Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@05:14:25 GMT

اسرائیل مسئول تنش‌های اخیر غزه است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۴۰۲۵

اسرائیل مسئول تنش‌های اخیر غزه است

نشست شورای امنیت درباره فلسطین برگزار شد که در آن نماینده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه با محکوم کردن شهرک‌سازی‌ها اذعان کرد که مسئول تنش‌های اخیر در نوار غزه رژیم صهیونیستی بوده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از روزنامه القدس العربی، نیکولای ملادنوف هماهنگ‌کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه گزارشی را به شورای امنیت درباره تحولات اخیر در نوار غزه و حملات متقابل گروه‌های مقاومت فلسطین و اسرائیل ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این گزارش آورده است: دلیل رخ دادن خشونت‌های اخیر بین ۱۱ و ۱۳ نوامبر نفوذ اسرائیل به داخل نوار غزه برای ترور یکی از رهبران گردان‌های القسام بود که به کشته شدن شش فلسطینی و یک افسر اسرائیلی منجر شد و به دنبال آن حماس ۴۵۰ موشک به اراضی اشغالی شکلیک کرد و اسرائیل نیز ۱۶۰ پایگاه در غزه را هدف قرار داد.

ملادنوف در این گزارش خواهان حفظ خویشتنداری و امتناع از استفاده از زور شد و از حماس و گروه‌های فلسطینی دیگر نیز خواست حملات موشکی بی‌هدف به جنوب اراضی اشغالی و خشونت در نوار مرزی غزه را متوقف کنند.

وی گفت: دو میلیون فلسطینی در غزه مستحق این هستند که یک حاکمیت واقعی داشته باشند که مشکلات این منطقه را حل کنند. حملات اخیر در حالی رخ داده که سازمان ملل و شرکای آن تلاش‌هایشان را برای کاهش بحران‌های اقتصادی و انسانی در غزه افزایش داده بودند.

ملادینوف گفت: جامعه بین‌الملل به تنهایی نمی‌تواند بار مشکلات غزه را به دوش بکشد و مسئولیت اصلی بردوش خود طرف‌ها است. اکنون زمان تحقق آشتی فلسطین فرا رسیده است. من از تمامی طرف‌ها می‌خواهم وقت را تلف نکنند و با جدیت به دنبال حل بحران باشند. این مساله به نفع مردم فلسطین است. موفقیت تلاش‌های بین‌المللی در غزه به آمادگی طرف‌ها برای مقابله با موانع و برعهده گرفتن عواقب سیاسی و ادامه پایبندی به روند آشتی بستگی دارد.

این مسئول بین‌المللی تاکید کرد: تمامی طرف‌ها باید برای پایان‌دادن به خشونت در غزه تلاش کرده و از فرصت پیش‌رو برای تقویت تلاش‌های انسانی و اقتصادی استفاده کنند. جنبش حماس و گروه‌های مسلح دیگر باید تمامی حملات را متوقف کرده و اسرائیل نیز باید وضعیت نقل و انتقال از و به غزه را بهبود ببخشد.

ملادنوف گفت: این گزارش درباره دوره‌ای است که نیرو‌های اسرائیلی ۳۱ فلسطینی در غزه را به قتل رسانده‌اند که از جمله آن‌ها چهار کودک هستند. همچنین یک سرباز اسرائیلی در جریان عملیات در نوار غزه کشته شده و در کرانه باختری نیز نیرو‌های اسرائیلی چهار فلسطینی را به قتل رساندند.

وی افزود: گسترش فعالیت‌های شهرک‌سازی امکان تشکیل کشور فلسطین را از بین می‌برد. این فعالیت‌ها به موجب قوانین بین‌المللی غیرقانونی و مانعی بر سر راه صلح است و باید فورا متوقف شود. انهدام ساختمان‌ها و تاسیسات فلسطینی‌ها همچنان ادامه دارد و اسرائیل ۳۱ مورد از تاسیسات را منهدم یا مصادره کرده که دلیل آن نداشتن مجوز از سوی فلسطینی‌ها بوده است.

ملادنوف از اعلام مقامات اسرائیلی برای به تاخیر انداختن تخریب روستای خان الاحمر استقبال کرد و از جامعه بین‌الملل خواست برای لغو تخریب این روستا و بقیه مناطق تلاش کنند.

همچنین استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به سوالی در خصوص عدم محکومیت عملیات نفوذی اسرائیل در نوار غزه گفت: ملادنوف واقعیت‌هایی را به شورای امنیت ارائه کرده و برلزوم آتش بس تاکید کرده است.

از سوی دیگر منصور العتیبی سفیر کویت در سازمان ملل داستان اسرائیل درباره مسئول بودن جنبش حماس در خصوص تنش‌های اخیر را تکذیب کرد و گفت: دلیل خشونت‌های اخیر عملیات نفوذی نیرو‌های ویژه اسرائیلی در نوار غزه بود.

وی گفت: ما هدف قراردادن غیرنظامیان بی‌گناه از سوی هر طرف و در هر مکان و زمانی را محکوم می‌کنیم و اسرائیل را مسئول خشونت‌های اخیر می‌دانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نشست شورای امنیت درباره فلسطین آتش بس در غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حملات رژیم صهیونیستی در سراسر غزه و افزایش شهدا

در حالی که جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد دویست و چهارمین روز خود شده است، حملات این رژیم به شهر رفح و سایر مناطق غزه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، جنگ نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه به راه انداخته است، امروز وارد دویست و چهارمین روز خود شد. سیاست گرسنگی در غزه که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها از آن استفاده می‌کند، در روزهای اخیر به مراحل بدتری رسیده و این مسئله منجر به افزایش فشار بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی برای ممانعت از هدف قرار دادن غیرنظامیان و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شده است.

به گفته منابع فلسطینی، در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه هشت فلسطینی شهید و ۳۰ تن زخمی شدند.

طبق گزارش معا، همچنین رژیم صهیونیستی منزل مسکونی را در شهر «رفح» هدف قرار داد که منجر به شهادت ۶ تن از جمله چهار کودک و زخمی شدن چند تن دیگر شد. رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی غرب شهر رفح را به شدت بمباران کرده‌اند.

همچنین شهرداری «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه اعلام کرد جنگ رژیم صهیونیستی منجر به نابودی ۷۰ درصد چاه‌های آب در شمال غزه و ۵۰ درصد پمپ‌های آب آشامیدنی شده است. این نهاد اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی تمام محصولات کشاورزی در این شهر را از بین برده است.

همچنین در حمله این رژیم به اطراف مدرسه‌ای در غرب «خان یونس» و منطقه «السوارحه» در مرکز نوار غزه پنج تن شهید شدند.

یک منبع محلی اعلام کرد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اطراف مدرسه «فیصل» در غرب خان یونس در جنوب غزه را هدف قرار دادند که منجر به شهادت سه شهروند فلسطینی شد.

در عرصه دیپلماتیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد وی معتقد است قطر، مصر و رژیم صهیونیستی برای ایجاد یک راه و پیشبرد مذاکرات درباره غزه تلاش می‌کنند.

این در حالی است که یکی از رهبران ارشد جنبش حماس در گفت‌وگو با «العربی الجدید» گفت تاکنون به صورت رسمی درباره محتوای رویکرد جدید مذاکرات با جنبش حماس صحبتی نشده است. وی بر آمادگی حماس برای برخورد مثبت و جدی تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • شهادت ۳۴ فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به نوار غزه
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند
  • تنها ۴۹ کامیون در این هفته وارد شمال نوار غزه شدند
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • تداوم حملات رژیم صهیونیستی در سراسر غزه و افزایش شهدا
  • موج گرمای غیرعادی در غزه جان کودکان فلسطینی را می‌گیرد