Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:49:59 GMT

21 درصد دانشجویان کردستان عضو فعال بسیج هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۸۴۲۹

21 درصد دانشجویان کردستان عضو فعال بسیج هستند

سنندج - ایرنا - مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کردستان گفت: از 46 هزار و 500 دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه های این استان، 9 هزار و 710 نفر معادل 21 درصد جمعیت دانشجویی عضو تشکل های بسیج هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، توحید رستمی روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت هفته بسیج دانشجویی در تالار مولوی دانشگاه فردوسی اظهار داشت: توانمندسازی معرفتی، بصیرتی، تربیتی و مهارتی دانشجویان از مهمترین برنامه های بسیج دانشجویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نقش آفرینی دانشجویان بسیجی را یکی از مهمترین برنامه های این تشکل دانست و افزود: در اردوهای جهادی امسال بیش از 500 دانشجو در مناطق محروم حضور یافتند و در کنار خدمت به مردم مناطق محروم به خودسازی هم پرداختند.
رستمی گفتمان سازی، جریان سازی و مطالبه گری را از دیگر برنامه های این تشکل ها اعلام کرد و یادآور شد: به همین منظور امسال 700 دانشجو در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و یک هزار و 100 نفر نیز به جبهه های غرب کشور اعزام شدند.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کردستان تاکید کرد: تا زمان برگزاری کنگره ملی 5 هزار و 400 شهید استان که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود، 30 یادواره و یک اجلاسیه شهدا به همت بسیج دانشجویی برگزار می شود.

** دانشجو موذن عدالت از محراب فطرت
استاد حوزه علمیه قم هم در این همایش، دانشجو را موذن پیام عدالت از محراب فطرت معرفی کرد و گفت: این نسل به دنبال حلقه مفقوده ای است که در چینش کنونی حکومت اسلامی به چشم می آید.
حجت الاسلام موسی الرضا صالحی نژاد مدل حکومت نبوی را نفی اشرافیت سیاسی و دینی دانست و افزود: هر مسئولی باید این آرمان حکومتی را سرلوحه خود قرار دهد.
وی با اشاره به توسعه پدیده اشرافی گری در جامعه امروز آن را منافی شیوه حکومتداری اسلامی برشمرد و اضافه کرد: مطالبه گری نسل جوان ما همین مساله است که در پاسخ با آن باید الگوهای مسئولیتی در همه ابعاد را اصلاح کنیم.
حجت الاسلام صالحی نژاد یادآور شد: به دنبال نگاه کلیشه ی به پیامبر اکرم (ص) نباشیم و شهد معنویت گرایی آرمان شهر نبوی را به جامعه تزریق کنیم.
این استاد حوزه علمیه قم پیشرفت های انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف را چشمگیر دانست و تاکید کرد: در حوزه مسئولیتی باید به دنبال نگاه هایی مانند نگاه شهید باکری باشیم.

** مطالبه گری دانشجویی عامل اصلاح جامعه
رئیس دانشگاه کردستان دیگر سخنران این همایش بود که مطالبه گری دانشجویی را عامل اصلاح جامعه در همه ابعاد دانست.
فردین اخلاقیان با تاکید بر اینکه انقلاب نکردیم که که عده ای در مدت کوتاهی، ثروت میلیاردی نامشروع جمع و جوانان به سختی زندگی کنند، افزود: تنها با نصیحت و مجازات نمی توان با این فسادها مقابله کرد بلکه باید با علم و دانش، بستر مقابله و جلوگیری از زشتی ها را فراهم کرد.
وی درباره شیوه حکومت اسلامی هم یادآور شد: سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) فتح دل ها بود که اگر چنین نبود اسلام گسترش پیدا نمی کرد.
در این مراسم از خانواده شهدا و 15 نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه های کردستان تجلیل شد.
حضرت امام خمینی (س) معمار کبیر انقلاب اسلامی در دوم آذر سال 1367 فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را صادر کردند.
7345/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بسيج دانشجويي دانشگاه كردستان اردوي جهادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ یکصد و پنجاه و هفتمین نشست مشترک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با معاونین فرهنگی دانشجویی و مدیران فرهنگی واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا برگزار شد.

جت‌الاسلام حسن عارضی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در این نشست با توصیف طرح تدریس با جهت‌گیری الهی که هم‌اکنون در برخی واحدهای دانشگاهی در حال اجراست آن را روش مناسبی برای سوق دادن دانشجویان به‌عنوان قوای محرکه جامعه به سمت علوم مفید و مقید به اخلاق و در نهایت کسب رضا حق‌تعالی دانست.

این همایش یک‌روزه با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان برگزار و به بررسی موضوعات مختلفی ازجمله بخشنامه‌های جدید در حوزه امور فرهنگی، اقدامات ویژه در مورد حجاب برتر، کتب جدید منتشر شده در حوزه معارف اسلامی و فعالیت‌های دبیرخانه مهدویت پرداخته شد.

در این همایش نحوه برگزاری طرح ضیافت اندیشه که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار می‌شود مطرح شد و مسئولان استان به سؤالات پاسخ دادند.مصوبات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت که می‌توان به تبیین طرح دانشجویی حامیم ۳، برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید، برگزاری جشن ازدواج دانشجویی، بیان توصیه‌ها، طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی و اجتماعی، مرور کارنامه فرهنگی واحد‌ها و تبیین ابلاغیه جدید معاونت فرهنگی دانشجویی درباره عفاف و حجاب اشاره کرد.

در پایان جلسه معاونان و مدیران فرهنگی واحد‌ها به همراه استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در جوار مزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی در تجمع اعتراض به رفتار خشونت‌آمیز پلیس امریکا با استادان و دانشجویان شرکت کرده و با قرائت بیانی بسیج اساتید و کارکنان و دانشجویان واحد شهرضا با محکوم کردن این رفتار پلیس آمریکا بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین تأکید کردند.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: رژیم غاصب صهیونیستی و همراهان و هم‌قطاران این رژیم منفور، در راستای اهداف پوچ و شوم خود همواره به سوی کفر و شرک سرازیر هستند. در روز‌های گذشته شاهد حمایت دانشجویان و مردم سراسر دنیا ازجمله آمریکا و... از مردم مظلوم فلسطین و واکنش زشت و بسیار ناشایست مأموران و پلیس‌های آمریکایی در برابر اعتراضات دانشجویان بودیم.

در این بیانیه مطرح شده:‌ آمریکا، کشوری که مدعی آزادی بیان و مفتخر به القاب دروغین سیاست‌های مردمی بوده؛ هم‌اکنون در مقابل ابراز نظر و همدردی جوانان و دانشجویان کشورش به این صورت در مقابل آنان می‌ایستد و به سرکوبشان می‌پردازد. آیا تعریف آزادی و آزادی بیان در این کشور با سایر کشور‌ها متفاوت است؟ یا آزادی باید فقط توسط دیگر کشور‌ها رعایت شود و خودش هر طور که خواست می‌تواند نقش بازی کند؟ اگر این اقدامات را کشور دیگری انجام دهد داد مدعیان حقوق آزادی در کل جهان به صدا در نخواهد آمد؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید