسه برای رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی جدید جهت پلاک‌های ثبتی ۶ پلاک در یک بلوک برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: تعیین حقوق متقابل دولت و مردم، تثبیت مالکیت اشخاص بر مستثنیات، تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی، کاهش پرونده‌های قضایی حوزه زمین، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی و کاهش دغدغه کشاورزان و بهبود تولید کشاورزی از جمله دستاورد‌های مورد انتظار برای نظام رفع تداخلات اراضی است.

علوی افزود: با ابلاغ شیوه نامه اجرای آیین نامه ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور برای رفع موانع تولید و اجرای سیاست‌های جهاد کشاورزی، رفع تداخلات ارضی اجرا میشود.

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد
  • خسارت شدید سیلاب به اراضی گندم روستاهای شهرستان دهلران
  • وحشت مردم روستاهای شهرستان بدره از ورود سیلاب
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • واگذاری ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و هزار فقره سند مالکیت روستایی در بندر خمیر
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است