Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:57:13 GMT

تاکید بر همکاری ایران در موافقتنامه پاریس

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۶۹۸۴

تاکید بر همکاری ایران در موافقتنامه پاریس

تهران - ایرنا - در دیدار فرستاده ویژه تغییر اقلیم وزارت محیط زیست لهستان با سرپرست مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست بر همکاری ایران برای دستیابی به هدف جهانی تغییر اقلیم تاکید شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، آرتور لارکوفسکی نماینده ویژه تغییر اقلیم وزارت محیط زیست لهستان در این نشست که نماینده وزارت امور خارجه حضور داشت، با بر شمردن اهمیت برگزاری بیست و چهارمین نشست متعاهدین کنوانسیون، برای اجرایی کردن اهداف موافقتنامه پاریس و تدوین قوانین اجرای آن، خواهان حمایت ایران به عنوان یکی از بازیگران اصلی و تاثیر گذار مذاکرات، از نهایی شدن قوانین اجرای موافقتنامه پاریس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین ناصر مقدسی مشاور رییس سازمان محیط زیست در امور بین الملل ضمن تایید اهمیت برگزاری نشست مذکور در فرآیندهای آتی اجرا، یک جانبه گرایی و اعمال تحریم های ناعادلانه ایالات متحده آمریکا و عدم پایبندی آن کشور به تعهدات بین المللی را به عنوان یکی از بزرگترین موانع جامعه بین المللی در دستیابی به هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و مقاوم سازی اکوسیستم های انسانی و طبیعی اعلام کرد و خواستار همراهی و همکاری بیشتر اتحادیه اروپا در رابطه با اجرای موافقتنامه پاریس و رفع موانع آن شد.
بیست و چهارمین نشست متعاهدین کنوانسیون تغییر اقلیم از 11 تا 23 آذرماه با حضور نمایندگان 197 کشور در شهر کاتوویسته لهستان برگزار می شود و هیات اعزامی ایران متشکل از نمایندگان سازمان ها و نهادهای ذیربط در این اجلاس شرکت خواهند کرد.
علمی 9014**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست تغيير اقليم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره آخرین وضعیت حقابه ایران از افغانستان اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست با همکاری آقای قمی، سفیر ایران در افغانستان، مرتبا درحال پیگیری حقابه ایران از رود هیرمند هستند. پیگیری این حقابه را جدای از بحث های معاهدات درحال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: دولت طالبان به ما قول داده بود تا همتای آنان در سطح رئیس محیط زیست به ایران بیاید و حقابه را پیگیری کنیم. روندها و مسائل منطقه ای اجازه نداد سفر مقام افغانستانی به کشورمان انجام شود. از سوی دیگر مقامات طالبان ادعا میکردند که منابع آبی و مقدار بارش ها در کشورشان به اندازه ای نیست که توان رهاسازی آب به سمت کشور را داشته باشند. البته مردم افغانستان نیز در این زمینه مطالباتی دارند که امیدواریم در نهایت با رایزنی های موثر، حقابه ایران به سمت کشور رهاسازی شود.

کد خبر 846653 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟