Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد حسین امید شامگاه دوشنبه در اختتامیه چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی و ششمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی که درهتل پارس مشهد در حال برگزاری است، با بیان این مطلب افزود: اکنون بزرگ ترین مشکل کشور نرخ بیکاری است و انتظار ما این است که دانش آموختگان علمی و کاربردی به راحتی از این مشکل عبور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: همه تلاش دانشگاه علمی کاربردی این است که دانشجویانی تربیت کند تا زمانی که  فارغ التحصیل می‌شوند یا شاغل شوند و یا کارآفرین باشند تا دیگران را به کار بگیرند و هدف دانشگاه در چندسال اخیر که پرچم ارتقا کیفیت را برافراشته و‌ چنین جشنواره‌هایی نظیر حرکت را برگزار می‌کنند همین است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد:امیدواریم شرایطی فراهم شود که دانشجویان علمی کاربردی جزو کسانی باشند که با کمترین مشکل بتوانند شغلی را بیابند و یا کاری خلق کنند.

امید با تاکید بر اینکه توسعه کیفی دانشگاه علمی کاربردی در دستورکار است، اضافه کرد:  برای توسعه کیفی دانشگاه، در نظرداریم کیفیت دانشجویان ورودی‌ جدید را ارتقا بخشیم به این منظور سهمیه شاغلین حذف شد تا دانش آموزان از طریق کنکور جذب شوند.

وی گفت: از میان 46 هزار متقاضی حق التدریس، 8 هزار نفر با مصاحبه‌های دقیق جذب دانشگاه شدند؛ همچنان مدرسان فعلی موردارزیابی قرار می گیرند و این ارزیابی های مستمر خواهد بود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: 800برنامه درسی در معرض قضاوت ضینفعان قرار گرفته است تا بخش های اجرایی در بازنگری آن‌ها نظر خود را ارائه دهند. همه سرفصل ها درسی دانشگاه بازنگری می شوند تا برنامه های بین رشته ای ایجاد شود و امیدواریم خراسان رضوی در این زمینه پیشگام باشد.

امیدبا بیان اینکه درحال حاصر نیاز ما توسعه تک درس ها و تک پودمان‌ها است،اظهار کرد: اکنون امکان ایجاد دوره‌های پودمانی برای کسانی که نیازمند دوره های آموزشی کوتاه مدت هستند، وجود دارد. در این راستا تعداد دوره‌های پودمانی دانشگاه از 400 به 700 پودمان افزایش یافته است.

اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به موسسان شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه علمی کاربردی

وی ادامه داد: برای مراکز رشد و نوآوری و ایده های برتر که قابایت تبدیل به تولید محصول را دارند تسهیلات ارزان قیمت درنظر گرفته شده است که شرکت‌ دانش بنیان در جوار  مراکز علمی کاربردی تاسیس کنند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: 75 درصد از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی شاغل می شوند. وظیفه ماست که افراد را بستری فراهم کنیم تا افراد در زمینه علایق و رشته  تحصیلی خود‌ کار کنند.

امید در خصوص جشنواره دورن دانشگاهی حرکت این دانشگاه، تصریح کرد:  هزار دانشجو ایده‌های خود را به این جشنواره ارسال کردند که از 81ایده برتر تقدیر شد. امیدواریم معرفی این ایده ها باعث شود صنعت به سراغ این ایده ها بیاید تا اشتغال ایجاد کنند.  لذا ارتباط بین ایده‌های دانشجوبان مهارتی و سرمایه گذاران می تواند این نوید را بدهد که در اشتغال کشور نقش موثری داشته باشیم.

 وی اضافه کرد: امیدواریم از دل این‌ جشنواره‌ها ایده‌هایی تولید شود که به اشتغال کمک کند.

وی با بیان این این که وضع بیکاری در کشور نامطلوب است اما انتظار  داریم دانشجویان علمی کاربردی از این معضل در امان باشند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: راه‌اندازی 10 مرکز علمی کاربردی جدید در کشور در دستورکار قرارگرفته است که سه مرکز در استان خراسان رضوی خواهد بود.

: تعدادی از مراکز علمی‌کاربردی که وابسته به نهادهای دولتی از ابتدای سال جاری پذیرش دانشجو جدید را متوقف کرده‌اند و برخی دیگر از مراکز نیز به دلیل عدم کیفیت از ادامه فعالیت انصراف دادند و در مجموع از هزار مرکز علمی کاربردی در سطح کشور طی سال جاری 550 مرکز پذیرش دانشجو داشته‌اند.

وی ادامه داد: هیچ یک از مراکز علمی کاربردی وابسته به نهاد‌های دولتی حذف نخواهد شد بلکه واگذار می‌شوند اما اگر نخواهند واگذار دانشجویان خود را واگذار کنند،حذف می‌شوند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: راه‌اندازی 10 مرکز علمی کاربردی جدید در کشور در دستورکار قرارگرفته است که سه مرکز در استان خراسان رضوی خواهد بود.

امید با تاکید براینکه هیچ رشته‌ای از دانشگاه علمی کاربردی حذف نشده‌ است، افزود: از سال آینده رشته‌های بدون متقاضی حذف می‌شوند.

هم چنین ممرتضی تشکری رئیس دانشگاه علمی و کاربردی خراسان رضوی دراین مراسم گزارشی از اقدامات دبیرخانه ششمین گفت: 946 اثر به دبیرخانه واصل که 876 اثر وارد فرآیند داوری شد و 81 اثر برگزیده شد که از آثار برگزیده تقدیر خواهد شد.

وی با بیان این که 20 واحد دانشگاهی در چهارمین نمایشگاه  اشتغال و توسعه کارآفرینی مشارکت داشتند، افزود: 8 کارگاه آموزشی با موضوعات کارگاه های کشاورزی نوین، تهیه و تدوین طرح کسب و کار، ایده یابی برای خلق محصول جدید، شناسایی فرصت های جدید کسب و کار، نحوه ارائه طرح به سرمایه گذار، ایده یابی و کارآفرینی موفق در بازار دارای نوسان توسط مراکز علمی کاربردی و شرکت مهد دانش پارسیان برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان خراسان رضوی اشتغال رشد کسب و کار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم

رییس دانشگاه شاهد با تاکید بر اینکه این نظام جمهوری اسلامی حق دارد دانشگاهی داشته باشد که دانشجویان متناسب با ارزش‌های خود تربیت کند، گفت: در حوادث ۱۴۰۱ حتی یک مورد بی‌احترامی به نظام از سوی دانشجویان ندیدیم.   به گزارش ایسنا، احمد چلداوی در نشست خبری که امروز در ساختمان معاونت پژوهشی دانشگاه شاهد برگزار شد، به تحصیل بیش از ۶۰۰۰ دانشجو در سطوح مختلف در دانشگاه اشاره کرد و گفت: جمعیت دانشجویی این دانشگاه متشکل از ۵۰ درصد دختر و ۵۰ درصد پسر است. همچین تعداد ۳۴۴ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد مشغول تدریس هستند.   رییس دانشگاه شاهد با بیان اینکه در حال حاضر سرانه متوسط مقالات بین المللی این دانشگاه  ۱/۵ مقاله به ازای هر استاد است، اظهار کرد: در حوزه پژوهش نیز بودجه پژوهشی دانشگاه شاهد ۱۰ برابر شده است و پژوهانه اساتید نیر به همین میزان افزایش یافته است.   وی همچنین از راه اندازی یک‌هزار متر مربع مرکز نوآوری و  مرکز رشد دانشگاه شاهد خبر داد و گفت: قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در طول دو سال اخیر ۱۷ برابر و مبلغ آن نیز ۱۴ برابر شده است.   رییس دانشگاه شاهد با اشاره به اینکه این دانشگاه وابسته بنیاد شهید است، افزود: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به واسطه کنکور سراسری و به صورت غیر متمرکز است و چهار برابر ظرفیت دانشجو به این دانشگاه معرفی که با برگزاری مصاحبه دانشجویان نهایی پذیرش می‌شوند.   چلداوی گفت: خوابگاه متاهلی نداشتیم و در اولین اقدام یک خوابگاه ۳۳ واحدی در مرحله تدوین نقشه است که در محوطه دانشگاه احداث خواهد شد. همچنین در سال جاری ۲۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی دانشگاه در حوزه پزشکی اضافه خواهد شد که احداث آن از خرداد ماه آغاز می‌شود.   وی با بیان اینکه دانشگاه شاهد سیاست زده نیست، اما منفعل سیاسی هم نیست، گفت: در حوادث ۱۴۰۱ حتی یک مورد بی‌احترامی به نظام در بین دانشجویان این دانشگاه ندیدیم و دانشجویان درگیر مسائل نشدند، در واقع نظام جمهوری اسلامی حق دارد دانشگاهی داشته باشد که دانشجویان متناسب با ارزش‌های خود تربیت کند و دانشگاه شاهد همان دانشگاه مورد نظر است.   عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: تعداد زیادی گردهمایی دانشجویی داشتیم و مناظره‌های سیاسی برگزار کردیم و در دو سال اخیر ۸۹۹ عنوان برنامه تشکل‌ها برگزار کردند.   رئیس دانشگاه شاهد در ادامه با اشاره به واگذاری دیپلماسی علمی جبهه مقاومت به این دانشگاه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: براساس این ماموریت داشگاه شاهد باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهد که سال گذشته ۵۰ دانشجو را از کشورهای مختلف مقاومت بورسیه کردیم و امسال نیز این تعداد افزایش خواهد یافت که در رشته‌های مختلف دانشجویان ۱۸ کشور را جذب و تربیت خواهیم کرد.   وی خاطرنشان کرد: بودجه این ماموریت به صورت جداگانه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشگاه شاهد اختصاص داده شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)