Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عبدالملکی شامگاه دوشنبه در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان کردستان، اظهارداشت: بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید ۳۵ درصد از کل جمعیت استان عضو کتابخانه های کردستان باشند که این رقم در حال حاضر تنها سه درصد است.

وی با بیان اینکه در سراسر استان کردستان ۷۸ باب کتابخانه موجود است، افزود: از این تعداد ۵۰ باب نهادی و دولتی است و ۲۸ باب نیز به صورت مشارکتی اداره می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان، با اشاره به اینکه موجودی منابع کتابخانه های استان ۷۵۳ هزار جلد کتاب است، ادامه داد: براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید به ازای هر نفر چهار جلد کتاب وجود داشته باشد که در کتابخانه های استان کردستان این رقم تنها نیم جلد به ازای هر نفر است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه زیر بنای کتابخانه ‌های استان کردستان نیز ۲۰ هزار متر مربع است، یادآور شد: باید به ازای هر ۱۰۰ نفر، هشت متر مربع فضای کتابخانه ای داشته باشیم که متاسفانه در حال حاضر کمتر از ۲ متر فضای کتابخانه داریم.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: شش پروژه نیمه کاره در سطح استان وجود دارد که مهمترین آن کتابخانه مرکزی با شش هزار متر مربع متراژ است که از سال ۸۹ کار احداث آن مصوب شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه ‌های هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: در سراسر کتابخانه ‌های استان ۱۲۰ برنامه متنوع فرهنگی از جمله نشست‌ های تخصصی کتابخوانی و مدرسه‌ ای، نقد کتاب، رونمایی از کتاب، جلسات جمع خوانی و بلند خوانی، قصه گویی در بخش کودک، آموزش قصه گویی برای مادران و همچنین زنگ انشا نویسی در مدارس برگزار می ‌شود.

عبدالملکی با اشاره به اینکه طبق درجه بندی کشوری، کتابخانه های استان کردستان درجه چهار هستند، اظهارداشت: متاسفانه استان کردستان کتابخانه‌ مرکزی ندارد و وضعیت کتابخانه های استان با شاخص کشور بسیار فاصله دارد.

کد خبر 4463363

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج هفته کتاب و کتاب خوانی کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، آرش آریانژاد مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به بارش‌های مناسب اخیر گفت: حجم آب ذخیره پشت سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری ۴۲۰ میلیمتر، متوسط بارندگی استان بوده، خاطرنشان کرد: در شهرستان مریوان با حدود ۱۰۰۰ میلیمتر و بانه با ۸۰۰ میلیمتر بیشترین میزان دریافت نزولات آسمانی را شاهد بوده‌ایم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: با توجه به رواناب‌های خوبی که در سال آبی جاری به مخازن سدهای استان جاری گردیده، این امر منجر به سرریز ۸ سد در کردستان گردید.

آریانژاد به سامانه جدید بارشی که در راه استان است، نیز اشاره و توصیه کرد: نظر به اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی استان کردستان برای روزهای دوشنبه ۱۷ و سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری، با توجه به پیش‌بینی حجم بارش‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌گردد شهروندان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه و مخازن سدهای استان اکیداً خودداری نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903372

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش