Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:49:12 GMT

بالگرد اورژانس هوایی در بوشهر مستقر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۶۰۴۶

بالگرد اورژانس هوایی در بوشهر مستقر شد

بوشهر- ایرنا- رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر گفت: بالگرد پایگاه اورژانس هوایی فوریت های پزشکی این استان در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر مستقر شد.

عبدالرحیم دادجو روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این بالگرد که از نوع BEL212 است با شعاع پروازی بالا همه مناطق استان بوشهر را بدون محدودیت پروازی پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: این بالگرد مجهز به چهار تخت و تجهیزات مراقبت‌های ویژه است و همزمان توان جابه‌جایی چهار بیمار را دارد.
رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر گفت: برای تهیه و تجهیز این بالگرد که تمام وقت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است،50 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی یادآور شد: اورژانس هوایی بوشهر جزو 14 پایگاهی است که برای نخستین بار از 18 مرداد سال 1393 شروع به کار کرد و سالانه به صورت میانگین 39 پرواز داشته است.
دادجو افزود: با توجه به محدودیتی که در شعاع پروازی آمبولانس هوایی وجود داشت و نیز موقعیت استان که به شکل خطی با مرز‌های آبی گسترده است ضروری بود که شعاع پروازی بالگرد ارتقا یابد.
وی یادآور شد: متوسط فاصله پایگاه‌های اورژانس در کشور 40 کیلومتر و در بوشهر 27 کیلومتر است و زمان رسیدن اورژانس بر سر صحنه درجاده‌ها کشور 15 و در شهر‌ها 9 دقیقه که این آمار در بوشهر به ترتیب 8 و 6دقیقه است.
استان بوشهردارای 52 پایگاه اورژانس شامل 32 پایگاه جاده ای، 19 پایگاه شهری و یک پایگاه هوایی است.
6047/6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اورژانس هوايي سلمان فارسي بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حاجی رضایی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در عملیات نخست پیرو اعلام اضطرار شناور تانکر «آیمو» به مرکز فرعی جست و جو و نجات دریایی خارگ مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه، پس از هماهنگی لازم شناور ناجی به موقعیت اعزام شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: شناور ناجی پس از رسیدن به موقعیت و تحویل گرفتن فرد بیمار به سمت پایگاهش بازگشت و فرد یاد شده را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

حاجی رضایی ادامه داد: در دومین عملیات امدادرسانی نیز پس از اعلام اضطرار به مرکز جست و جو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر مصدومیت یک نفر از خدمه، پس از هماهنگی لازم شناور ناجی ۲۳ به موقعیت اعزام شد.

وی اظهار کرد: شناور ناجی پس از تحویل گرفتن فرد مصدوم وی را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

کد خبر 6092615

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود