Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت:در هفت ماهه نخست سال جاری یک میلیون و681 هزار و 367 تن کالا از طریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛داریوش باقر جوان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه هرمزگان در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار دارد، اظهار کرد: بندرشهید رجایی در هفت ماهه نخست سال با کسب 29 درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی ، مهمترین و فعال ترین مرز ترانزیتی در کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد : در این مدت یک میلیون و681 هزار و 367 تن کالا از طریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است.

داریوش باقر جوان با اشاره به میزان ترانزیت کالا در کشور گفت : در سال جاری پنج هزارو 775 هزار تن کالاهای مصرفی و مواد نفتی از کشور ترانزیت شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل7درصد افزایش داشته است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرزهای پرویزخان ، باشماق ، بازرگان و شهید باهنر را در جایگاه های بعدی ترانزیت ورود کالا عنوان کرد و افزود: 72 درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق این مرزهای صورت می گیرد و تنها 28 درصد متعلق به سایر مرزهای کشور است.

باقر جوان بیشترین کالاهای ترانزیتی از مرز بندرعباس را مواد سوختی ، انواع ترکیبات شیمیایی ، کالاهای ساختمانی ، لوازم خانگی و انواع پنبه برشمرد.

وی گفت:کریدور جنوب به شمال از مهمترین کریدورهای بین المللی است که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر  و قاره آسیا را به اروپا متصل می کند همچنین نیازهای مواد اولیه کشورهای آسیای شمالی و اروپا را فراهم می کند.

مدیر کل راهداری هرمزگان خاطرنشان کرد: ترکمنستان - قزاقستان - گرجستان - آذربایجان - ارمنستان - روسیه – ازبکستان و ترکیه مقاصد کالاهای تزانریتی از کشورمان است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس

غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این نمایشگاه در   ۳۰ غرفه شامل؛ بهداشت، درمان، اورژانس، مشاوره و حوزه‌های مختلف درمانی برپا شده است.

جاودان افزود: این غرفه  ها دو روز ادامه دارد.

وی گفت: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

این نمایشگاه تا جمعه ۷ اردیبهشت در بلوار ساحلی بوستان غدیر (زیر پرچم ) از ساعت ۱۷ تا ۲۲  جهت بازدید عموم مردم دایر است .

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد